Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
Ha az nnep elrkezik letedben, akkor nnepelj egszen. (...) Tisztlkodjl bellrl s kvlrl.
Felejts el mindent, ami a kznapok szertartsa s feladata. Az nnepet nemcsak a naptrban rjk piros betkkel.
Nzd a rgieket, milyen htatosan, milyen felttlenl, milyen krlmnyesen, mennyi vad rmmel nnepeltek!
Az nnep a klnbzs. Az nnep a mly s varzsos rendhagys.
Mrai Sndor
Mire is vrakozunk dvent idejn?
Jzus szletsre, arra, hogy a teremtett vilgban maga a teremt Isten is testet ltsn. Arra vrakozunk, ami mr rges-rg megtrtnt.
Ez a magatarts, ez a vrakozs nem j. A felleten az ember kznapi lett mindenkor knyrtelenl meghatrozza az id hrom – mlt, jelen s jv –, ltszatra sszebkthetetlen fzisa. A felleten igen. De nem a mlyben.
Ott, a mlyben mindig is tudta az emberisg, hogy tr s id mechanikus hatrait kpes elmosni a minsg, a jsg, a szpsg s az igazsg ereje.
Elg, ha a nagy drmkra vagy a nagy zenemvekre gondolunk, melyek titokzatos mdon attl nagyok, hogy tbbek kzt alkalmat adnak arra is, hogy a jvre emlkezznk s a mltra vrakozzunk.
A minsg ideje idtlen. Mikor Bach passijt hallgatjuk: honnt szl ez a zene?
A mltbl? A jelenbl? A jvbl? Egy bizonyos: mrhetetlenl tbb, mint kegyeletes megemlkezs, s sokkalta tbb, mint remnyked utpia.
Egyszerre szl mindenfell.
Az dventi vrakozs lnyege szerint: vrakozs arra, Aki van; ahogy a szeretet misztriuma sem egyb, mint vgyakozs az utn, aki van, aki a mink.
Persze, errl a vrakozsrl s errl a vgydsrl csak dadogva tudunk beszlni.
Annl is inkbb, mivel Isten valban megtesteslt kzttnk, vllalva a lt minden egyb slyt s megosztottsgt. s mgis, tl id s tr vastrvnyn, melynek – megszletvn Betlehemben – maga a teremt Isten is kszsggel s vghetetlen ntadssal vetette al magt. dvent idejn mi arra vrakozunk s az utn vgyhatunk: ami megtrtnt, s akit ktezer esztendeje jl-rosszul a keznk kztt tartunk. Vgydunk utna s vrakozunk r, azzal, hogy Isten beleszletett az idbe, mdunkban ll kiemelkedni az idbl.
Az dventi vrakozs hasonlt a megemlkezshez, de valjban mindennl tvolabb ll tle. Valdi vrakozs. Pontosabban gy, ahogy a szeretet mindennl valsgosabban vgyakozik az utn, akit maghoz lel s rk jszlttknt a karjai kztt tart.
Az els gyertyt gyjtsuk azokrt,
akik mr nem lehetnek velnk.
A blcs szv vnekrt, az rtatlan elesettekrt.
Azokrt, akik gy vtak minket az elmlstl,
hogy maguk mltak el. Legyen vk az els gyertyalng.
Azok, akiknek lbnyomaiban jra kisarjadt a f,
jra szlettek a fk, s minden, ami let.
Az desanykrt, a jsgrt, s gyermekeikrt,
akik tovbbra is rzik a szeretet hatalmt.
Az emberi mulandsg felett rzett bnat idejn
sem szabad megfeledkeznnk rluk.
A msodik gyertyalng legyen a kitasztottak,
akik heznek s fznak, s igazn nagy szksgk van vigasztalsra.
A haztlanokrt, azokrt, akik mg nem talltk meg a bkessget,
mert nem adatott meg nkik sem a szabadsg,
sem az irntuk rzett megbecsls, sem a barti lels,
sem a tisztelet, sem az otthon. Akiknek semmi nem adatott meg.
Lobogjon megsebzett lelkkrt, hzukrt s hazjukrt.
vja, segtse ket ez a msodik, rtk gyjtott gyertya,
legyen az irntuk rzett tisztelet,
egyttrzs, segt szndk bizonytka.
Legynk irntuk legalbb most, ezegyszer jsgosak,
hiszen az emberi mltsg minden embert megillet.
Lobogjon rtk, a hborkat, emberszenvedseket elviseltekrt,
a kitasztottakrt s a szegnyekrt, az rtatlanokrt,
akiket brk szne, nyelvk, kultrjuk,
vallsuk miatt ldztek s ldznek.
A harmadik gyertyalng legyen a hsk.
Gyjtsuk az igazakrt, azokrt, akik mindig szenvedtek
s szenvedni fognak, mert volt, van s lesz bennk annyi er,
hogy szembeszlljanak zsarnokokkal, kufrokkal, emberrulkkal.
k tudtk, tudjk s tudni fogjk,
hogy az emberisg megmaradsnak zloga a bke.
Azokrt, akik rtatlanul elestek, azokrt,
akik meghaltak harcvonalakban, gen s fldn, tengeren s tenger alatt. A pionrokrt, akik hegycscsokat, serdket,
sivatagokat jrtak s jrnak be az ember boldogulsa rdekben.
Azokrt, akik a Makro- s a Mikrokozmosz titkait kutatva szolgltk,
szolgljk, s szolglni fogjk az emberi let rtelmt.
Azokrt, akiket mglyra vittek,
mert igazat szltak a vilg emberlptkben megismerhet titkairl.
A hskrt, akik a holdra rkezve s szllva
rcsodlkoztak a Fld nev kk bolygra, s hsggel visszatrtek hozz.
Akik letket kockztatva kutattk a csodt,
amit mi emberek nemes egyszersggel gy hvunk: let.
A harmadik gyertyalng rtk lobogjon. A hskrt.
Az orvosrt, aki kezt, hsgt adta, amikor renk trt a fjdalom,
a kesersg, s gy hittk, hogy vge, nincs tovbb.
Aki jra letet adott az letnek, s az elmls tragdijt rtve
s megrtve megknnyezte a megvltoztathatatlant.
rtk gyjtsuk a harmadik gyertyt.
A lelkszrt, aki elesettsgnkben is velnk volt, hitet adott,
vigaszt s szeretetet, ha nagyon fjt mr az emberi let.
A btrakrt, akik barikdokon estek el
az ember boldogulsa rdekben folytatott kzdelem sorn.
A negyedik gyertyt egymsrt gyjtsuk.
rted s rtem. Igazn megrdemeljk azt,
hogy ft hajtsunk egyms eltt,
hiszen a jzusi szeretet erre figyelmeztet mindannyiunkat.
Arra, hogy legyen szent minden ember szmra
a mindensg ajndka: az emberlet.
Lobbanjon egymsrt, s lobogjon a negyedik gyertya
az Istengyermek-prfta megszletsnek pillanatig.
rted, ki tbb voltl egy szerelemnl, aki hsggel vigyztl,
aki ha kellett, ht knnyet ejtettl rtem.
rted, aki miattam, s nem ellenem haragszol.
rted, aki felneveltl, vtl s szeretettel adtad kezembe az emberi letet.
rted, aki a bartom vagy s felsegtesz a porbl, mieltt porr vlnk.
rted, aki megtisztelsz blintsoddal s figyelmeddel,
ha illenden szlok hozzd a krlttnk zajl trtnsekrl.
rted, akivel egytt jtszottam a szerepet letem sznpadn.
(Ismeretlen) rosanna.lapunk.hu/
Mezei Mria: Hoztam valamit a hegyekbl
"Igen, n hoztam valamit a hegyekbl. Hazahoztam a hitemet, mint egy nagy, j szag meleg kenyeret, most szeretnm, gy, de gy szeretnm szjjelosztani. A hitemet, hogy rdemes lni, de rdemes meghalni is, mert csodlatos trvnyek igaztjk mindnyjunk lpseit s a hall nem pont az letnk mondatnak vgn, legfeljebb pontosvessz, ami utn jabb mondat kvetkezik. Elhoztam a meggyzdsemet, hogy van egy nagyon nagy trvny, ami gy szl: semmi, ami trtnik veled, benned vagy krltted, nem vletlen, hanem minden tetted s gondolatod megtermi a kvetkezmnyt s ezrt, brmi j vagy rossz r az letben, annak elidzje te s csakis te vagy. S ha rtetlenl llsz szemben valami trtnssel, valami mltatlansggal, szenvedssel vagy magval a halllal - lgy meggyzdve rla, hogy felttlenl megrdemelted, mert okozjt, a trvnyellenes tettet te kvetted el mg akkor is, ha most mr nem emlkszel r. s elhoztam a legnagyobb trvnyt, a trvnyek kirlyt, amiben minden benne van, ami mindent betlt s mindent ltet, ami mindennek a megoldsa, clja s rtelme - elhoztam a Szeretetet. Itt lakik bennem, benned, mindnyjunkban.
A fvekben s a fkban, a virgok illatban s a kutyd szemben, a kavicsokban s a hegyekben, a csillagokban s a mhekben, a bzdra hull esben s a gyermekedre hull knnyben, az igazi dalban, az igazi cskban, mindenben, ami van, amit ltsz s amit csak sejtesz, mindenben a szeretet l - mert a szeretet az Isten."
(...)
Elmeslek most egy ilyen “kis csodt”, amit akkor kaptam, mikor egyszer nagyon elfradtam. Olyan fradt voltam. hogy gy reztem, mgis legjobb lenne lefekdni az t mellett s hagyni, hogy az let menjen szpen tovbb – nlklem.
Krhzban fekdtem akkor. Egy reggel valami furcsa kis nyugtalansgtl hajtva bjtam ki az gybl s minden cl nlkl kisiettem a folyosra. Mintha . . . igen, mintha hvott volna valaki.
Egy kis szke, rongyos, angyalszem fi srt az egyik sarokban.
Egyik kezecskjt elvitte az akna s az anyja szidta, szidta, hogy milyen rossz fi, neki ilyen nagy bajt okozott. Behvtam ket magamhoz.
Az asszony szegny – favg felesge. Frjt elvittk, mg ngy lnya van, s ez az egy fia most ilyen kltsges bajba sodorta, hiszen nincsen pnz mg vonatra se, hogy ktzsre tudjanak bejrni.
Szernyen mondta – ht adtam neki. Srni kezdett.
Hihetetlen, mennyire elszoktak az emberek egy szemernyi jsgtl.
Tiltakozott, s a vgn ervel a kezembe nyomott egy kis csomag maradk vajat amit kopott kis kosarbl kapart el.
Elmentek, s ahogy kibontom a piszkos hrtyapaprt az egyik oldaln szpsges arany inicilval, gsznkk betkkel rrva ezt olvasom :
,,Az oda fel valkkal trdjetek, ne a fldiekkel ” (Kol. 3,2)
h, ht elfradhat-e az, flhet-e az valamitl, akinek – levelet rt az risten?
s most vgezetl nagyon halkan szeretnk mg valamit mondani.
Meg kell tanulnunk jra imdkozni. Hihetetlen er az ima.
Mg egy halk shajts is felmrhetetlen erket hv letre.
Ne szgyelljk magunkat, shajtsunk fel:
“des j Istenem, segts meg bennnket.”
s az Isten odahajol hozzd s segteni fog rajtad – mint ahogy segtett azon a kicsi fin is, akit egy jjel sszeroncsolt hassal hoztak be a mtbe, akirl lemondott az apja de lemondott az orvosa is s akinek a mtasztalon sgtam a flbe: „Meglsd megsegt az Isten.”
S kkl ajakkal, ktsgbeesetten jajong hvssal kiltotta:
“Istenem, Istenem, Istenem!” s az Isten odahajolt a mtasztal fl, megfogta a sebsz elcsggedt kezt, vezette, megsimogatta az irtzatos sebet, rlehelte az titokzatos melegt erre a szegny kihl kis testre. S a kicsi Tatrka Gyrgy tz nap mlva, jkedven szaladt a kertben, cseresznyt majszolt, s amikor megkrdeztem, hogy mit gondol, vajon ki segtett rajta – lesttt szemekkel, a zavartl pirosan, halkan azt felelte:
„Az Isten”.
Igen. segtett rajtad, kicsi Tatrka Gyrgy, s segt, csak segthet rajtunk is, mindnyjunkon. Ezen a flsebzett orszgon, ezen az egsz irtzatos vilgon. Hvjuk ht, hogy jjjn, jjjn ide hozznk.
Hajoljon ide hozznk, simogassa le rlunk a kznyt, a ggt.
Nyissa ki a szvnk rozsds ajtajt, lpjen be s maradjon bennnk. Hogy pthessnk neki magunkbl templomot, s a sok kicsi ember-templombl pthessnk egy j Orszgot, aminek az alapja a szeretet, s tartalma a szeretet, a koronja a szeretet legyen. Mert nincsen nagyobb hatalom, s nincsen nagyobb er, mint a szeretet – mert a szeretet Isten. Jjj ht Szeretet, hogy legyen a mi lelknk a te templomod, s ha srunk, ha nevetnk – ha imdkozunk vagy bukfencet hnyunk, mindig a Te trvnyedet szolgljuk: melegsget rasszunk, rmet osztogassunk, szeretetet knljunk.
n des Istenem, segts hozz minket!
Az Advent hagyomnyosan a karcsonyi fny szletsre val lelki felkszls idszaka, amikor az egsz ves terheket fokozatosan letesszk s felkszlnk r, hogy Szenteste megszlethessen bennnk a fny.
Szvem minden szeretetvel kvnok Neked egy gynyr utazst nmagad fel, ahhoz a tiszta a fnyhez, ami Te vagy.
Ha szeretnl ragaszkodni a hagyomnyokhoz, nem mindegy, milyen szn gyertyt hasznlsz.
Az advent sz latin eredet, jelentse: megrkezs, az r rkezse.
A karcsonyra val elkszlet ideje, kezdete az Andrs napjhoz - november 30. - legkzelebb es vasrnap. Modern rohan letnkben a szvnk, lelknk mlyn mi is vrakozunk valamire, valakire.
Ez a ngy ht alkalmat teremt arra, hogy lelkedet elksztsd Jzus megszletsnek megnneplsre.
Az adventi koszor hagyomnya
Az els karcsony, amikor a koszor az htatos vrakozs rszv vlt, 1860-ban volt, amikor a berlini rvahzban Johann Heinrich Wichern evanglikus lelkipsztor az nnep eltt gyertykkal dsztett, kr alak, abroncsos csillron jelezte a mg karcsony
ig htra lv id mlst.
A npszoks szerint koszort ktttek a nyri napfordul napjn is, amikor legrvidebb az jszaka, vagyis jnius 24-n, Keresztel Szent Jnos, vagy a hagyomnyos hazai megnevezs szerint Szent Ivn napjn: virgokbl, arats befejeztvel kalszos szalmbl, szret vgeztvel szlbl. E nagy mlt szoksok mell a mlt szzad msodik felben kerlt az adventi koszor hagyomnya.
Az adventi koszort az szak-nmet terleteken, fleg protestns krnyezetben ksztettk szzadunk elejn. Majd Ausztriban is npszerv vlt, a katolikus lakossg krben is.
Magyarorszgon fleg a msodik vilghbort kvet idben vlt szoksoss templomokban, kzpletekben, otthonokban adventi koszort a csillrra fggeszteni.
este, addigra az egsz fenyfa is fnybe borul.
A koszor fenygbl kszl, amelynek zld szne az eljvend remnyt szimbolizlja. Az adventi dsz azrt koszor, mert a kereksg az rkkvalsg szimbluma.
Az adventi koszor sznei Az egyik sznmagyarzat szerint a gyertyk szne - a meggyjts sorrendjben - kk, piros, fehr s lila. A gyertyk egy-egy vasrnaponknt rkez angyalt szimbolizlnak.
eltti negyedik vasrnap rkezik egy kk kpenybe ltztt angyal, hogykzelebb hzdjon az emberekhez.
A kvetkez vasrnap piros palst angyala mr a tiszta szeretetet sugrz embereket keresi. A harmadik vasrnap fehr angyal jn, kezben fnysugarat tartva, s megrinti a sugrral azt, akinek tiszta szeretet lakik a szvben. A
karcsonyeltti utols vasrnap egy nagy, lila lepelbe ltztt angyal jelenik meg a mennybolton, s a bke dalt nekli.
E daltl a fldben szunnyad valamennyi mag felbred, gy jul meg tavasszal is az let.
Ltezik egy msik sznmagyarzat is, ami sokkal npszerbb s ismertebb napjainkban.
A keresztny tants szerint az advent hagyomnyos szne a lila, a bnbnat s a megtrs jelkpe miatt.
A koszor ngy gyertyja kzl - a meggyjts sorrendjben - az els, a msodik s a negyedik lila, mg a harmadik, a kzelg nnepet szimbolizlva: rzsaszn.
Ezenkvl az igazi koszorra illik fagyngyt tzni s kk szalaggal tktni. A gyertyk a vilgossgot s az id mlst, a fagyngy a levegt, a kk szalag a llek gondjait elmos vizet jelkpezi.
A ritul szerint, ha elkszl otthon a koszor, akkor alkotinak egy-egy pohr vizet kell inniuk a koszor jelkpeinek sikerrt.
Wass Albert: Karcsony igaz trtnete
Most, hogy elcsendeslt krlttnk a vilg s ragyog a betlehemi csillag, hadd mondom el nektek az n trtnetemet. A nagy titok trtnett. Lehet, hogy utoljra vagyunk gy egytt a karcsonyi csillag alatt. Ezrt ht nagyon is ideje, hogy tovbbadjam nektek ezt a histrit. A karcsony igaz trtnett.
Nem a Mikuls s a vrsorr rnszarvas agyoncspelt mesjt akarom elmondani. Mg csak nem is a psztorokrl s a kisded Jzusrl szlt. Ennek a trtnetnek a kezdete mindezeknl messzebbre nylik vissza. Visszanylik abba a korba, amikor Isten megteremtette a vilgot, s ltta, hogy "nagyon j minden, amit alkotott".
Isten megformlta az embert, belehelyezte t ebbe a j vilgba, s mindeneket az gondjaira bzott. s az ember boldog volt. Szve csordultig megtelt rmmel, mert szerette a vilgot, amit Isten teremtett.
Aztn valami trtnt.
A Biblia szerint az den kertjben elbjva volt valahol egy kgy. s volt egy bizonyos tiltott gymlcs is, amely nemcsak a jnak, de a gonosznak tudst is rizte.
Az embernek, aki ezt a sok ezer ves mltba tn bibliai trtnetet lerta, lehetett valami fogalma a trtntekrl, csakhogy szavakkal nem tudta jl kifejezni, ezrt allegria segtsgvel rta le. Az ember mindig allegrit hasznl, mikor kptelen valamit rendesen megfogalmazni. A jelkpes brzols pedig gyakran flrevezet tud lenni.
Egy biztos: beszl kgy nem volt, mivel Isten nem teremtett ilyesmit. s nem volt semmifle titokzatos alma sem, melyben elrejtezhetett a gonosznak tudsa, mivelhogy Isten nem teremtett gonoszt.
Valjban az trtnt, hogy az embernek voltak bizonyos elgondolsai nmagrl, melyek tvol lltak Istentl s tvol lltak a szmra teremtett vilgtl. Ezek az elkpzelsek aztn rendre kitereblyesedtek benne, s ezekbl, az bensjben, ptett magnak egy klnll s lthatatlan vilgot. lmok s brndok vilgt. Egy vilgot, amely mr kezdett hihetbb lenni szmra, mint az a msik, melyet Isten teremtett. Hogy haragv angyal zte ki lngpallosval az embert a Paradicsomkertbl, az csak mese volt, amit lelki szksgbl, a maga igazolsra tallt ki. Az ember sajt akaratbl kerlt ki onnan. Ha az allegrik tjt akarjuk jrni, azt mondhatjuk: Isten vilgbl az els emberi tallmny, egy sokfok ltra segtsgvel kerlt ki, melyet a maga vilgban egytt kalaplt ssze embertrsaival, lmokbl s brndokbl. Kikerlt ht a hajdani denbl, s a visszavezet utat azta sem kpes megtallni.
Kin s bel lmodta a fld sznre az els versengst, s ez a verseny irigysget, gyllkdst s gyilkossgot szlt. s attl az idtl fogva az ember nem tudta jnak s szpnek ltni a vilgot. Gonosznak s veszlyesnek ltta. s minl inkbb elhitte, hogy gonosz s veszlyes, annl veszlyesebb s gonoszabb lett krltte a vilg. Azutn, az id mltval, mr kptelen volt megltni Isten alkotst. Csak a maga vilgt ltta, amely telve volt gyllettel s szenvedssel, igazsgtalansggal, betegsggel s mindannak a hinyval, amire pedig oly nagyon vgyott. Remnytelennek tn lelkillapotban fegyvereket tallt fel, amelyek egyre hatkonyabban tudtak lni. Betegsgeket, melyek meg tudtk hosszabbtani a szenvedst. Oltalmaz pajzsokat tallt ki a maga kiagyalta fegyverek ellenben s gygyszereket a maga elidzte betegsgek kezelsre, s az ember ezt a gonosz tudst tovbbadta, nemzedkrl nemzedkre. Minden nemzedk hozztett valamit ehhez a "tudomnyhoz", mgnem abbl a gonosznak olyan hatalmas s olyan bonyolult birodalma alakult ki — krbezrva az emberisget minden irnybl — , hogy a nagyon is ltez Isten mr nem ltszott tbbnek, mint lomnak, tvoli s valszntlen lomnak.
Csak valahol az ember lelknek legmlyn volt mg egy gynge kis pislkol fny. Mint tvoli emlke valami tisztnak, valami magasztosnak, valami szpnek. Valami szomor vgyds az elvesztett den utn, ttova remnye a rg elfeledett, meleg s tiszta fny visszatrtnek. A fnynek, amelyben gy lthatn a dolgokat, amilyenek azok valjban, s nem kne tapogatzva keresgljen a stt homlyban, hogy megragadjon valamit, ami nem is ltezik.
Itt s amott, jghideg tli jszakkon nehny ember fklykat gyjtott s a csillagvilgos szabad g alatt fenyfkhoz ktzte azokat, figyelve a feltr lngokat. s azokbl a lngokbl brnd szletett, j vgylom. Kevske remny volt r, hogy ez az lom valsgg vljon, mgis sokat jelentett, csak rgondolni is. Az emberek kezdtk ezt az lmot megnnepelni. A sttsgen aratott gyzelem vgylmt. A meleg fellkerekedst a hideg fltt. A tavasz diadalt a tl fltt. s nemcsak a termszet nmagn vett gyzelmt, hanem az ember diadalt is, amit a maga szvn bell vvott ki, abban a kegyetlen s stt vilgban, amit maga-magnak flptett. Ez volt valjban karcsony kibimbzsa.
Isten knyrletet rzett az ember irnt, aki elveszett a maga gylletre s rtsgra ptett vilgban s kptelen volt visszatallni abba a vilgba, amit teremtett szmra. Isten azrt elhatrozta, hogy kld az embernek valami nyomravezet jelet. Olyan zenetet, amit megrthet. Jelet, amit kvethet. Jelzst, ami visszavezetheti t a jsg s szpsg vilgba.
Az zenetet Jzus hozta el, vagyis a Messis, vagy amilyen emberi nven csak nevezni akarod Isten hrnkt, akit kldtt az embereknek, ember kpben. Innentl fogva mr ismerheted jl a trtnetet. A kisded Jzus megrkezst a fldre Isten j gondolatnak fnyes csillaga hirdette meg, s a Gondvisels angyalai, akik eljttek a csndes pusztba az egyszer psztorokhoz.
Hogy mirt ppen a psztorokhoz jtt az zenet? Mert k a termszet ln ltek, Isten teremtett vilgban. A pusztban, ahol tbb idejk volt gondolkodni, mint azoknak, akiket vrosok kfalai kz zrva lefoglalt a maguk alaktotta fldi let sok hibaval kzdelme.
"NAGY RM J HRT HOZZUK NKTEK! — mondtk Isten angyalai a psztoroknak. A psztorok pedig flnztek az gre, lttk odafnn ragyogni az j csillagot s megreztk az zenet jelentst. Tudtk, hogy azon az jszakn flttbb nagy valaki szletett. Valaki, akinek kldetse a vilg megmentse kell legyen. A psztorok, izgatottsgukban s rmkben, megjvendlt dvztjknek a legpompsabb nevet adtk, ami csak szegnyes szkincskbl futotta: "JSZLTT KIRLY" -nak neveztk t.
Nehnyan, blcsek, ugyancsak flismertk a csillagot s beszmoltak rla uralkodjuknak. Elmagyarztk, hogy a klns csillag megjelense jel, amely valakinek a szletst jelzi. Valakit, aki minden eddigi uralkodnl nagyobb lesz a fldn. Nevet is adtak az ismeretlennek a maguk tudsa szerint, mondvn: lesz a "KIRLYOK KIRLYA".
A karcsonyi trtnet tovbbi rszleteit mindenki ismeri. A psztorok kvettk a csillagot s megtalltk a kisded Jzust egy jszolban. Megcsodltk t. A trtnetnek erre a rszre vonatkozlag rsos bizonytkaink vannak. Nincs viszont bizonytkunk sem a hrom kirlyok s a blcsek megjelensre, sem az ajndkokra, amiket felteheten hoztak. gy tnik, hogy ezekkel a rszletekkel ksbb kerektette ki a trtnetet rajong emberek tlfttt kpzelete. Az egyetlen uralkodi tett, amirl tnyleges bizonytkunk van, a zsidk kirly, aki akkoriban a Rmai Birodalom vazallusa volt, s aki megparancsolta, hogy az orszg minden jszltt kisdedt meg kell lni. Ebbl is vilgosan kitnik, hogy br szbeszd trgya volt uralkod politikai krkben, valjban senki sem tudta a helyet, ahol a KIRLYOK KIRLYA megszletett. Senki emberfia, kivve a psztorokat.
Jzsef s Mria elmenekltek Egyiptomba s nyolc vig ltek ott szmzetsben. Majd, amikor visszatrtek a szlfldjkre, flrevonult zrkzottsgban ltk az letket, kerlve, hogy a vilg figyelmt kicsit is magukra vonjk. A karcsonyi zenet emlke azonban mg akkor is tovbb lt. Az emberek mg mindig suttogtak az dvztrl, aki azon az jszakn megszletett nkik, s aki egy napon majd megszabadtja ket elnyomiktl. Vgyaikban gy jelent meg ez az j dvzt, mint egy j Smson, vagy egy j Dvid, ki a rendthetetlen harcos erejvel s rtermettsgvel jn majd, s kiverve az ellensget felszabadtja az orszgot a rmai iga all. Ksbb aztn, mikor Jzust szemtl szembe lthattk s megtudtk, hogy azrt jtt, hogy bkessget hozzon a fldre, nem pedig hborsgot, tancstalanok s csaldottak voltak.
A tmegek nem akartk t azzal az dvztvel azonostani, akirl a prftk beszltek. Azok, akik lttk t beteget gygytani, varzslnak mondtk, azok pedig, akik hallottk szlni, Keresztel Jnosnak vagy valami hajdani prftnak gondoltk. Csak igen-igen kevesek voltak, akik felismertk benne azt, aki valjban volt.
Az egyhzi vezetk szembefordultak vele, mert az tantsai ellentmondsban voltak vallsuk elfogadott tantteleivel. A trsadalom politikai vezeti ellene fordultak, mert elvetette a lzads kirobbantsnak gondolatt. Vgl megltk, mert nem az volt, akit vrtak.
Megltk Jzust, az embert, testben, de a Megvltt, az isteni zenetet, melyet Jzus hozott, mgsem tudtk meglni. Itt maradt az zenet, br csak nagyon kevesen rtettk meg s kevesek tudtak rla. Ezeket a keveseket hvtk apostoloknak s tantvnyoknak, akik sztszledtek a vilgban s kezdtk magyarzni az rmhrt a npeknek, mindnek a maga nyelvn. De csak az egyszer emberek rtettk meg, a tanulatlan, termszettel egytt l emberek. A tbbiek, akik vrosokban laktak s lblcsessgek elmleteihez ktttk magukat, az zenetben prbltak olyan bonyolult valamit tallni, ami egyszeren nem volt benne.
Az j valls, amely Jzus lete s tantsai nyomn felplt, a keresztnysg nevet kapta, s kveti a szegnyek s elnyomottak voltak. Ez sztotta fl Rmban a zendlst, mely a birodalom sszeomlshoz vezetett. Ez szolglt alapul j birodalmak ptshez. Ahogy az id mlt, tanult emberek, akik a tantst mgsem rtettk egszen, Jzus emlkezete nyomn fellltottak egy teljes, j tanttel-gyjtemnyt. Az vszzadok sorn ezer s ezer embert sanyargattak, knoztak s ltek meg Jzus nevben, gymond "a keresztnysg javra". A Jzus nevvel alaptott j egyhz nem rtette meg az rmhrt sem. Az ember tlsgosan mlyre sllyedt a maga tveszminek tengerben, s ezek a tveszmk idvel a vilgot egyre-egyre rtabb tettk. A zavaros eszmken kitenyszett a gyllet, s a gyllettl elburjnzott a csfsg. Ezek a tveszmk egyre tbb betegsget, egyre tbb nyomort, egyre tbb bnt eredmnyeztek. A bn, nyomorsg s betegsg pedig a fld arct megint tovbb csftotta. Az emberisg rdgi krbe keveredett. Alulrl, az sszezavart, emberalkotta elmletek mlybl csak nagy nha ragyogott fl egy gynge kis fnysugr a vilgossgbl, mit Jzus hozott el kznk, hogy meglelhessk a visszavezet utat Isten igazi vilgba. Ezek a feltnedez, egymstl tvoli kicsi fnyek aztn, ha halvnyan is, de mgiscsak kirajzoltk az embercsinlta sttsgen tvezet svnyt.
"SZERESD FELEBARTODAT S MG AKI TKOZ, AZT IS LDJAD!"
Csak kicsike fnysugr ez. Alig elegend, hogy az emberisget elbbre mozdtsa ktezer ven t, br nehny hvelyknyit. Isten valdi zenete eltemetdtt stt s bonyolult elmletek, res formasgok al, az lmveltsg kitaposott tja al.
s br az zenet igen egyszer, taln legtbbnknek tlsgosan is knnyen rthet, mivel elmnket hozzszoktattuk, hogy csak bonyolult feladatokkal foglalkozzon, az zenetet ltalban a gyermekek rtik meg, amg csak gyermekek maradnak. Mint ahogy, lelkk mlyn, gyermekek voltak a psztorok is.
Isten vilga csodlatos, s csodlatos az ember is. Ez minden, amirl az zenet szl. Vedd le a sznezett szemveget, azt a hamis szemveget, melyet az gynevezett mveltsg rakott a szemed el. A flelmek, ktsgek, tves hiedelmek, tanok s szoksok sznezte szemveget. Vedd csak le, s mindjrt eld trul a vilg, ahogy azt Isten megteremtette. Amilyen az valjban.
Hnyd le ntudatodrl az ember-kpzelte tuds brndjt, a betegsgek tallmnyt, a szenveds s gyllkds csinlmnyt. Isten soha nem teremtett ilyeneket. Ezek csak az ember magaalkotta vilgban fordulnak el, ami nem az igazi vilg. Ez csak a sznezett szemveg vilga.
m a karcsonyi zenet legnagyobb titka ezeknl mlyebben rejtezik. A lt alapvet trvnyben. A szeretet trvnyben.
Mint ahogy a termszet vilgban minden, amit ltunk vagy tapintunk nem egyb, mint a hat er klnfle formja, azonkppen a llek vilgban az egyetlen ltez elem a szeretet.
A vilgot szeretet hozta ltre, szeretettel s a szeretet kedvrt. gy ht a szeretet az egyetlen indtk, az egyedli er, ami kpes elbbre vinni a vilgot. Mondhatnnk, a szeretet hinya olyan, mintha fny nlkl jrnnk a kd homlyban, melyben elvsz az svny, mely dmoni rnyakat sejtet s ami a semmibe visz.
Ha van okunk, hogy a karcsonyfa gyertyit meggyjtsuk, az csak az lehet, hogy emlkeztessk magunkat a szeretet fontossgra az emberi ltben. A szeretetre, ami ragyog fnyknt munkl a bennnket krlvev sttben, ahol ez a mi vilgunk telve van az ember kitallta rmek ijeszt rnyaival, melyek a gyllkds s a szenveds egyazon tengelye krl forognak. Ezek a karcsonyi fnyek kell emlkeztessenek bennnket, legalbb egyszer az vben, hogy nincs ms kit ebbl a vgzetes rvnybl, mint a szeretet.
Ez a csald, kedveseim, kicsi homokszem csak a vilgban. De ha ti fel tudjtok fogni a karcsonyi rmhr valdi jelentst, s annak tantst a magatok kis bvkrben mind elkezditek mkdtetni, gy ez a kicsi homokszem ragyogni fog, mint gyertya a sttben, s segt majd msokat, hogy k is megleljk a maguk tjt.
A vilg szp s j. Csillagok, virgok, fk, kk egek s ess jszakk, a mosoly embertrsunk arcn, a gondolat, mi rmt s boldogsgot fogan — mindez gy egytt a vilg. Mikor az tjt jrjtok, emlkezzetek r: nincs semmi egyb krlttetek, mint Isten, meg amit belle visszatkrztk.
Ha olykor-olykor gy rzitek, hogy stt rnyak vesznek krl, jusson eszetekbe, hogy csak a magatok rnykt ltjtok, s a sttsg abban nem egyb, mint a fny hinya. Munklkodjatok ezeken a magatokban rejl stt foltokon, s akkor megszabadultok a gonoszsg, a betegsg, a szomorsg rnytl, s minden egybtl, ami megrmthet. Legyen menedktek a szeretet, s jobb lesz a vilg, amelyben ltek.
Ez, szeretett gyermekeim s unokim, az n nektek rt karcsonyi trtnetem. Emlkezzetek r, ha majd az jszaka sttje rtok szakad. Mikor majd gy ltjtok, hogy a vilg elmerl a kdben, s n tbb mr nem leszek itt, hogy kinyjtsam feltek a kezem. Veletek leszek mindig ennek a karcsonynak az emlkezetben.
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!