Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
him Naplja
Kajtor Bla Jnos,- Istenek nyomban… II.
A mag
Az isteni szem emlkeinek felidzse utn, trjnk r annak „vilgi” formjra, a magra, amelybl csak a ksbbiek folyamn lett nvnyi-, emberi mag, tojs, vagy az „isteni dolgok” nyilvnval tkrzdse, a Nap.
Br rsunk egszre rvnyes, mgis ennl a tmnl a legaktulisabb a kutatsi terlet leszktse, az archaikusabb forrsok vizsglata. Hiszen trtnetnk minden emltett szerepljnek - a teljessg ignyvel trtn - elemzse tbb ktetnyi terjedelmet ignyelne.
Egyszval az isteni mag klnbz formi minden kultrban, vallsban megtallhatak, legyen az a Nap, a vilgtojs, nvnyi mag, vagy egyszeren a sperma. Itt jegyeznm meg, mennyire kifejezbb, a valsgot jobban megkzelt az „z” szavunk, ami a „j s a rossz” megklnbztetsnek kpessgt, a vilg finom tagoldst, rezg hullmz mozgst, a szembl rad delejt, a tzet, a vrt, s az idt jelenti meg.
De nzzk, hogyan emlkeznek msok erre az si tapasztalatra.
Egyiptomban a teremtst a vilgcenba esett, Atum magjnak egy cseppjtl (ben) eredeztetik. A piramisok, az obeliszkek cscsa a benbenet, azaz „ragyogva ragyog”. Ennek okn aranyoztk be a Kheposz gla, vagy a napvros, Junu oszlopainak tetejt. Amiket idszakonknt (tbb szz v) jra, s jra megltogat a keletrl rkez bennu, a Phoenix madr, aki „begyrben” hozza a megjulst, a feltltdst az anyagba zrt isteni magnak, az egsz vilgnak.
Igen, gy gondolom ez mindennek az alapja; a tlrl rkez, IZ-, Igehoz madr megtermkenyti AMA-t, EMES-t, az atomi lt bklyiban tengd Fldanyt, majd sszefondva jrjk vget nem r nsztncukat, TEN, a vilgtengely krl.
Az egy msik krds, hogy az tadott tuds hanyatlsval, miknt lesz a Phoenix madr Napp, illetleg a napisten, R ltal kikeltett teremtmny, tovbb az isteni mag, Ahura Mazda „gondolatv”, a vdk Hiranjagarbhja (aranymag) tojss, Brahma Hamszvatrr, „hattyistenn”, vagy a zsidk zer kodese (szent mag) Izraell.
A klnbz transzformcik kzl ki kell emelnnk a mag, Nappal trtn megfeleltetst, hiszen se szeri, se szma a Napot atyaknt, a fld megtermkenytjeknt tisztel mondknak, himnuszoknak, napisteneknek, a szrnyas, vagy fut napkorong brzolsoknak, napkereszteknek. Az uralkodk elszeretettel hasznltk sajt szimblumknt a Napot, st – emlkezvn az isteni magra – mint isteni st szerepeltetik feljegyzseikben. De egsz npek is hittek a Naptl val szrmazsukban, tbbek kztt ilyenek voltak az inkk, s a hunok. (A hun megfelel a gun trk sznak, ami napot jelent.)
De, vajon mi magyarok, hogyan llunk a nap-, vagy magkultusszal?
Termszetesen nlunk is megtallhat a Nap, vagy a tz tisztelete, de sokkal meghatrozbbnak tnik a „szellemszikra”, az isteni mag emlke. Elvgre benne van az Isten szavunkban, tovbb a magtl kapta nevt a „maghoz” mad-r, st mi tbb, mi magunk is, mint „mag-r”, azaz a magbl rad, ered. Nincs ebben semmi fantasztikus, mivel „totemllatunk”, a „tlrul” jv Turul madr, amihez hasonlatosat, vagy a tle eredt „mag-r”-nak, madrnak s magarnak, madarnak, madzsarnak, medzsernek, megyernek, magyarnak illik nevezni.
Mivel az „z” az eredetre, rokonsgra, vrre is utal, lsd „zig-vrig”, egszen ms rtelmet nyer a vrszerzds, s a „Mtl kezdve mind magyarok vagytok” kijelents is. Igen, a Szent Magot tartalmaz vr befogadjban letre klt az isteni fny, a tz, az ige. Teht magtl eredkk, szrmazkk, magyarokk vltak.
Azaz bennnk van az si mag, csak vigyzzunk kell r, hogy „ne tvolodjunk el a fnytl, ne sllyedjnk bele a mindent magnak kvetel, agyag s szalma testnkbe.”
Az s
Az elz fejezetben egy nagyon lnyeges sszefggsre bukkantunk, nevezetesen; a szentmagtl val szrmazs inspircija kvetkeztben gyakori jelensgg vlt az uralkodk, npek Naptl trtn szrmaztatsa. (Amint azt mr korbban emltettk, a Nap az isteni mag egyik legkzzelfoghatbb vilgi tkrzdse.)
Ennek okn vissza kell trnnk az Isten szavunk rtelmezshez, az „is” sszetev elemzshez. Elmletnk meghatroz tzise, az „is”, „iz”, mint „z”, szt, s a szentmag egyrtelm megfeleltetse. Igaz, ennek ltszlag ellentmond, tbb tiszteletremlt kutat, Isten szavunk s-Ten-knt trtn meghatrozsa.
Igen, a klnbsg nyilvnvalnak tnik, amennyiben az sk vallsos tiszteletre, netn szellemvallsra gondolunk, de mindjrt rzkelhet az sszhang, ha a „magra”, az „iz”-re - hasonlan az kori npekhez, kirlyokhoz -, mint valsgos snkre tekintnk.
gy gondolom eljtt az ideje, hogy a magyarnyelven kvl, a msik archaikus rksgnket, a rovsrst krjk fel segtsgl. Azt az „ABC”-t, amely tkletesen kiszolglta nyelvnket, azt is mondhatnnk a magyarnyelv 40-45 hangjra lett kitallva. Amelyben, az „egy hang, egy bet” elve mellett, ltezik egypr tbb bett, pontosabban egy-egy fogalmat magba foglal gynevezett bogrjel, mint pldul az „us”, „s” tartalommal br szimblum. Termszetesen ez a jel nem ms (Mi is lehetne ms?), mint egy stilizlt mag, vagy szem, s bizonyra az sem okoz meglepetst senkinek, hogy teljessggel megfelel a korai „Sva-szem” brzolsoknak. gy is fogalmazhatnnk, megtalltuk a „magtl” val szrmazsunk, annak emlkezetnek a bizonytkt. Mivel a rovsrsunknl a mssalhangzk meghatrozak (sok esetben a magnhangzkat ki sem rtk), nyilvnval a magnhangzk felcserlsnek lehetsge, avagy minden tovbbi nlkl ejthet az „us”, „is”-knt. Pldnak okrt, tbb dokumentumban tallkozhatunk a kisasszony helyett, „kusasszony” formval.
Tovbb, az „us” jel egyb nyomai feltallhatak a vmfalui „istenszeme”, s a velemri „isten valamicsodja” hieroglifkban, valamint az nlakai „egyusten” ligatrban is, amely egy rovsjeleket magban foglal, gynyr npi motvum.
Igen, „isten szeme”, „isten valamicsodja” a mi snk, tle erednk, avagy a megfoghatatlan istenmagtl, a Szentllektl, a szellemszikrtl.
De fordtsunk kicsit tbb figyelmet az nlakai „egyusten” mejelentsre, melynek olvasata, az „egyisten”-en kvl, az szaki-sarkon elkpzelt, megszemlyestett vilgoszlop. Na j, mondhatnnk; oszlop, Isten…, de vajon hov tnt a npi emlkezetbl az Anya, Ama, Eme?
Krem szpen, nem tnt el, ott van! Mghozz az bra aljn lv hegyszimblumban, ami nem jelentheti (tbb mssalhangzs rvn) a sarkot, mg kevsb, az szaki sarkot, mellesleg egy az egyben megfelel a sumr rsokban gyakran alkalmazott „hegy” jelnek. De hol is lehetne mshol IS-ten egyenese, az egsz Vilgft „tart” TEN-gelye, ha nem a vilg kzepn elhelyezked, EM-elked hegy, az sanya tetejn? Mindent sszevetve a ligatra rtelme nem lehet ms, mint a Vilgfa, Isten, Iz-Ten-Em egysge, a „hrom a magyar igazsg”.
A fa
Amint az bizonyra feltnt a kedves olvasknak, kutatsaink folyamn minden szl, minden nyom a Vilgfhoz vezet. Ami, vagy aki sszekti az alvilgot az gi vilggal, trzsnl helyezkedik el az id rabigjba zrt fldi vilg. „A nagy fa mindegyik ga egy-egy, kln birodalom.” „A vilgfa legfels rtegben, a Nap birodalmban minden aranybl van, a f, fa, virg, a fn is aranyalma terem.” gain laknak az indin g, Oxlanhuntik, gykerein az alvilg, Bolontik istenei. Yaxce, a mennyei fa. Rajta helyezkednek el a holtaknak, s a mg meg nem szletetteknek lelkei. R akasztotta fel magt a maya fldisten, miltal elnyerte a paradicsomi ltet. az letfa, a szentkereszt, a mayk beszl keresztje a „Fent, mint lent” tant magba foglal rk harmnia. Az isteni nsz gymlcse, az rzkelhet s rzken tli vilg sszessge, maga az egy, l Isten.
Vizsgldsaink sorn sokszor foglalkoztunk az n. folyami kultrkkal, az egyiptomi, sumr birodalmakkal, amely orszgok vallsaiban, nem igazn tnik meghatroznak az letfa, vilgfa-kultusz. Ellenben kzponti szerepet tltenek be a piramisok, zikkuratok, obeliszkek, amelyek ptsnek clja – a szmtalan elmlet ellenre - mind a mai napig ismeretlen. Az egyiptomi Kheopsz piramist tbben neveztk az orszg mrlegnek, a vilgkldknek, st voltak, akik a vilgmindensget talltk meg benne. Szinte lehetetlen lenne a szmtalan matematikai, csillagszati sszefggs, teria ttekintse, de gy gondolom egy jellemz adat, nem lehet a vletlen mve. Mgpedig a piramis magassga, ami pontosan egymillirdnyi rsze a Nap s a Fld tvolsgnak. Mivel a piramisok, obeliszkek cscsain a szent mag, (benbenet), avagy annak fldi megtesteslse, a Nap helyezkedik el, nem lehetnek ktsgeink a piramisok, s a Vilgfa szoros kapcsolatrl. Klns tekintettel az nlakai „egyusten” ligatrra, a „vilgmindensgre”, melynek fels rszn szintn ott van az isteni mag, az aljn pedig a fldanya jellegzetes hegyszimbluma.
Tovbbi pldk, az Egyiptomom kvli, hasonl emlkek, pldul a babiloni zikkurat, ami egy ht lpcss „piramis”, cscsn Isten laksval. A zikkurat alja fekete (alvilg), a kzepe piros (a fldi let, a vr jelkpe), a fels rsze kk (az g, az giek jelkpe) sznekben pompzott.
Herodotosz szerint: „Az utols toronyban nagy szently van, benne prnkkal megvetett, hatalmas kerevet, meg egy arany asztal ll. Istenszobor azonban nincs benne. jjel senki sem lphet be a szentlybe, csak egy-egy asszony, akit az isten kivlasztott magnak…”
Azon kvl, az „indin” piramisok fels rszben is szentlyek vannak, melyek cscsait a Nappal hozzk kapcsolatba („napktzs”!).
De mit jelenthet a piramis megnevezse? lltlag az egyiptomiak nem mondtk ki – esetleg nem is tudtk - a nevt, vagy egyszeren „m(e)r”, azaz mered, emelked kifejezsekkel illettk. Amg a grg piramis megnevezs a per-em-usz-bl, vagyis a per (fel), em (emelked), usz (jelentse ismeretlen) sszettelekbl szrmazik.
Igen, „Phanta Rhei”, mondja az kori blcs, avagy minden folyik, minden mindennel sszefgg, mg akkor is, ha nem akarunk tudomst venni rla.
Istenvrta „Kezdetben vala az Ige, s az Ige Istennl vala, s az Isten vala az Ige.”
Mondja az rs. Persze, hogy mi is volt kezdetben, azt nem igazn tudjuk, nem is tudhatjuk. Hiszen hogyan rthetn meg az id rabigjba fogott, ok-okozati bklyk kzt botladoz elmnk a kezdettelen-vgtelen fogalmt, a beteljesedst, mint a hozz vezet svny kitaposjt, majd a beteljesedst, mint svnyt az jabb cl fel? Hogyan is foghatnnk fel, a fclt, nmaga apr rebbenseknt?
gy ht, nteltsgnkben sajt kpmsunkra teremtettnk isteneket.
Teht maradjunk annyiban, hogy a „kezdetben” a mai ember, az rtelemmel felruhzott lny hajnala. Amikor mg elemi ervel sugrzott szemnkbl az isteni szikra gyjtotta fny. Akkor mg rszesei voltunk Isten dolgainak, megltk a hrmassg egysgt, a szellemszikra formlta anyag csodit, a teremtst, s a nagy krtnc ritmusra dobbant a szvnk, perdlt a lbunk.
De „eltvolodtunk a fnytl, s egyre inkbb belesllyedtnk az nz, mindent magnak kvetel agyag s szalma testekbe”.
Nem tudom, mennyiben jelenthet vigasztalst, hogy az egsz trtnet nem elszr, s nem is utoljra jtszdott, jtszdik le. Ugyanis, idnknt eljn a Turul-, a Fnixmadr, a Megvlt, s jra elhozza az isteni magot, a megjulst a katasztrfba sodrdott embernek.
Igen eljn a Megvlt, s nmagt osztja-, ldozza fel rtnk emberekrt az letfn, a Szentkereszten. Egybknt nem szlnak msrl az utolsvacsora szimblumai sem.
Teht a Vilgfa, a maya, a sumr, az egyiptomi piramisok nem msok, mint „istenvrtk”. Ahol jelen van az isteni mag, s idrl idre felragyogva, ltet forrsv vlik az egyre inkbb fnyt vesztett emberisgnek. Megvltvn ket az elhatalmasod „alvilg” fogsgbl, emlkeztetvn az embert, betltend hd szerepre, az letfn elfoglalt helyre, isteni mivoltra.
Milyen clt szolgltak a piramisok? Fogalmaztuk meg a krdst korbban.
Amint tudjuk, a temetkezsi hely, srbolt meghatrozs nem bizonytott, s nem is lenne sszer. Sokkal inkbb valsznbb, hogy a fentebb emltett „istenvrtk”, a szentmaggal, a szellemszikrval, a fnyllekkel val feltltds helyei voltak. Amelyek titkos kamriba, a megfelel felkszts, beavats utn betrhettek a kivlasztottak, majd az isteni fnybl rszeslve, megjulva, istenemberknt trtek vissza npeikhez. Ugyanazon mdon, mint a tltosok, akik a szentrvlsk tjn jutottak be a Vilgfa birodalmaiba.
Egy sz, mint szz a piramisok, zikkuratok a Vilgfa (a mindensg) megtesteslsei, fldi kpmsai.
Befejezsknt lljon itt Hermesz Triszmegisztosz (az Isten s ember kztti kvet) smaragdtbljn tallt felirat:
„Ami lent van, ugyanaz, mint ami fent van, s ami fent van, ugyanaz, mint ami lent van. gy vihet vgbe az Egyetlen csodlatos mve.” A magyarok Istene, IZ-TEN-EM legyen veletek!
Befejezskppen a kvetkez, gynyr, bibliai idzettel bcszom: „Kezdetben vala az Ige, s az Ige Istennl vala, s az Isten vala az Ige.” A magyarok Istene, Iz-Ten legyen veletek!
Kajtor Bla Jnos
* A mai nyelvnkbennem hasznlatoskifejezsek rtelmezsnl, Ballagi Mr: A magyar nyelv teljes sztra c. mvet (1872) hvtam segtsgl.
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!