Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
Bibliai neveket keresnk a rgi nyelvemlkeken. KUS s NIMRUD neveket megtalltuk. KM is ott van. rtelme: a Tuds Isteni tkletessge". A sumr sztrak KUS jellel rtelmezik az "isteni rendelkezst", s a KUSkjei jelentse "szarvas llat-KOS".
Jzus tantst mr az i. sz. els szzadban megismerte az Eufratesztl keletre es - ma Kzel-Keletnek nevezett - vidk. A 3. szzadtl kezdden a pali teolgira alaptott keresztnysgnek nyitott utat az rmnysg. Ettl kezdve hasznlja a bibliai npelnevezseket. gy lesznek a kaldeusok s a velk egy nyelvet beszl npek mind "kusok". Lukcsy Kristf ad kes magyarzatot erre vonatkozlag, amint mondja, hogy a hun-magyar npek mind "kus" nvvel vannak megklnbztetve mindaddig, mg a grg rk nem kezdik el rjuk akasztani a "szkta" nevet.
Tekintetbe kell vennnk azt is, hogy mindazokon a terleteken, ahov a rmai keresztnysg ki tudta terjeszteni befolyst, a bibliai teremts trtnetvel indult az embesg strtnete, s mg ma is ezt hirdeti a rmai egyhz hivatalos filozfija. Az "egyhziak" csak az dm-va fle monogenzist fogadjk el, s ugyanazt tantjk, ahol a "kmitk" - tkozottak.
Tekintve, hogy KUS KM fia volt - az egyhzi szeretetbl ki vannak rekesztve az sszes "kusita" npek. A "smitk" s a "jafetitk" a kedveltek. Taln ppen ezrt hasznljk szakkifejezsknt az embertanban s a nyelvszetben is ezeket a jelzket, hogy a szimptit ellegezzk s az esetleges felttelezsek elfogadst biztostsk. Pontosan ellenkezjt tapasztalhatjuk mindkt tudomnygban akkor, ha "kusita", "kosi", "kusi" npeket emltnk. Ennek a nyilvnval "antikusitizmusnak" kes pldja a "kusi-magyarsg" igaz szrmazsnak csff ttele, melyhez a rmai egyhz adta a legnagyobb segtsget. - De hagyjuk a bnatot, hiszen felszmoltuk mr ezt a hazug finnugorizmust. Haladjunk tovbb mltunk rdekessgeinek feltrsban. Vegyk fel az elkezdettek tovbbi gombolytst... s llaptsuk meg, hogy a Biblia emberektl val szrmazst r.
KM apja KUS-nak, ez pedig NIMRUDNAK. Nem gy van lerva a kaldeus hiedelem "teremts trtnetben", melyet a ma sumrnak nevezett kiratos agyagtblkon olvashatunk. Ezek gy mondjk, hogy
"KM-bl - az Isteni Tuds Tkletessgnek a vilgbl vezette a KOS az EM-BAR-t a fldi Tuds Fjhoz''.
Ezrt talljuk az i. e. IV. vezredbl, URUK vrosbl szrmaz s eddig legrgibb kultikus vza dsztsben a KOS-t, mint az oroszln eltt halad "vezr-llatot".
Azt is meg kell tanulnunk, hogy az EM-BAR szban az EM kld-sumr nyelven "istennt, nagyasszonyt" jelent s BAR (PAR) a "prjt". EM-BAR kifejezs alatt teht az els „kosi emberpr" rtend.
NIMRUD nagykirly volt a "kusi np" els tantmestere. Azrt maradt rla annyi rege, mtosz s hagyomny. J, ha megismerjk a klasszikus rk hagyatkt Nimrudra vonatkozan. Ezrtaz albbiakban kzlm munkatrsam - OLH Imre – kutatsi adataibl a legfontosabbakat.
"A hagyomny szerint Nimrud utn egy Trs nev uralkod foglalta el trnjt; "Nimrd successit Thuras...«, rja az alexandriai krnika. Teht, mint ltjuk, mr jval a smitk eltt, Asszyrit rgen Atturnak neveztk. A csillagvalls istenkarban Trt a Mars bolyg jelkpezte. (Klns, ha belegondolunk, hogy a mongolok nyelvn Buda ugyancsak a Mars bolygt jelli.) A grgk ezt a Marsot »Ares« nven tiszteltk. Az asszyrok Arest, Marsot nemzetalaptjuknak tekintettk, kinek tiszteletre (pp gy, mint ksbb Mtys kirly Budn) emlkoszlopot emeltek. Az Asszyr kalendrban ugyancsak Mars nevrl volt elnevezve az jv els hnapja is, st H. Rawlisontl tudjuk, hogy az asszyr kirlyok felsgcmer gyannt gyakran hasznltk az »Ares« nevet, amely hajdani nyelvkn oroszlnt jelentett.
A klasszikus hagyomnyokbl gy tnik, hogy Nimrud, miutn utdjra hagyta Asszyrit (Atturt), keletre kltzvn, egy jabb birodalmat alaptott magnak.
»Et Cush genuit Nimrud, quippe cujus Histria esset notabilior, et magis particulariter recenseri mereretur. Is enim non tantum Assyriam, sed (ut videtur) Medim et Persiam et Bactriam usque ad Indos sibi subjugavit, ibique propagavit Imprium.*
Vagyis: »s Cush nemzette Nimrudot, akinek a trtnete termszetesen nevezetesebb s sokkal rszletesebb trgyalst rdemel. ugyanis nem csupn Asszrit, hanem (gy ltszik) Medit, Perzsit s Baktrit is hatalma al vette, egszen az Indusig, s ott kiszlestette a birodalmt.*
Teht Atturbl elindulva, Nimrud birodalmnak kzpontjt Perzsiba, a hajdani Eviltba helyezte t, s tnyleg a hagyomnyok Perzsia els honfoglalit mindig kusoknak neveztk.
De Perzsia is j elnevezs. Hajdan nem ezen a nven ismertk. Hyde, a klasszikus keleti hagyomnyok j ismerje ezt rja:
•Persia est Agjem... et in omnibus orientalium libris, tam persia.... vocantur Agjem«, vagyis Perzsia, Adzsem... s minden keleti forrsban ezt a Perzsit... Adzsemnek hvjk.
Ad vagy Aud nvrl, amelyrl a trtnelem eltti Adzsem birodalmat elneveztk, csak annyit tudunk, hogy valamikor egy kimagasl trtnelmi szemly neve lehetett. (Donelly szerint Ad a bibliai Khm ptrirka ddunokja volt, ennek fia Sed-Ad, Arbit s Irakot hdtotta meg. Hasonlan az arab trtnszek is gy tartjk, hogy ez az uralkod a trtnelem eltti Arbia [Khus] ura volt, akinek leszrmazottja a legends hr Dahak [Daha] viszont Perzsit uralta.)
Hogy ez az Ad vagy Aud valamikor egy igen si kelet szemly neve lehetett, az ktsgtelen, de mindaddig, mg Higgins meg
nem fejtette, kilte sokak eltt ismeretlen volt.
Higgins szerint ui. az Adzsa sz szanszkritul »kost<< jelent.
Ez pedig szmunkra vilgosan igazolja, hogy Adzsem alaptjnak Ad, Aud neve a bibliai Khus ptrirka nevben maradt fenn. Innen eredt teht az Adzsem elnevezs is, amely Khus fldjt, Scythit, s ksbb Kzai Simon idejben mr Perzsit, Evilthot, s ma pedig Khuzisztnt jelli.
A trtnelmi fldrajzhagyomny Kaldet hajdan rk, Irak nven ismerte. Ez az Erk-Kaldea viszont kt rszre, egy kls s egy bels terletre oszlott. A bels, vagyis a nyugati terlet foglalta magba Turnt, ahova Mdia s Prthia is tartozott. Ezt a terletet egyszeren rknak neveztk, csak ksbb lett Irak, majd vgl Kyrknia belle. A Perzsiba es keleti, vagy kls terletnek Erak-i Adzsem vagy Kls -Adzsem volt a neve.
Az irni shagyomnyokat rz »Dabistn« cm trtnelmi munka elbeszlse szerint, Iraki-Adzsem vagyis -Irn trtnelme sorn 14 olyan oroszlncmeres papkirly uralkodott, akiket papi hivatsuk folytn elrt kiemelked rdemeikrt, a mgus vallsrend halhatatlan hr prftiv avattak. Az irni papkirlyok, az n. Mah-Abad-ok sora a legendabli Mah-Abad-dal, az adzsemi uralkod dinasztia svel, a mgus valls megalaptjval kezddtt. Mag-Abad uralmnak idejre egyedl a »Desatir« cm mgus-knonban tallunk utalst, amikor ennek kezdett a Kos-korszaknak elejre, vagyis arra az idre teszi, "amikor a bolygk fejedelme (a Nap) a Kos csillagkpbe lpett''.
Ennek az Erak-i Adzsemnek az sisge belthatatlan legends idkre nz vissza. Muhmad bin Khavendas bin Mahmud, kznven Mirkhond - ismert perzsa klt, oly fontosnak tartotta Adzsem trtnelmt, hogy azt a »Razut-uz Szafa« cm terjedelmes munkjban, hazja hrnevnek regbtsre, a perzsk trtnett bszklkeden, a legends hr adzsemi birodalom trtnetvel kezdi. Ennlfogva a perzsa strtnelem alapjt is a szabr-hun, magyar hagyomny kpezi. Amikor teht Perzsia strtnett olvassuk, v ljban Kldea-Erak vagyis az sturni nemzethagyomny trtnetbe tekintnk bele. Szmunkra teht azrt fontos Adzsem trtnelmnek ismerete, mert ez a hely volt a hun-magyar nemzet ethnogenezisnek sznhelye. Itt uralkodott valamikor a legends hr Nimrud, akinek Kzai Simon mester krnikja szerint:
„ott felesgtl, Enethtl kt fia szletett, Hunor s Magyar, akiktl a hunok s a magyarok szrmaztak. De az ris Menrtnak - azt beszlik - Eneth mellett mg ms felesge is volt, akitl Hunoron s Magyaron kvl tbb fia s lnya szletett; e fiai s ezek utdai Perzsia vidkt laktk, testalkatra s sznre a hunokhoz hasonltanak, csupn beszdjk tr el kiss, mint a szszok a thringiaiktl..."
Grandpierre K. Endre, strtnetnket magba foglal Tarihi ngrsz s-csodaszarvas mondit elemezve, megllaptotta, hogy strtneti mondinkat ugyancsak »egy olyan np alkotta, amely Irnbl Meotiszba kltztt s Irnbl magval hozta a mondt...”
Ez a szent hagyomny kti ssze a Krpt-medence "Nap- Arc" (szabr) npt az adzsemi "Kus-Orszg" "g-Arc"- akkal.... a "kusokkal". Egyetlen npe ma a vilgnak a MAGYAR, aki ily messze mltba nz hagyomnykinccsel rendelkezik. Tekintettel arra, hogy Nimrud sapnk ltezst, birodalmt s hatalmt a Biblia is tanstja- mint legelst az emberi trtnetben -. rthet, hogy a bibliai elsbbsget szolgl vallsok "ellenzik" a nimrudi hagyomnyok jraledst s sokszor – a „fajgylletig” r ellenvetseik krosak a magyarsg letre.
Mindenkiben nkntelenl felvetdik a krds, hogy mirt van ez az egybehangolt ellenkezs...? Mirt nem szabad a nimrudi hagyomnyt rz s ma mg l "egyetlen" npnek – a magyarnak - srgi eredettudatnak szellemisgt s gazdag hiedelmt bizonytani, hirdetni s tantani...? Itt azokra - a ma summak nevezett - kiratos szvegekre gondolunk, amelyekrl leolvashat ennek az snpnek nemcsak a sajt trtnelme, hanem azon vallsfilozfiai felfogsa is, mely szerint a termszet trvnyeinek felismerse tjn eljutott a Mindenhat, Egyetlen, Hatalmas Isten-Er felfedezshez. Az emberi Llek rzete, annak Istennel val homogenitsa pedig az istenfisg ktelessgeinek tudatostst alaktotta ki benne. Ez az Istenfisg volt aztn megalkotja annak az Isten-Tiszteletnek, ahol az Atya- Isten Naperje mellett helyet kapott az Isten-Anya - mint az rk let adja, az svalls Istenasszonya.
Nevezhetjk mindezeket a valsgokat, a keresztnysgi terminolgia szerint, "isteni kinyilatkoztatsoknak" is, de akkor azt is hozz kell tennnk, hogy mindezek a "sumr isteni kinyilatkoztatsok" sok ezer vvel megelzik mindazokat a biblikus hasonlsgokat, amelyeket a judai-keresztny vallsfilozfia a jahvei np kizrlagos tulajdonnak tant.
Valsznleg itt kell keresni az ellenkezsek gykert. Meglep az, hogy pl. a buddhizmus vagy az indiai brahmanizmus hasonlsgai ellen sohasem emelik fel szavukat ezek a vallsfilozfusok, "finnugoristk", akkdistk, jafetitk, smitk vagy indo-eurpaiak. A sumr-magyar vonatkozsok vizsglata, nyelvi s szrmazsi sszefggsek alapos s tudomnyos kutatsa ellen azonban kshegyig men harcba bocstkoznak s minden eszkzzel meg akarjk szntetni e kutatsok s tantsok lehetsgt.
Aki teht a magyar strtnettel foglalkozik s a ma sumrnak nevezett "kusitkhoz", ezek sapjhoz - NIMRUDHOZ – nyl, szmoljon a felje szll "antikusitizmus" mrgezett nyilainak rkezsvel.
Minden negatv befolys ellenre azonban kutatnunk kell strtnetnket. Benne seinket, eleinket. shazink kultri, hagyomnyai, hiedelmei alaktottk ki s teremtettk meg azt a formt s letfeltteleket, melyek vgl is az rpdi honalapt magyarsg tjn vltak vgs rksgnkk.
A kutatk munkjnak azonos s egyakarat traval terelsnek a szndkban elrkeztnk a kutats legnehezebb szakaszhoz, melyben az "shaza" krdsnek sszekuszlt fonalt kvnjuk egy szlba gombolytani. A gondos szemllds mr az eddig elmondottakbl is ki tudta kvetkeztetni alkalmazott mdszernket, amellyel ezt a tmt egyes rszleteiben s sszetev adataiban trgyaltuk.
Az sisg "letternek" kiszlestst kvetelte meg az sszefgg adatsorok lncolata. Ez a sok skori sszefggs, az emberisg els rsnak a Krpt-medencben val igen korai megjelense (i. e. 5200), majd annak kzel-keleti kapcsolatai, az "egynyelvsg" ltezse a kiszlestett lettrben, azt a kellen indokolt javaslatot sugalmazta, hogy felttlenl ltezett ebben a "kiszlestett lettrben" egy hatalmas npsg. Ennek az egyazonos npnek pedig ppen a Krpt-medencei tr fel val folyamatos s lland gravitcija adta azt a jl megfontolt gondolatot, hogy ezt a hatalmas npet proto-magyar nven illesszk be strtnetnkbe. Megfontolsunk indokolst – az skorok idejre vonatkozlag - a "Krpt-medencei shaza" c. fejezetben fogjuk elmondani, ahol is ennek a proto magyarsgnak skori kialakulst ismerjk meg. Itt van az "eredet", a folyamatos fejlds s az ri. etnogenezisnek a proto-magyarsgra vonatkoz legrgibb fejezete. - De a "hatalmas, nagy np", az egyazonossgnak mr a trtnelmi korokban is ltez bizonytkt is ide kell illesztennk. Ugyanis gy - tugorva az skorbl az rpdi magyarsg etnogenezisnek - a kiszlestett lettr ellenkez oldaln lv - utols indulsi helyre - KHOREZM-be, 10-15 000 v tvlatban tudjuk ismt felfedezni az egyazonos, hatalmas npet, melynek nevrl mr teljes bizonyossggal elhagyhatjuk a "proto" megjellst s mr MAGYARNAK nevezhetjk.
Tolsztov - idzett knyvben - ezt a nevet a babiloni okiratokon feljegyzett KU-MA-RIS-MA (Kumarizma) elarabostott formjnak vli. Kldetl Ister-Gamig I. c. knyvemben foglalkozom ennek a nvnek az etimolgijval. Az ott rottakhoz csak annyit kvnok hozztenni, hogy az elismert s nagy tekintly orosz szumerolgus - prof. Djakanov - egyetrtett ennek a nvnek a sumr hangzs szerinti elemzsvel, mely szerint KHOREZM - KUMARIZMA si formja gy llthat vissza – a nyelvtudomny trvnyszersgvel:
KU-MAH-GAR-RI-ES-MA
Ez a sz, mint sumr elnevezs, pedig annyit jelent: a HATALMAS NAGY NEMZETSGIES ORSZG.
me eljutottunk a "hatalmas, nagy nphez", de most mr a trtnelmi korszakok idejben. Ezt az adatot ki kell egsztennk mg Tolsztov azon jelentsvel, melyben kzli, hogy a "magyar nv a IX. szzad folyamn az ARAL-T mentn bukkan fel". Elzleg azonban hivatkozik a VI. szzadbeli biznci rkra, akik ugyanitt "ugor" (ogor) npet emltenek. A kiszlestett letternk strtnelmt - az "shaza" kutatsban - teht az letterek sorbavtele tjn kell feltrnunk.
ppen Khorezm trtnetvel kapcsolatos tnyadatokkal kell kiegszteni majd az lmos-rpdi magyarsg eltrkstett trtnelmben a nem finnugoros, hanem dli irny szrmazs igazsgt. Ugyanis Tolsztov is hivatkozik arra, hogy a chorezmi uralkodhz s a Prtus Birodalom Arsacida kirlyi hza kztt kzvetlen dinasztikus kapcsolatok lltak fenn. Tekintve, hogy mind a kt uralkodhz azonos sre vezeti vissza szrmazst, a kt uralkodhz ugyanazon gykr hajtsa. Tolsztov hivatkozik Sztrabnra (XI. 9.), aki arrl tudst, hogy az Arsacidk megalapti azoknak a daliknak a fldjrl szrmaztak, akik a MAITISZ-T (az ARAL-T) mgtt, vagyisazokon a vidkeken laknak, amelyek CHOREZM mgtt, a Szr- Darja als folysn terlnek el." (Tolsztou: id. m. 126. old.)
Majd ltni fogjuk, hogy eredetkutatsunkban mily risi vltozst eredmnyez az a tny, hogy MAITISZ (Meotisz) alatt nem az eddig vlemnyezett "Azovi-Tenger" vidke, hanem az ARALT rtend.
A felsorolt sok adattal elrkeztnk a kirtkels lehetsghez. Tanulmnyunknak ahhoz a fejezethez, amelyben llspontunkat, mint IRNYELVEKET, lergzthetjk s
egyben javasoljuk az eddigi kutatsi rszleteknek ebbe valo illesztst. Az eddig fennll nzeteltrseknek sszehangolst, vagyis az egy ton val haladst strtnelmnk igazsgnak feltrsban.
Keressk meg teht shaznkat, vagy taln pontosabban – shazinkat.
IV. A KRPT-MEDENCEI SHAZA
A magyar nphagyomny nagy ismerjvel - Istenben boldogult MAGYAR Adorjnnal - sok levelet vltottunk. - szinte prftai hittel - kitartott azon elgondolsa mellett, hogy "nem jtt a magyar sehonnt, mert a mi shaznk a Krpt-medence". Csak egyetlen ellenvetst tettem ebben a gondolatban akkor, amidn azt krdeztem tle: "hogyan illeszted be a krpt-medencei shazba nagy rpd papkirlyunk npnek honfoglalst...?" -
Erre a krdsemre azonban sohasem kaptam vlaszt, pedig mg kitrtem a hun-avar honfoglalsokra is - megkrdjelezve ezeknek mind a Krpt-medencbl val eredett. Feltett krdseimre mig sem talltam vlaszt sehol, s ppen ezrt kell elvlasztani a krpt-medencei shaztl a hun, avar s rpdi magyar npek eredetkrdst.
"A krpt-medencei lettr sisge" c. fejezetben ismertettem az RD-i, BKK-i s SZELETA kultrk shonos voltt. Itt most hangslyoznom kell azt a szndkot, hogy a rgszek minden erlkdse arra irnyult, hogy a krpt-medencei sember, Homo sapiens, vagy "pre-sapiens"-t a flvad neandervlgyivel azonostsk. gy ugyanis knny volt (a finnugorizmus rdekben) egymstl elszigetelni az egyes skori kultrkat.
n is csak azt rom, amit Gbori Mikls mond:
"nem szabad elfelejtennk, hogy mi csak azokat a teleplseket talljuk meg, csak annyit ismernk belle, amennyit ma tallunk. Nyolcvanezer vvel ezeltt nyilvn kiszmthatatlanul tbb telepls volt... Senki sem hiszi el, hogy mondjuk a bkki Szeleta-kultra embere egy-ktezer eszkzt hasznlt – mg annyit sem - egy egsz interstadilis korszakon t. De csak ennyit ismernk. Ennyit talltunk meg az iparbl. s hiba kis ltszmak ugyan ezek az embercsoportok, mert ugyanakkor a genercis vlts, forgs sokkal gyorsabb volt, mint ma. A poleoathropusok egyedi letkora biztosan nem volt tbb huszont vnl, hiszen azrt olyan lass a fejlds, mert a tapasztalattvtel s -tads ideje sokkal rvidebb volt. Teht taln gy fejezhetnm ki magam, hogy sok s kis tmrj fogaskerk sokkal gyorsabban forgott. Gyorstsuk fel most kiss a fejlds fogaskerekeit. A kzps paleolitikum kultrja szinte szrevtlenl, folyamatosan alakult ki az elzbl" (Id. m. 276. old.)
Ha pedig most sszehasonltom dr. Gbori azon munkjt, melyet Grziban vgzett, s "ngy" barlang anyagnak a kirtkelsbl megllaptotta a Kaukzustl dlre lv skorok folyamatos fejldst - ismtlem, ha ezt a kirtkelst sszehasonltom azzal a szndkkal, ahogyan a magyarorszgi szmos skori telepek kultrinak egybetartozst erszakkal sztrngatjk, akkor azt kell mondanom, hogy a szaktudsok tollt nem az igazsg, hanem az ideolgiai knyszer irnytja.
Ugyanis, ha a Tata-rd-Bkk skori leleteit Gbori Mikls "grziai mdszervel" rtkeljk ki, lthatjuk, hogy:
a hvforrs melletti mousterian csoport tallhat, igen fejlett mousterian kultrval. Ugyanakkor levalois anyag is elfordul s nem kell tbb, csak a subalyuki s a Jankovich-barlang anyagt kirtkelni ahhoz, hogy ezekkel a mousterian tpus s igen fejlett formj szerszmokkal (melyek kztt a "mousterian hegy" helyi specialits s sehol msutt Kzp-Eurpban nem fordul el) megllaptsuk azt, hogy itt megtrtnik a "vlts"... azaz a folyamatos tnvs a fels paleolitikumba, ahol mr a kaparok, ketts kaparok, a miskolci szakck, ksek s pengk is bizonytjk a fejlds shonos folyamatossgt.
Aki a szakember lelkiismereti igazsgossgval s a krptmedencei termszetkmyezet ismeretvel rtkeli ki a krptmedencei sember hagyatkt, annak azt kell megllaptania, hogy
az skori kultrk helyi, teht shonos fejldsnek szakaszai gy kapcsoldnak egymsba, mintha nagy, vastag lncszemek lennnek. Egyv vannak ntve. A kzps s fels paleolitikum idszaka kztt semmifle trs nincs ebben a folyamatossgban.
A sok ezer ves skori s shonos folyamatossg •lltlag"meg lett szaktva a keleti skvidki kultrt magval hoz n. ••gravetek" krpt-medencei letelepedsvel. Ez a Kaukzusbl ered j npsg gy van belltva a rgszeti ismertetsekben, hogy "npvndorlsszeren" jelenik meg a Krpt-medencben. A lersok s szakmunkk szinte azt tkrzik, hogy a Krpt-medencben mr nincs ms sember - csak ezek a "gravetek". rdekes, hogy mindentt msutt - Nyugat-Eurpban
is s Grziban is - folyamatos a fejlds. Vagyis az j ember tveszi a rgi hagyatkt. Csak a Krpt-medencben "tnnek el" a rgiek a rgszeti knyvek oldalain, hogy helyet adjanak a kvetkez szakaszba belp jaknak. Itt - ezeknl a "graveteknl" - azonban igen sntt ez az eltntetsi szndk.
Ugyanis ezek csak a skvidkeken telepedtek. A folyk mentn. Ott, ahol a "skvidki kultrt" folytatni lehet. De mit rtsnk "skvidki kultra" kifejezs alatt...? Miutn megtalltuk kapikat, sarlikat, fldlazt szerszmaikat - csak a fldmvelst vlhetjk "skvidki kultrnak". Azt is rjk rluk, hogy "a Krpt-medencben trtek t a rnszarvas vadszatra". Gondolkodjunk csak ezen a kifejezsen. A rnszarvas ebben az idben Kzp-Eurpban s fleg a Krpt-medencben volt szintn "shonos". Nem a gravetek hoztk magukkal, mert a kelet-eurpai sksgon a gravetti np mamutvadsz volt.
"A gravetek vndorlsa csak lass szivrgs formjban trtnt, s tbb, kis 'hullmban" vezredekig tartott" ... rja Gborin. (GCSV 208. o.)
Ezzel a lass szivrgssal tulajdonkppen a gravetek rtelepedtek a krpt-medencei shonos, mr sok ezer ve ott l s a gravetek eltti skultrkat kialakt s folyamatost snpre. Ugyanis valszn az, hogy a gravetek ppen azrt jttek, mert valamelyik vndorl kis csoportjuk hrt adott a rnszarvas ltezsrl. Ez azonban nem jelenti azt, hogy csak akkor kezddtt a rnszarvas vadszata a Krpt-medencben, amikor a "gravetek" bevndoroltak. Ugyanis mr a Wrmmterstadilis idejben, Balatonlovason ltezett egy skori festkbnya, ahonnan a krpt-medencei sember bnyszta avrs festket, mely hiedelmnek kultuszhoz volt szksges.
Ahnyban az sember otthagyta csont- s agancsszerszmait. Ezek pedig a rnszarvasnak krpt-medencei ltezst mutatjk sok ezer vvel a "gravettiek" eltt. Teht a krpt-medencei shonos s a gravettiek bevndorlst megelz skori kultrk sembere is vadszott a rnszarvasra. Ebbl viszont az kvetkeztethet ki, hogy a gravettiek - mint bevndorlk - a krptmedencei "shonosoktl" tanultk meg a rnszarvas vadszatt s valsznleg a hziastst is. gy egsztik ki a "gravettiek" a krpt-medencei shaza skultrjnak folyamatossgt. Azt el kell ismerni, hogy ezek a "gravettiek" mr sok mindent tudtak.
Tulajdonkppen k ptettek s hasznltak elszr mestersges lakst. k ksztettek elszr agancsbl a fldmvelshez szksges kapt, nyeles kkseket, fa- s csontmegmunkl szerszmokat, melyekkel remek kis Anya-Istenn szobrokat faragtak. Mivel agyagot is gyrtak, agyagszobrocskk is maradtak utnuk, valsznleg mr agyagednyeket is ksztettek. Rjttek a rnszarvas tmeges mszrlsra, s felfedeztk a hs szrtsnak mdjt is, amivel konzervltk ezt a fontos eledelt.
Taln iparuk volt ez s valsznleg exportltk, mikppen mr sok ezer ves eldjk tette ezt a vrs festkkel. Ne rtkeljk le az sembert. Mr Homo sapiens volt. Tudta, hogy mit csinl s a termszeti krlmnyeknek megfelelen - hatalmas terleten mozogtak. Teht nemcsak "vndoroltak", hanem kereskedtek is. Mondhatjuk azt, hogy ezek a "gravettiek" gy beolvadtak a krpt-medencei shonos lakossgba, hogy onnan ket kivlasztani nem lehet. Mint elbb is emlitettem volt, az j korszakokban sszetvzdtt npcsoportok hasznltk az elttk lv kultrk jl bevlt szerszmait is, s eszkzkszletket kiegsztettk a maguk ltal gyrtottakkal. 10-20 000 v elmltval most mr nem lehet szjjelvlasztani ket csak azrt, hogy a rgszeknek lehetsgk legyen kronolgiai tblzatokba sorvasztani az skor rtelmes embert.
s haladjunk csak tovbb a vizsglatunk forradalmval. Miknt a kzps s fels paleolikum kultrinak fejldsi folyamatossgban semmifle trs nem tallunk, ugyangy jutunk t - minden folyamatossgi szakads nlkl a mesolitikumba s jkkorba. (Sokan a "mesolitkumot" tmeneti kkornak mondjk.)
A rgszek gy mondjk, hogy:
"Haznk terletn megjelenik a legkorbbi fldmvel, llattart civilizci, s most nkntelenl felmerl a krds: vajon volt-e ennek helyi, hazai alapja...? A kutatk vlemnye ezen a tren nmileg megoszlik..." (GCSV 249. old.)
Ha a finnugorista "ideologikus" trtnelem rsban "megoszlik" a kutatk vlemnye - akkor nyugodtan mondhatjuk, hogy ez a fldmvel s llattart civilizci is shonos a Krptmedencben. Ugyanis a kirtkelsek s magyarzatok rthetetlenek. Pl. GCSV is gy r:
"Rgen elkszlt mr az els, agancsbl csiszolt kapa: ugyanolyan, mint amellyel egy-kt ezer vvel ksbb az ember a fldmvelst elkezdte. Gyakran kket, immr csiszolt kbettet erstettek a nylbe a fld megmunklshoz - ezt a mdszert azonban mr 10 ezer vvel elbb kitalltk." (GCSV 248. old.)
Legynk logikusak. Hasznljuk az esznket s krdezzk meg - visszafordtva az lltst -: "ugyan mirt csinlt az sember fldmvelshez szksges kapt, ha azt csak 2000 v mlva kezdte hasznlni...?"
Nyugodtan mondhatjuk teht, hogy a fldmvel s llattart civilizci a Krpt-medencben mr lt s virult akkor, amidn az jkkori j bevndorlk ide megrkeztek. Ktsgtelen, hogy az jkkorban is volt npramls a Krpt-medencbe. Ezzel csak folytatdott az n. "gravettiek" beszivrgsnak folyamata, hiszen - mint mondtuk - mr az skorban is volt ide-oda vndorls. A Krpt-medencbl valsznleg Anatlia-Kaukzus vidkeire. A Krpt-Duna-medencei snp kialakulsnak, nyelvnek, kultrinak s embertani kifejldsnek magyarzatt csak gy kaphatjuk meg, ha a Krpt-medence fel irnyul s folyamatos npramlatokat valsgnak fogadjuk el. Mindenkor azonban hozztve azt, hogy a Kaukzus alatti "meleggybl" a Kaukzus feletti skvidken t, vagy taln anatliai kzvettssel a Krpt-medencbe - az vezredek folyamn megmegjul hullmokban - rkez npmozgalmak embert a krpt-medencei "shonos"-ok magukba olvasztottk. gy vlt a Krpt-medence, ppen az jkkor kezdetn mr a npek olvasztkemencjv, mely kitermelte a krpt-medencei shaza autoktn gyker embert. Azt az embertpust, melyet proto-magyarnak nevezhetnk.
A keleti lettrbl rkezk embertanilag azonban ppen olyan azonos sajtossgokkal rendelkeztek, mint az Aral-Pamr-Tarim medenck npessge, mely szintn a Kaukzus alatti trbl npesedett be. Kzel-Kelet skori s jkkori npsge is megtartja a krpt-medenceiekkel val homogenitst kb. i. e. 3000-ig, mint majd ltni fogjuk a kvetkez fejezetben.
A rgszet gy tantja, hogy az jkkor az agrrforradalommal kezddik, vagyis a fldmvelssel s az llattenysztssel. Teljes bizonyossggal mondhatjuk, hogy a Krpt-medencbe az jkkor kezdete semmi jat nem hozott, mely a kultrszintet emelte volna, mert az shonosok magasabbfok mvszettel rendelkeztek, mint az j bevndorlk. Egy rdekes felfedezst azonban ismertetnnk kell. GCSV felfedezse ez, mely nemcsak egy szomor emlk, hanem sok ezer v ta - napjainkig - a mai ember ltalapjt is kpezi. gy r GCSV:
"A fldmvels kezdettl alig telik el ezer v, s megjelennek azok a fegyverek, melyekrl tudjuk, hogy mr nem az llat, hanem az ember ellen hasznljk. Milyen -hirtelen' fejlds...'.
s milyen klns is, hogy sok szzezer ven kere.sztl nem volt szksg rjuk...
A trtnelem tovbbi tjait pedig ismerjk. Fldszerzs, rabls, egyik np elhajtja a msikat, jabb fldszerzs, hdtsok... az a trtnelem, amelynek az utols hreit mindennap a televziban, rdiban halljuk, ltjuk. Nem kbaltval ugyan - de sajnos, szinte azonos tartalommal." (248. o.) Krpt-medencei shaznk strtnelmben meg kell emltennk azokat a Krs-kultrkri (i. e. 5500) apr s skori erdtmnyeket, melyek biztostottk ezeknek az stelepeknek az Ojtozi-, Trcsvri-, Tmsi- s Bodza-szorosok fell val megtmadst. Teht igaza van Gborinnak. Az jkkori protomagyarok vdtk az shazt az idegen tmadk ellen.
A Krs-kultrkrbe sorolt TORDOS-i lelettel, a tordosi amulett rsval azonban joggal feltesszk azt a krdst, hogy a krpt-medencei shaznak azok a laki, akik az Isten-Anyhoz intzett imdsgukat amulettre RTK, s magukat NAP-ARCnak - SA-PR-nak - mondtk, nevezhetk-e proto-magyaroknak...?
Nem indokoltabb-e rszkre a SA-PR - SZABR elnevezs...? Az a npnv, mely a kvetkez vezredek folyamn – egszen lmos-rpd npig – kimutathat...?
Az skoroktl Tordosig val barangolsunkat befejeztk. Elrkeztnk annak a krdsnek az eldntshez, hogy igaza van-e
...? Igaz-e az, hogy "nem jttnk mi sehonnt... a mi shaznk a Krpt-medence."
Trtnelmi nyomozsunk megllaptja azt, hogy az shazakrdst ily diktatrikus kijelentssel egyoldalstani nem lehet, mert igenis vannak seink, akik a Krpt medencbe KELETRL jttek. Legrgibb seink azok, akikre rtelepedtek a keleti gravettiek. Ezekkel jra tvzdtt az shonos np, s sok ezer ven t megint kialaktotta az j tvzet krptmedencei shonos npet. Ez a fejldsi folyamat - az vezredek sorn - jra s jra ismtldik. Vagyis minden "j honfoglal" shonos lakossgot tall a Krpt-medencben. Az "jra- tvzds" folyamata ismtldik, s ennek elsegtje, ltrehozja pedig az a valsg, hogy az slakk nyelvvel azonos az j honfoglalk nyelve, mely bizonyossgot az i. e. 5500-ig, a Krs - Tordos kultrkr emberig, a megtallt nyelvemlk segtsgvel tudunk valsznsteni.
A krpt-medencei shonos s az elmondottak szerint jratvzdtt utols npessg az, amelyre lmos-rpd npe telepedett r. Ltezik-e valaki kzlnk, aki genetikailag ki tudja mutatni magrl, hogy a Krpt-medencben sokszor jratvzdtt shonosok, vagy avar eldeink, vagy rpdi honfoglalink vre csrgedez ereiben...?
Ktsgtelen, hogy a magyarsg legmlyebb gykere itt, a Krpt- medencben van, melyhez ppen a sok ezer ves shonossgunk alapjn van jogunk. Ez az shonossg azonban elvlaszthatatlan Kzel-Kelet lettertl, mely szintn shazaknt csatlakozik a Krpt-medenchez.
A KZEL-KELETI SHAZA
Azrt lltunk meg a krpt-medencei shaza trgyalsnl Krs-Tordosnl, mert ebben a kultrkrben tallt leletek kapcsolnak minket szorosan ssze Kzel-Kelethez s kifejezetten a Tigris s Eufrtesz kzn kifejldtt mveltsgek emberhez. A tordosi nyelvemlken lert SA-PR-SZABR npnv pedig a Kaukzus alatt mr az igen korai idben keletkezett s "subar" (subarean) nven ismert kultrkrt kialakt nphez utast.
Nagyon fontos adat ez, mert ez a kzel-keleti subar-szabr np mr az i. e. 7000 krli vekben teleplsekbe trmlve, hzakban lakik s rzolvaszt kemenciket stk ki a rgszek, melyekben - mint a radrsugrral dolgoz elektronmikroszkpokkal vgzett mrs megllaptotta - 1100 C hfokot tudtak elrni. Ez elegend a rzntvnyek ksztsre. Br Jzsef emltett knyve ad nagyszer szintzist arra vonatkozlag, hogy ennek a npnek rzbl nttt szerszmaik voltak, melyekkel nemcsak a fldmvelst forradalmastottk, hanem a csatornarendszerek, ntzcsatornk ptst is knnyen elvgeztk.
Az szak-Mezopotmiba teleplt subar-szabrok s a krptmedenceiek azonossgt a rgszek ltal kisott kultrtermkeik bizonytjk. gy pl. neves rgsznk - Makkay - a mezopotmiai Tel Halaf s Hassuna kultrkrket idbelileg megegyznek vli a Krs-kultrkrrel. A kt helyen tallt kermia- azonossg mellett a tglalap alak szobaterv egyezse is kimutathat teleplseik hzainl. Emellett azonos a hiedelemvilg kultusza is - az Isten-Anya tisztelet igen ers gyakorlatval.
A kapcsolat igen ers teht az jkkorban, s ppen ezzel hangslyozhat az azonos etnikum s azonos nyelv ltezse. A mezopotmiai szabrsg teht felttlenl aktv rszt vett a krptmedencei agrrforradalom kialaktsban s valsznleg k vittk ide az rpa- s a bzaszemeket s honostottk meg e termnyeket. Az llattenysztsben a juh s a hozztartoz s mezopotmiai eredet "puli" kutynk volt a dlrl bevndorl subar-szabrok titrsa.
E sorok rjban felmerlt az a gondolat, hogy a kt "szabr lettr" kzvetlen kapcsolata nem a Balknon t bonyoltdott le, hanem a mai Fekete-tenger partvidkrl – a Duna-Olt mentn.
A ngykerek kocsit mr kszteni tudtk s a vzi utakon val szllts eszkzeit is ismerte a neolitikum embere. Az erdlyi rzbnyk rckszletnek esetleges leszlltsa is ppen azrt felttelezhet, mert a ksbbi idben - mint majd ltni fogjuk - nemcsak Mezopotmiba, hanem mg Egyiptomba is szlltanak nemesfmet a krpt-medencei - szintn shonos - rzkor szabrjai.
A mezopotmiai subar-szabroknak a krpt-medenceiekkel val etnikai azonossgt azok a "gravettiek" biztostjk, akik a Kaukzus alatti "meleggybl" vezredek folyamn szivrogtak be a Krpt-medencbe s ott megtelepedtek. Az szak-mezopotmiai szabrok is ugyaninnen - a kaukzusi "meleggybl" erednek, hiszen ez volt a legkzelebbi terlet a mr ismert "etnodinamikai nyoms" levezetshez. Megtelepednek a Kaukzus dli lba alatti folyk mentn, s ott kialaktanak ntzcsatorns fldmvelst s mvszi kermijuk tanskodik kultrszintjkrl. A kermiknl azonban igen fontos megjegyezni azt, hogy az a krpt-medencei kermia, melynek formja s dsztse azonos a mezopotmiai kultrkrk kermijval, nem kereskedelem tjn kerlt a Krpt-medencbe, hanem helyi anyagbl kszlt. Ez pedig azonos emberi kpessgekre, azonos mveltsgre utal, ami csak s kizrlag kzvetlen npi kapcsolat tjn jhet ltre. Itt most feleslegesnek tartjuk felsorolni a rszletes s mveltsgi krkbe osztlyozott kultraegyezst, hanem ezekbl azt a kvetkeztetst vonjuk le, hogy:
a mezopotmiai s krpt-medencei azonos npetnikum az jkkortl kezdden szoros kapcsolatban llt egymssal, miutn az jkkor hajnaln ez az szak-mezopotmiai SUBAR-SZABR np tmegesen megtelepedett a Krpt-medencben, ahov magval vitte dli hazjban kialaktott selsajtott tudst s kultrvvmnyait.
A tordosi nyelvemlkek (i. e. 5200) a kt np kztti nyelvazonossgot bizonytjk s valsznstik a gondolatkzls legels rsba foglalst. De itt, az rs megjelensnl, a figyelmes kutat gondossgval kell megvizsglnunk a tatrlaki leiteket. Ugyanis Torma Zsfia ltal kisott - majdnem 11 000 – tordosi leletanyagon - a cserptredkeken s a korongocskkon rovsszer jelek lthatk, melyekrl az 1875-ben dolgoz rgszn hatrozottan felismert ngy si, szkely rovsjelet. Most Forrai Sndor, a tatrlaki kprsos anyagkorongocskk egyikn felfedezte a szkely rovsrsunk Z, Ny s GY betit. Kt sats adataibl "ht rsjel" a mig l rovsrsunkbl. Sohasem kerestk rsbelisgnket. Torma Zsfitl, 1875 vtl kezdve stak Ersdn a Szkely Nemzeti Mzeum irnytsa mellett nhny vig. Aztn Roska Mrton rendezi az anyagot, mely utna csaknem 100 vig ldkban hevert, mint halott anyag.
Miutn VLASSA 1961 -ben Tordostl 20 km-re lv Tatrlaknl megtallta azt a hrom agyagtblcskt, melyeknek egyike az itt hivatkozott "tatrlaki amulette", 1968-ban Vlassa jra rendezte a Roska ltal regisztrlt Tordosi anyagot, s megtallta azt a korongot, melyet Roska is emlt s amelyen - Harmatt prof. tudstsa szerint - "huszonhat rsjegy" tallhat. Sajnos egyetlen magyar szakember sem tartotta fontosnak ezeknek az rsjeleknek a rovsrshoz val hasonltst vagy azzal val egyeztetst, gy veszejti el a mg ma is otthon uralkod "finnugorizmus" a magyar eredetkutats legfontosabb bizonytkait.
Minden ellenkezs s kdsts ellenre azonban ktsgtelen az, hogy a Krs-kultrkr embere MR RT. Kevs leletet tudunk felmutatni, mert keveset kutattunk. Keveset stunk, hiszen a Habsburg uralom idejn Erdly nem tartozott a magyar kormny hatskrbe. Ha valami archeolgiai lelet onnan elkerlt, azt Bcsbe kellett bejelenteni. De az a kevs, ami van, bizonytja az rstudst. Ha pedig rovsrst is hasznltak, azt felttlenl faplckra rttk, A fa elpusztul az vezredek korhadsban.
Ami megmaradt agyagba nyomva, az is elgg tanstja azt, hogy a mai napig az emberisg els rsa a tatrlaki amulett imdsga.
Lehetsges, hogy ez az rstuds a Mezopotmibl a Krptmedencbe s Erdlybe is rkez subar-szabroknak taln magasabb tudsszintje kvetkeztben keletkzett, de magt az rst az shonos fejlds hozta ltre, az shonoss lett tuds termelte ki. Ugyanis, ha Mezopotmiban rtak volna ebben az idben, gy ezt megmutatn a Mezopotmiban kisott risi mennyisg leletanyag. Fkppen az a sok kermia, melyet ppen a dszt elemei utn csoportostottak a klnbz jkkori korszakok idejbe. A Krs-kultra kermia anyaga fknt a mezopotmiai, znvz eltti Al-Ubaid korszak anyagval egyezik. Ez a katasztrfa - az eddigi vlemnyek szerint - az i. e. 5. vezredben puszttotta el Mezopotminak dli teleplseit. A rtegtani vizsglatok szerint a mai Perzsa bltl kb. 150- 200 km tvolsgban szak fel terjed terleten volt ez a vzzn, mely - Sir Leonard Wolley szerint - teljesen megvltoztatta a kt foly orszgnak etnolgiai kpt. j npek jelennek meg Mezopotmiban, akik sszetvzdtt s igen magas szint mveltsget fejlesztenek ki. Ezt a npet nevezi a mai szakirodalom SUMER-SUMR npnek.
Majd ltni fogjuk a IV. fejezetben azt, hogy a mezopotmiai - mr summak nevezett - npsgnek az a rsze, melyet a szakirodalom JEMDET NASR nven klnbztet meg - az znvz termszeti katasztrfja utn - a Krpt-medencbl jtt s vglegesen megtelepedett Mezopotmiban. Indokolsaimban hivatkoztam arra, hogy ennek a npnek hiedelmben mg a zsugortott temetkezsi rtus is azonos a krpt-medencei szoksokkal. Ugyangy az Isten-Anya tisztelet is, mely az Isten- Anya szobrok ksztst behelyettestette a "vigyz
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!