Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
Mieltt az idegen uralkodink ltal a "magyar" tudomnyos vilg s kzoktatsgy irnytsra kinevezett idegen egyetemi tanrok s akadmikusok nem erszakoltk npnkre a finnugor szrmazs hipotzist, a np s az egsz magyarsg gy hitte, gy tudta, hogy annak a hatalmas s mvelt "szittya npnek" vagyunk utdai, akiket a grgk - a maguk nyelvn - "skytha"-nak neveztek.
Ennek a nagy npnek igazi nevt illeten mg ma is csak tallgatsokra vagyunk utalva. Mindenki azt keresi, hogy honnan ered a grg "skytha" sz...?
Egyik feltevs az, hogy a "KUTA" vagy "KUSA" npnv "u" betjt a grgk ""-nek hangoztattk, s a sz el tettk az szoksos "sz" hangjukat. gy lett a "KUTA"-bl "szkta".
Gosztonyi viszont a sumr "SAK" (fej, f) segtsgvel kpzett s a trtnelemben jl ismert "SZAKA" npnv elgrgstst ltja a "szkta" szban.
Ha mr Gosztonyival a sumr nyelvhez nylunk, ide rom a magam elgondolst is, mely taln a legegyszerbb. A grgk ugyanis tvettk a summak nevezett mezopotmiai tudskincs legnagyobb rszt, hiszen lteznek ktnyelv rsadatok, ahol az krs s annak grg azonosa tallhat. Knnyen felttelezhet teht, hogy a sumr "KI-TA" sz, mely "fldnjrt" s taln "vndort" is jelenthet, kapta meg a grg "sz" elhangot, s gy lett a sumr KI-TA grgl "szkta".
De e sorok rja szerint mindezek a nvkvetkeztetsek csak msodrend jellegek. Ugyanis a magunk sorsbl lthatjuk, hogy a tr, hely, orszg vltozssal nemcsak az egynek, hanem a npek is ms elnevezst kapnak, viszont a szemly vagy a np ugyanaz marad.
A szittya-szkta np azonostshoz vezet mdszer teht nem a npnv krli barangols, hanem a np jellegzetessgeinek, fennmaradt hagyomnyainak s az ezzel kapcsolatos szimblumoknak feldertse s a trtnelem eltti korba val visszavezetse.
Ne akadjon fel senki azon a kijelentsen, hogy a "trtnelem eltti" korba val visszavezetse, mert akrmelyik rgi trtnsz rsait vesszk figyelembe a szktkra vonatkozlag, egynteten azt mondjk, hogy:
A szktk a legrgibb np. Mg az egyiptomiaknl is elbbiek.
A sksgok - sztyeppk - laki.
Nagyon sok s hatalmas nemzetisgekbl fondnak egybe.
Vgl meg kell emltenem itt Erdlyi Istvnt, aki ket egyszeren csak a "rnszarvasok" npnek nevezi iszony sok szarvasos brzolsuk s a birtokunkban lv aranyba nttt szarvasos szimblumaik nyomn.
Keressk ht egytt a Szktkat - Szittya seinket.
Amikor ezt a szt olvasom: "rnszarvasok npe" – Gborin Csnk Vera: "Az sember Magyarorszgon" c. knyvnek ilyen cm fejezetre gondolok, ahol a nagyszer kutat az albbi rdekes megllaptst teszi, amit az elbbi fejezetben rszletesen ismertettem:
"Visszahzdott a jgtakar, a csordk felhzdtak szakra: ekkor npesedett be szak-Eurpa. Magas szint kultrk, fejlett mvszet s letforma kapcsoldott a rnszarvashoz. A rgi irodalomban gy is neveztk ezt a korszakot: »a rnszarvas kora«"... (206. old.)
Azt is megtudjuk, hogy ez a np alaktotta ki az n. "skvidki letformt" (209. old.), s "igen fejlett vadszgazdlkodsukkal olyan nagyarny vltozst indtottak el, amely a civilizci fejldst vezredekre meghatrozta". (207. old.)
Magyarorszgon a sgvri s zalaegerszegi rnszarvas tborok kort i. e. 12.000-re teszi Gborin. Miutn pedig nemcsak Kzp-Eurpban, hanem az zsiai sztyeppken is megtalljuk ezt a kultrt, hiszen - Gborin szerint - ez a np alaktotta ki az els npvndorlst - felteszem a krdst: Nem lehetnek ezek az "semberek" azoknak a npeknek valdi sei, melyeket a trtnelmi korszakokban mr szktknak neveznk...? gy ugyanis megmagyarzhatk azok a megllaptsok, hogy
1. minden npnl idsebbek s
2. a skvidkeken lakoztak.
Engem erre a kvetkeztetsre az ebbl az skorbl szrmaz s a rnszarvas agancsaibl formlt trgyaknak, eszkzknek a trtnelem szktinl fellelhet szarvasbrzolsok tmegnek sszevetse vezetett. Nem lltok, hanem felttelezem egy skvidki npnek a rnszarvas vadszatn s feldolgozsn kezdett kultrtrtnetnek a lehetsgt, mely a trtnelmi korban l szktasg - mr igen magas fokra szk mveltsgnek – si alapja lehetett. Lehet, hogy tvedek, de ebben az skorban mr tallunk oly hagyatkot, mely feltrja elttnk egy hitvilg ltezst. Ugyanis Gborin szerint:
"mintegy szztven »Vnuszt* talltak Kzp- s Kelet-Eurpban". Mondja, hogy alakjuk azonos, kultikus szerepk volt s a termkenysg szimblumai voltak.
Hitvilgi nyomozsunk teht mris eredmnyes, mert a "skvidki" kultra sembernl ott van az "Istenanya" fogalma s szimbluma, ami annyit jelent, hogy ppen gy hittek a termkenysg isteni eredetben s vonatkozsban, miknt ezt a hiedelmet s szimblumait bsgesen megtalljuk a grgk ltal szktnak nevezett npeknl.
Itt aztn gondoljunk magunkra azon a krdsen keresztl, hogy kiket is hvnak ma a trtnszek szkta leszrmazottaknak...?
A grgk mindazokat a npeket, melyek tlk szakra lakoztak, s npnevket nem ismertk, egyszeren csak "schytnak" neveztk. Panaszkodik is emiatt Strabo1, de aztn ennek a grg szoksnak, mely nem trdtt azzal, hogy a npek sajt magukat mikppen nevezik, az lett a kvetkezmnye, hogy pelloutier2 keltkat, Pinkerton3 gtokat, Bonfini s Deseritz* pedig hunokat s magyarokat lt a "schytkban".
A mi feldertsnkben igen rdekes az, hogy annak a hatalmas "schyta" birodalomnak a kiterjedse, amit Herodotos5 r le, pontosan fedi azt a terletet, melyet mi HUN-MAH-GAR-RI-A nven ismertettnk, vagyis a Krpt-medence-Kspi-Araltrsg s Kzel-Kelet egysgt.
De Herodotos mg arrl is tudst, hogy a hatalmas "schyta" birodalom npeinek "sajt nyelvk" is volt,6 s - mint mondja - "a sarmatk s a transsylvaniai agatirsok is a schyta nyelvet beszltk".
Itt kt npre tallunk, akiket Herodotos a szkhytkhoz sorol.
A massagtkat mr Strabo is schytknak nevezte, de lltsa mg kiegszl Curtius7ltal rt trtnelemmel, aki a dahkat, massagtkat s a szakkat is azonos nemzetnek tudstja, teht ezek is "schytk".
A szkta nyelvre keressben legelszr Gordon Childe-re8 hivatkozom, aki igen meggyzen fejezi ki a nyelv hatalmt, amikor gy r:
"a nyelv az eszkz, mely ltl s melynek segtsgvel a tapasztalat trsadalmi rksge megmarad s taddik... gy a nyelv sszersti a tradcit".
gy mondhatjuk azt, hogy "azonos nyelv - azonos hagyomnyrksget biztost". Teht a "schyta" nyelv azoknl a npeknl maradt fenn, akiknl a schyta hagyomnyok megtallhatk.
Felsorolom aBalatti jegyzetben a rgi trtnszek adatait arra vonatkozan, hogy azok a npek, akik megriztk a szkta hagyomnyt, s a grg elnevezs szerint ket "schyta" npeknek tartottk, a kvetkezk:
"a mr emltett sarmata, saka, daha, massagtk, a prtusok, hunok, avarok, szabrok s magyarok". - Ezek az idzetek azt is bizonytjk, hogy a rgi - mondjuk gy – korabeli trtnszek a hun-avar-magyar npeket egyazonos nemzetsgnek ismertk el. Teht nem "rokonsg", hanem "azonossg" fzi egybe ket.
De elttnk ll a nagy krds: hogyan talljuk meg a "schyta" nyelvet...? - De nemcsak "nyelvet" keresnk, hanem annak rgzt tartozkt, az rst is!
Nyelvkutatsunkban kt vgpontunk van, melyben "kt" nyelvllapotot tudunk rgzteni. Egyiket: a keznkben lv 4-7000 ves nyelvemlkek kpezik, melyek a ma "sumer"- nak nevezett mah-gar nyelven rdtak s a Krpt-medence- Kspi-Aral-trsg-Tigris-Eufratesz terletrl valk.
Msik vgpontunk a mai magyar nyelv, melynek grammatikja (aglutinci s morfolgia) azonos ezzel a ma " sumer"-nek nevezett snyelvvel s legalbb 500 szgykazonossg is kimutathat.
Az rs tekintetben: Herodotoshoz kell visszatrni, aki a "transsylvniai »agatirs«-okat emlti schyta npknt". Az "agatirs" npet azonostjk az itliai "etruszkokkal" s mindkettnek "rovsrsa" volt.
"AGATIRS" elnevezsben az "S" a tbbesszm ragja. Teht a npnv sszetevdik az "AGA" s a "TIR" szavakbl. Miutn az emberisg "els" rsa (a tatrlakai amuletten) ppen onnan val, ahol Herodotos megjelli az "agatirs" np hazjt - Transsylvanit - (vagyis a mai Erdlyt), s ezt az rst – miknt majd a kvetkezkben ltni fogjuk - a sumr nyelv segtsgvel sikerlt elolvasni, gy vlem, hogy itt is ugyanezt a mdot alkalmazhatjuk. De az "agatirs" npnek Itliban "etrusk" nevet adtak. Ez a vltozs felve azt a gondolatot, hogy taln mindkt nvnek eredeti szgyke a sumr "TR" s az
"agaturs"-bl lett az "etrusk". Vizsgljuk meg mind a kt lehetsget. Mindkettben egyezik az "AGA". A sumrban "AGA" (L. 347) jelentse: "korona". "TIR" (L. 374) = "erd". "AGA-TIR" teht jelentheti az "erdsg kivl enmbereit": (Tekintve, hogy Erdly valban az erdk birodalma, taln ez fedi is Herodotos megllaptst.) De
ha a sumr "TR" szt illesszk a "TIR" helybe, akkor nagy hatalmas npnkkel hozzuk kapcsolatba ezt a nevket is. A "TURUL"-t trgyal fejezetben rszletesen kifejtem a "TRNEMZETSG"- nek rsban is kifejezett karizmatikus ktelessgt s kivlsgt. - Ha az "AGA-TR" megoldst vlasztjuk, akkor erre a npre a "korons tr-ivadk" elnevezs vonatkozik.
De Herodotos kzli (IV. knyv 10.) a grg mitolginak azt a megllaptst, mely gy mondja:
"Herkulesnek hrom fia volt: Agatirs, Gelon s Schyta." Itt aztn mr a mitolgiai vltoztatst is szmba kell venni, mert kzismert a szakkrkben az a tny, hogy a grgk, mint "hellnek", tvettk annak a npnek a kultrjt, melyre rtelepedtek. Ez a "pelazg" np volt. Errl a nprl gy emlkezik meg Herodotos (I. 57.):
"...semmi pozitvumot nem tudunk mondani arra vonatkozan, hogy milyen volt a pelazgok nyelve... de valami barbr nyelvet kellett beszlni a pelazg eredet attikai npnek. Mikor egyesltek a hellnekkel, el kellett hagyni nyelvket, s meg kellett tanulniok a hellnekt."
Herodotos teht vilgosan megmondja, hogy kt klnfle nprl s kt klnbz nyelvrl van sz Grgorszg strtnetben. Miutn pedig az attikaiaknak sokkal magasabb kultrjuk volt, mint a hellneknek, hiba nevezi nyelvket "barbrnak" a trtnetrs atyja, mert rsuk is volt, ami mg mig sincs megfejtve. (Linear "A" s "B".)
A hellnekbl lett "grg" lettrbe viszont csak a Kr. e. 8. vszzadban vezetdik be az rs, s ez az un. "fnciai".10
Herodotos tudstsa valjban kt letperidust hatroz meg, mert a grg flszigeten a nyelv- s rsvltozs ezt eredmnyezi. A hagyomnyok azonban lnek, mert az alacsonyabb kultrfok np a magasabbra fejldttek hagyomnyt veszi t. Ez trtnt a helln-grgkkel is, akik rtelepedtek az attikaiakra, s ezeknek kultrja szorosan kapcsoldik ahhoz a sumr hatshoz, mely a Krpt-medence s Kzel-Kelet nyelvi s npi azonossgbl sugrzott szt. gy a grgknl is megtalljuk az n. "sumr mitolgia" rszleteit, s ma mr kztudoms a szakkrkben az, hogy a grg HERKULES a sumr NIMRUD (Gilgames) azonosa.
Herkulesnek a fiai teht "nimrudi ivadkok".
Herodotos sohasem jrt azokon a terleteken, melyek npeirl "trtnelmet" rt. gy nem tudhatta azt, hogy a Tordos-Krs kultrk npe Transsylvaniban mr Kr. e. 5500-ben tbberendezssel elltott khzakban lakott, ismerte a boltvet, rendszerbe foglalt trsadalomban lt, szerszmai voltak, az agyagedny-ksztst s azok dsztst mvszi fokra emelte, kozmolgikus vallsa az "anyaistenn" tiszteletben jutott kifejezsre11, s az emberisg els rsa az kezbl ered.
Miutn pedig ennek a npnek nyelve s rsa megelzi a ma "sumer"-nek nevezett "mah-gar" nyelvnk kiratait, btorsgot vettem ahhoz, hogy az elbbi fejezetben "proto-magyarnak" nevezzem ezt a krpt-medencei, transsylvniai npet. A kvetkezkben szeretnm bebizonytani azt, hogy Herodotos ltal a "schytk"-hoz csatolt "agatirs"-ok ppen gy rtelepedtek erre a krs-tordosi npre, mint a hellnek a pelazgokra,12 azzal a klnbsggel, hogy Herodotos "agatirs"- einek nyelve s faji sajtossga azonos volt a Krs-Tordos kultra npvel. Ezek azonban nem az "agatirs", hanem "sicul"-"sekel" nven ismeretesek, s pontosan olyan rovsrst hasznlnak, mint amit a szakirodalom "fnciai "- nak ismer.
De mit rtnk tulajdonkppen "fnciai" elnevezs alatt? Fel kell dertennk ezt is, mert mskppen ismeretlen marad a "sicul" is.
Ki kell trnnk teht azoknak a "dli" npeknek a trtnelmre, melyeket "phniciai vagy tengeri npek" kz sorol a tudomnyos ismeret.
A legjabb kiads s az sszes nemzetkzi szakirodalmat sszefoglal, teht - mondhatni - a legmodernebb Bibliai Sztrbl veszem t ezt a tantst, s ezt a hatalmas munkt mindig gy (*) jellm a hivatkozsaimban. Itt a "Phoenician" s "Phistines" elnevezsekhez rt megllaptsokat kzlm, az angol szveg rtelmezse szerint.
PHOENICIA:
"Phnicia" nv grg eredet. A grgk neveztk gy az slakos "Kannitkat", akikkel kereskedtek. gy mr Kr. e. 1200-ban, a "Cananita" vagy "Phniciai" elnevezs azonos npre, a "Kananiakra" vonatkozik, akik a legrgibb hajsnpek voltak. A legrgibb idben "Knan" elnevezs alatt az egsz szriai-palesztinai part terlett rtettk.
(Ide be kell szrnom azt, amit ez a [*] Bibliai Sztr nem mond, vagyis azt, hogy mit jelent a sumr-armi nyelven "knan"? "Kan," vagy "Ka-an" jelentse "kapu". A legrgibb rsokban gy talljuk ezt a nevet: "Ka-an-an", ami a surnrarami nyelvben: "G KAPUJA" jelentst ad. De az is lehet, hogy ezt a fldet az slakos "armiak" nem "KANAN", hanem "KANAM" szval jelltk, s ez nagyon valszn, mert "KANAM" jelentse "HAZA". gy "KANAM-ARAM" = az "ISTENANYA NPNEK HAZJA". [L. Deimel 133. s 312. sz. kjeiit. Labatnl ugyanaz.])
A grgk azrt neveztk "CANANT" "Phnicia"-nak, mert e kifejezs nluk "bborszn terletre" vonatkozik. Ugyanis a knni npnek mr vezredes gyapj- s gyapjfestsi ipara volt, s k a bborszn gyapjval is kereskedtek, mr a Kr. e. 18-19. szzadban, mert a knniak a "hurita" (kurita) npekbl vltak ki. Ksbben csak a Fldkzi-tenger keleti partvidkt nevezik "Phnicinak", ahol Byblos, Sidon, Tyrus s a mai Beirut voltak a legnagyobb kikti ennek a kivl hajs, tengeri npnek, de a KARMED-hegy is Phnicihoz tartozott. Trtnelme sszekti ezt a knni npet a sumriai URUK-kultra npvel, teht a Kr. e. 4. vezred msodik felvel. A knniak ts fallal krlvett vrosokban laktak, ahol templomokat is p-
Hzaik ngyszgletes alakak voltak, s k is vgigszen-vdtk a smita npek tmadsait, de a Hykszoszokkal s Egyiptommal is kapcsolataik voltak, mint az a Tell-Amarna textusok bizonytjk. Kirlyaik cme: "NAPKIRLY", amint a frakkal trtnt levelezsek mutatjk. A Kr. e. 2. vezred kzepn a "SA-GAZ" (gyilkos np) tmadja a kannitkat. Ez a "hapiru" vagy "habiru" nomd, mveletlen tmege. (B. j . p beszrsa: a "hebraisztika" a "habiru" elnevezsbl eredezteti a "hber" szt!)
Az asszrok is be akarjk kebelezni Phnicit, de megint megszerzik szabadsgukat s kolonizljk a spanyol flszigetet. Mlta s Krta is az fennhatsgukhoz tartozott. Vallsuk: Bal s Astoret hite. (Teht a "Napisten" s az "Isten-anya" tiszteleten alapul s kozmikus szemllet Istenhez val kzlekeds, hiszen mr nevkben: "R-AM" hordjk vallsukat, lvn "R" = "np" s "AM" = "ANYA" (ISTENANYA NPE = RAM.) Most azt is rjuk ki, amit r ez az (*) sszests a msik "tenger nprl" a kvetkez elnevezs alatt:
PHTLISTINES
vagyis a "filiszteusok". Elnevezsk legelszr az egyiptomi rsokban fordul el gy: "PRST", ami - az egyiptolgusok szerint annyit jelent: "tengeri np", akik elrasztottk Egyiptomot II. Ramses (1185 B. C.) idejben s letelepedtek a palesztinai parton, ott, ahol "Phnicia" van. A kvetkezket szorul szra fordtom az angol szvegbl:
A tengeri npek kzl egyedl a filiszteusok telepedtek le a palesztinai parton s a TJEKER-ek. A tbbiek: SHEKELES (siculi), DENYEN (DUNAOI, akkdul DAMUNA, phniciai DNNYM), SCHERDEN (szardnii?) s a WESWES csak
idlegesen ismerhet fel.
Ezek a npek - egy nagy kiterjeds npvndorls kvetkeztben - t lettek helyezve az eredeti hazjukbl a keletmediterrni s dl-kelet-eurpai terletekbe, a Kr. e. 2. vezred utols felben." Apre-helln filiszteusok zsiai eredetek, turni kirlyokkal.
* * *
rtkeljk ki ezeket az adatokat. szrevehetjk a npelnevezsek zrzavart, mely szerint: "Phniciaiak" mint "nemzet" nem lteznek, mert k a "knaniak", de mgis a "phniciai" a legjobb hajsnp, annak ellenre, hogy
"phniciai" = "knni".
"Filiszteus" = "tengeri np" s "SHEKELES" (siculi)
ugyancsak az, "tengeri np", mely a 2. vezred msodik felben, Eurpa dlkeleti rszbe telepl.
E sorok rja gy vli, hogy a "SHEKELES-SICULI" volt "tengeri np", azonosthat a szkelyekkel, akiket latinul mg ma is "SICULI" nven ismernek. (Ez a tbbesszmi kifejezse a "SICULUS" npnvnek, ppen gy, mint a "MAGUS"-nak a MAGI".) - Ezzel a bizonytkkal igen jl kiegszthet dr. orrainak az az rstudomnybeli meghatrozsa, hogy a "sz-kely rovsrs dli eredet", mert azt a "SICULI-szkely np hozta magval akkor, amikor az ezt az rst hasznl s "phniciai", vagy "tengeri npek"-nek nevezettek kztt lt, s onnan Dl-Kelet-Eurpba vndorolt. De taln azok is tveszik ezeket a hiteles adatokat, akik "filiszteus hunokat" ltnak a palesztinai partokon, hiszen itt a "bibliai-hebraisztika" nevezi "zsiai npnek" a filiszteusokat s turni kirlyaikat. Taln a hun-avar-magyar rovsrsnak a szkelyek (SHEKELES = "szkelyes"?) rsval val azonossga is innen szrmaztathat? Mindenesetre annyit mr tudunk szembelltani a "hber" rdek Komorczy lltsval, hogy: a phniciai gyjtnvvel illetett un. "tengeri npek" rsa mr a hberek eltt ltezett. Miutn ezt az rst viszik magukkal a "siculi"-nak nevezett "tengeri npek" s utdaik megtartjk ezt az rst, btran mondhatjuk itt is, hogy a rovsrs tekintetben a szkely-hun-magyar az tad s a hber az tvev vagy eltulajdont itt is, mint mindenben.
Az itt kzlt kp a filiszteus nemzeti viselet ruht brzolja. "Szkely"-azonossga szembetn. (tveszem a 1*1 "P" 792. oldalrl.)
A tisztnlts rdekben ki kell egsztenem a (*)-gal jellt forrsmunkm alapjn rt fenti adatokat a kvetkezkkel:
Aphilistian, harcos, hunhoz hasonl lovasnpet az egyiptomi rsok "prst" nven s a phoeniciai rsban "plst" nvvel tntetik fel. Miutn S. N. Kramer megllaptotta, hogy a bibliai Genesis 11, 1-9 rszben rottak: "mind az egsz fldnek pedig egy nyelve s egy beszde volt"... valban a mezopotmiai lettrre vonatkozik - teht Kldetl Anato a-Palesztina-Elamfthorezrnia-transzkaukzusi terletek, egszen fel az Ister-Dunig. mikppen az Oxford-Ashmolean Museum Ash. 1924475. s z . cuneiform tbljnak szvege igazolja, indokolt, hogy az sszes szkta elnevezseket a sumr nyelv alapjn elemezzk, gy "prst" = sumri "para-su-tu" = parast = fldmvel.
"tur-an" = az g kisebbik fia. (Msik elnevezse annak a forgalomnak, ahogy a sumr np nmagt nevezte. Eredetije ENKI- GIR... KI-EN-GIR, amibl szrmazik a KA-AN-GAR – HU-UNGAR, s sumr nyelven mindegyik "Isten gyermekeit" jelenti.)
A trtnelem a szkta npet "gta"-nak is nevezi, s megklnbztet "massagtkat s thyssagtkat". Mindhrom elgrgstett szava a sumr nyelvnek. Tudjuk jl, hogy a grgk minden nevet a maguk nyelve szerint formltak t, s ha mst nem tudtak tenni, egy "s" hangot tettek a sz elejre vagy vgre. gy lett a sumr "ki-ta" grgl "s-ki-ta".
KI-TA sumer sz. Jelentse "vndorl". (Ki = fld, Ta = eltvolodni.)
Mas-sa-g-ta sumr nyelven = Mah-Sar-Ki-Ta = Nagy-Kirly- Kita.
Thys-sa-g-ta sumr nyelven = Tur-Sar-Ki-Ta = Kisebbik Kirlyi Kita.
Atilla - a nagy hun kirly - a Massagtk kirlya is volt s gy a "kirlyi szktk" felett is uralkodott.
Amikor aztn megtudjuk, hogy k a "sarmata" np is, mert "sar-mata" babiloni nyelven = "kirlyi fld", s azt is hozzvesszk, hogy V. Orbn s XI. Gergely rmai ppk, valamint Nicholas Mysticos biznci ptrirka a magyarokat nevezik "kirlyi szktknak"... mintha bezrulna a szrmazs s utdls kre a szktkra vonatkozan.
s ne beszljnk tbb grgkrl, hiszen a Tolsztov-expedci megllaptotta, hogy a "szktknak" nevezett np a mezopotmiai sumr kultrt vitte magval szak fel, s ez a hurrian-subarean-subur-sabr-sabr np volt, a mezopotmiai "Zab el Asphal" foly melll, s ezrt neveztk ket a grgk - megint grgsen – "sabartoi asphaloi" npnek.
Az "Ermitzs" Mzeum Budapesten is bemutatta a birtokban lv "szkta kincseket". Vletlen lenne, hogy a korons agancs, lerogyott szarvast felragad, hatalmas "Napmadr" (mely a cmlapon lthat), "hinyzott" a killts trgyai kzl? Ugyanis Los Angeles-i, New York-i killtsokon a fhelyre volt kitve.
A killtsrl szl tudstsok gy tjkoztattk a ltogatkat:
"...a csods killtsi trgyak kszti grg rabszolgk voltak, akiket leigztak a kegyetlen, barbr szktk"... de hozzteszi azt is, hogy:
"...a killts sok aranykincse a Schyta, Urartui, Altai s Sarmata nomd civilizcik termke".'6
Ezeket a kijelentseket egyedl az az ntelt s soviniszta tudat sugalmazza, mely a "mvelt nyugat" emberben megszilrdult s azt hiszi, hogy ez a "nyugati mveltsg" felette ll mindennek, de indokolsul mst felhozni nem tud, mint azt, hogy a "nyugati mveltsget" a grgktl szrmaztatja.
gy tvesztik meg a kzvlemnyt a "szkta mkincsekre" vonatkozan is akkor, amikor azok nagy rsznek kivitelezit s alkotit grgknek nevezik egyrszt, s msrszt magt a mtrgyat az "URARTIAN" nptl eredezteti. Ez mr magban egy ellentmonds. Ugyanis a "grg" mveltsg - mint elmondt am - legjobb esetben a VII. vszzadban Kr. e. kezddik. Ezen idpont eltt "helln kultra" mg nem ltezik, csak "pelazg s atticai", de ezekhez a hellneknek s a ksbbi grgknek semmi kzk nincsen.
Az UR-AR-TU npet minden tudomnyos szakmunka azonostja a "hurrians-subareans" nppel, amelyik Smuel Kramer szerint "znvz eltti". Ugyanis csak az asszr krnikk nevezik ezt a terletet UR-AR-TU-nak. Az asszrok eltt HURU a neve, s Sir Woolley & Hawkes gy r rluk:" "a subar np kapcsolatos - mondhatni azonos - a hurriens (hurri) nppel... Dl-Mezopotmiban hurrita nevekkel tallkozunk, s ugyank vannak Palesztinban is a ptrirkk eltti Korban..."
Teht a "szkta mvszetnek" az a rsze, amit "Urartean ivjization" nven nevez a megnevezett killts informtora, agudjeroktl ered. Viszont Gordon CHILDE ezt a "sumer kultrt" 3500 Kr. e. vben mr a Duna-medencben – Magyarorszgon - meglvnek bizonytja... gy "the Land of the Scythians" kiterjedst Mezopotmitl a Krpt-medencig az archeolgia bizonytja, s gy iagaza van Sir Rawlinsonnak, amikor az krst scytha rsnak" nevezte mr 1854-ben.
Ez a sumr-szkta kultra pedig mr a 3500 Kr. e. vben Magyarorszg terletn l s tndkl. Megrthetjk teht Sir Leonard Woolley elragadtatst, amikor gy r rluk:
"az egyiptomiak, babiloniak, asszrok, phoeniciaiak, hberek s vgs fokon a grgk tudsnak s mvszetnek legnagyobb rszt a sumrokig tudjuk visszavezetni."17
Ne nevezzk teht a "sumr-szkta" npet barbrnak, mert ha vndorlsukban csak egy emberltt meglltak, azonnal hatalmas vrosokat ptettek, s a mveltsg igen magas fokt gyakoroltk - az rstl a fmmvessgig s az ntzrendszeren alapul fldmvelsig. Ne feledjk, hogy vk a bronz, az acl feltallsnak rdeme, s k az els sznyeg kszti s a "hun selyem" alkoti is.
s mindezt a "grgk" eltt sok-sok vvel.
Itt nem "trzsekrl" van sz, hanem egy "hatalmas nemzettsgrl, mely Kzp-zsitl a Dunig s innen Mezopotmiig teleplt. Gordon Childe nevezi ket "egyazonos - nagy npnek". De megmaradt a nevk is, ahogyan nmagukat neveztk; a "CHOREZM" elnevezsben, s prof. Djakanov egyetrt velnk abban az etimolgiban, ahogyan ezt a sumr nyelvbl levezettk gy:
KU-MAH-GAR-RI-ES-MA...
vagyis a "nagy, hatalmas nemzettsg fldje". Most, hogy gy rszletesen ismertettk a szktk kiltt, nem csodlkozhatunk azon, hogy a mi "szkelyeink" is hozzja tartoznak.
Ennek a fejezetnek teht nyugodtan adhatjuk ezt a cmet is: "A Szkelyek Eredete". Mert knni eredetek s magukkal hozzk azt a rovsrst, amit aztn az sszes "szktnak" nevezett testvrnpeik hasznltak.
De - mikppen a Bibliai Sztr tudstja - hagyomnyaik a sumer URUK kultrbl erednek, teht k is a mah-gar nyelvet viszik a knni nyelvjrsban. A laikus azt krdezheti, hogy; "mirt nem rnak k is gy, mint az urukiak, krssal...? -A felelet egyszer: "itt nincs agyagtbla, hanem van fa, amire rni lehet, s a mszk, amibe vsni lehet a rovsjeleket". Ez a "sekel" (szkely), "sicul" np az, amit Herodotos "agatirs"- knt kld Transsylvaniba.
Ne felejtsk el, hogy a Kr. e. 2. vezred vgn vagyunk. A Tigris s Eufrates mellki, rgi, boldog "Sumria" mahgarjai a smita terror ell mr az szaki terletekre s a Kaukzusba hzdtak. Segtik az zsiai sksgon, a Kspi-Aral-trsgben s Bels-zsiban birodalmakat alapt testvrnpeik voltak, akiket Herodotos idejben (Kr. e. 450 krl) a grgk "barbr szktknak" neveznek. (Itt rdemes megjegyezni, hogy az a jezsuita pap, aki Herodotos munkjt grgbl spanyolra fordtotta - P. Bartolom Pou S. J. - arra a rszre, ahol Herodotos lerja a szktknak a kegyetlensgeit, vrivst, emberldozatait, az I. kt. 375. old. (1 jegyzetben felvilgostja az olvast arrl, hogy: "a grgk sokat hazudtak az nagy ellensgeikrl, a szktkrl... s aki nem volt grg, az nekik mind *barbr* np volt".)
Teht ne adjunk hitelt azoknak az rsoknak, melyekben a mi szkta-szittya seink kegyetlen s mveletlen trsadalommal rendelkez npnek vannak feltntetve. Annak sem, hogy "storlakk" voltak, hiszen hatalmas vrosokat hagytak az utkorra. De ez nemcsak e sorok rjnak a vlemnye, mert megriztem a "MIAMI HERALD" 1973. pr. 21. szmnak egy cikkt, melynek cme: "Az igazsgtalanul rgalmazott Schytk". A cikkr Inev Murarka) tudst az 1971-ben, a Dnyeper-knykben kisott szkta kirlysr csodirl, ahol 15 000 kbmter fldet szedtek ki a sr feltrsban. A cikkr gy foglalja ssze az archeolgusok vlemnyt:
1. Mindaz, amit Herodotos - szbeszd s hresztels szerint - rt a szktknak az letrl s kultrjrl, nem fogadhat el s elejtend ennek a hatalmas srnak kirtkelse alapjn, s
2. a szktk nem voltak vrengz s vrszomjas vadak, hanem tisztessges, mesterien mvelt s blcs np."
Majd bemutatom, hogy a Kr. u.-i grg rknak is hasonl volt a vlemnye a szktkrl, de elbb azt szeretnm mg hangslyozni, hogy Knnban, vagyis a mai Palesztinban megteleplt szktk alaptottk a grgk ltal "Schytopolis"-nak nevezett vrost, ami az alapt s "szktnak" nevezett np nyelvn "BITSA- AN" nven volt ismeretes s a hberek "BETH-SAN"-knt ismerik. A "mi" mahgar nyelvnkn "BIT" = "ptmny", plet. "SA" = "arc", s "AN" = "g", (mennyorszg). "BITSA- AN" = "garcak vrosa". De szintn a szktnak nevezett knniak alaptottk Jeruzslemet is, aminek "URU-SOLYMA" nevet adtak. Itt "URU" = "vros" s "SLYMA" = "slyma". Tudjuk, hogy hiedelmkben a "napmadr", a "fehr slyom" volt a szent llatuk (mely mr akkor a hiedelem titkos nyelvn "TURUL"-knt volt tisztelve, mint majd ltni fogjuk a "TURUL" c. fejezetben), gy Jeruzslem szkta neve: "URU-SOLYMA" = a "szent slyom vrosa". Ezt vltoztattk meg a hberek "URUSALEM"- re.
A grg trtnelmi irodalom kvetkezetesen nevezte az sszes "Turni npeinket" schytnak. gy a Krpt-medence-Kspi- Aral-trsg s Mezopotmia sszes npei ezen grg meghatrozs rszesei voltak, mely azutn a npeink birodalmi megnyilatkozsaival kiegsztdtt a "HUN" elnevezssel, s akkor "szkta-hun"-ok lettnk. De ne feledjk el, hogy hatalmas, nagy nemzetsgnk a Krpt-medenctl Bels-zsiig s dlen a ma Perzsa-blnek nevezett tengerig (belertve a mai Palesztint is) lakozott mr a Kr. e.-i vezredekben. Ezt a hatalmas npet a grgk egyestettk azzal, hogy "schyta" nevet adtak nekik. gy, mivel az "utkor" mr nem ismerte npeik eredeti nevt, mely - mint a kvetkez fejezetekben ltni fogjuk majd - "SA-PR" (szabr) s "AN-SA-AN" (Adzsem) volt, joggaj mondjk a rgi trtnszek azt, hogy a "schytk a legrgibb np, mg az egyiptomiaknl is rgebbiek", mert k minket csak a "schyta" nven ismertek meg. - De nem mindegyikk gy r, mint a gonoszkod Herodotos.
Nzzk meg egytt, hogy milyen volt a jakarat
RGI TRTNSZEK VLEMNYE A "SCHYTKRL"
Laertius Diogenes rja:
"Midn szabadon beszlt valaki, azt mondtk rla, hogy a skytha beszdmdot utnozza."
Anacharsis skytha blcs arra a krdsre, hogy micsoda a j is meg a rossz is az emberben, gy felelt: - A nyelv. - lltotta azt is, hogy jobb egy sokat r bart, mint a sok semmireval!
Aeschylus elnevezse a szittykrl: "A jtrvny skythk".
Scymnus azt rja a psztor szittykrl, hogy kzlk senki sem bnt semminem llatot s igavon barmot. Tejjel tpllkoznak. gy lnek, hogy mindnyjuk birtoka s minden vagyona kzs.
Strabo (Kr. u. 24.) azt rja a szittykrl, hogy igen egyszer gondolkodsak, azaz szintn becsletesek s a legkevsb sem rmnyos szjrsak voltak, "nlunk sokkal szernyebb ignyek, kevesebbel megelgedk". De azrt nagy hr filozfusaik voltak, mint: Abaris, Toxaris, Anacharsis. Abaris s Anacharsis nagy becsletben ltek, mert honfitrsaiknak bartsgos, romlatlan s igazsgos jellemet tanstottak.
"...A skythk - rja Strabo -jeles s igazsgos emberek. Nem ismernek jvedelemmegtakartst, sem szatcskodst, kivve az rucsert."
Anacharsis s Abaris szittya blcsek a knnyedsg, tkly s igazsg nemzeti sajtossgait szemlyestettk meg. Strabnl olvassuk Euphorus kvetkez kijelentst:
-A blcs Anacharsis a nagyon istenfl psztor skythktl szrmazott. A skythk a legigazsgosabb erklcsekben lnek. Vannak nmelyek a psztor skythk kztt, akik igazsguk ltal mindenek fltt kitnnek."
Anacharsis szittya blcs tallta fel a fvt, a kthegy horgonyt s a fazekas korongot.
Xenophon rja az abius skythkrl, hogy zsiban laknak, sajt trvnyeik szerint lnek, leginkbb szegnysgkkel s igazsguk ltal tnnek ki.
Homeros az abiusoknak nevezett skythkat a legigazsgosabb embereknek mondja. gy r rluk: "A tejev skythk a legigazsgosabb emberek."
Choirilus (Kr. e. 472-399.) megllaptja: A juhlegeltet skokszrmazsra nzve skythk - laktk a bzaterm zsit s a vndor psztoroknak, ama igazsgos embereknek voltak gyarmatosaik.
Philarchos (Kr. e. 210.) a kvetkezket jegyezte fel: A skythk, midn aludni kszlnek, tegezt vesznek el, s ha b nlkl talltk eltlteni azt a napot, fehr kvecskt dobnak bele, ha pedig bajjal, akkor fekett. A meghaltaknak tegezeit kihozzk s megszmlljk a kvecskket, s ha a fehrek nagyobb szmban talltatnak, mint a feketk, boldognak magasztaljk az elhunytat. Innen keletkezett az a kzmonds, hogy "j napunk a tegezbl van".
Lucianus (Kr. e. 120) tbbi kztt az albbiakat rta fel a szittykrl:
- Toxaris skytha blcsnek az athniek, mint vendgbart orvosnak sremlke mellett, fehr lovat ldoztak. Az emlkoszlopba skytha frfialakot vstek; ez bal kezben kifesztett jat tart, jobbjban pedig, gy ltszik, knyvet. Az oszlop a fldn fekszik, de mgis mindig megkoszorzzk. Toxaris szavai a skytha bartsgrl:
"A skytha bartok sokkal hvebbek, mint a grg bartok, s amazok tbbre becslik a bartsgot, mint emezek. Ti grgk jobb beszdeket tudtok mondani a bartsgrl, mint msok, de a bartsg tetteit nem gyakoroljtok a szavak mltsga szerint hanem megelgedtek azzal, hogy dicsritek s kimutatjtok milyen nagy j az; a szksgben pedig elrulvn beszdeiteket elszktk a tettek ell. Mi ellenben, amennyire fogyatkosak vagyunk a bartsgrl val beszdekben, annyira fellmlunk titeket annak tetteiben... n azt gondolom, hogy prviadalban legyzetvn sokkal szvesebben hagynm levgatni a jobb kezemet - ami a skytha np legnagyobb bntetse -, mint hogy a bartsgban silnyabbnak tartsanak msnl. Nlunk folytonosak a hbork. Ekkor van leginkbb szksg j bartokra s ezrt ktnk minl szilrdabb bartsgot, azt tartvn egyedli legyzhetetlen s fellmlhatatlan fegyvernek...
Elmondom, miknt szerznk bartokat: Nem ivs kzben, mint ti, sem gy, hogy valaki ifjkori trsunk vagy szomszdunk, hanem, ha ltunk olyan jele
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!