lendvaykati
Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! 
ANAHIT blogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat 
ldott napokat kvnok Mindenkinek! 


 
BEJELENTKEZS
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
     

 

Fldre szllt Angyalok zarndoklata

A Tiszta Szeretet Dimenzija

Csakratisztitas by anaplo


Szokolai- Lendvai Katalin: Boldogasszony

 

 Hitvalls    
Vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.  
 
Hirdetem,hogy testvr minden ember,
s hogy egymsra kell leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.  
 
Hiszek jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.  
 
Vallom rendletlenl, hogy az t s az let,
s maradok ez ton, mg csak lek,
tretlen hittel ember s magyar. 
Wass Albert utn szabadon 
 

     
Szeretettel kszntelek
     
Blog Plusz
Friss bejegyzsek
2016.02.09. 07:19
2016.02.09. 07:13
2016.02.09. 07:07
2016.02.09. 07:04
2013.11.10. 10:42
Friss hozzszlsok
     
Trsalg
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     

Nagy-Magyarorszg tjai



„Hiszek egy Istenben.
Hiszek egy Hazban.
Hiszek Magyarorszg Feltmadsban.
Hiszek s dolgozom rte.”

 

Fnyvrosok a Krpt-medencben
Honlapja

 Fnyvrosok Krpt- medencben
fenn van a Facebookon.

A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban.

A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra! 
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert

Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt.
Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze.

teljes zenet itt

Magyar legyen hited!
HAGYATK
Rgi MAGYAR lds
A Napba ltztt leny
Hun Miatynk
Magyar Miatynk 1919-ben

Boldogasszony anynk - magyar npdal

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1312094803_99.jpg

Fny imk,- Fohszok 


 

     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1283798073_92.gif

     
Hzz egy krtyt
     
Ajnlsok
     



Letlthet ezoterikus knyvek

EZOTERIKUS E-BOOK TR



Kpre kattintva nylik.

 

 

     
Felemelkeds
     

 //lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1290355427_14.jpg

Spiritulis filmek

Hogyan tudod tudatosan megtmogatni vltozsodat?

2012 s azutn

A tiszta szeretet dimenzija

Fldre szllt Angyalok zarndoklata

A Lt Ember

A fnytest knyv.pdf

Mi a Fnytest?

2012/ j Energia

Kristlyok s a DNS

Meleron csodi
 

 

     
EGYB,- vegyes rovat
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1267262363_33.jpg



http://angyalforras.hu/index/src.php?image=5224

Tisztt Ibolyalng

AZ ARANY S EZST IBOLYA LNG


AZ ARANY S EZST IBOLYA LNG A GYGYULS S AZ TALAKULS ESZKZE

 

 

 

     
Tndrek- Angyalok
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1264349838_09.gif

Hiteles HUN trtnelem

Mtys Szabolcs: Illik tudnom, mert magyar vagyok

Titkolt trtnelmi magyarsgunk

Kik vagyunk mi,magyarok?

 

Magyarorszg ltnivali tjai

Magyar Nemzetismeret

Ma sem volt knny lni

Magyar rott kincsek

Magyarorszg tjai

Magyar sszefogs, magyar igazsg

MAGOK Vagyunk

 

     
Magyarok eredete,- studatunk
     

Blint cseppek

Joalis-Energy termkek

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1283347487_40.jpg


Gygyt zldsgek

Energy termkek

ljnk egszsgesen, termszetesen

Vajon mennyit tudunk azokrl az telekrl, amit megesznk?

Szabadsgot a lleknek, - tban a fizikai halhatatlansg fel

Gyuri bcsi gygytei


Gygynvnyek A-Z-ig


Gygynvnyek, gygytek


Egszsgrl mindenkinek

HziPatika

Az egszsg lnyege

Npi gygyszat Magyarorszgon

Nagyanyink blcsessge

Phnix cseppek


     
si gygymdok
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1265891905_23.gif

     
Szent Grl trtnete
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1263417032_00.jpg

     
Hagyomnyaink
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1267642938_65.jpg

HATHOROK zenetei

HATHOROK (HANG)

 

     
si civilizci
     

 

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1283320754_59.jpg

A Vonzs Trvnye

Tudatos let, tudatos fogyaszts

Jrj piacra

Zldbolt

Takarts tiszttszerek nlkl

     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1263905906_86.jpg

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1263906707_44.jpg
 

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1266953638_45.jpg
 

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1266953665_51.jpg

 

     
desanym - desapm emlkre




//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1264925890_15.gif


Gyertya,
gj!
Fnyeddel,
Vidd,
Szeretetnket! 
Melegsgeddel,
Kszntsd,
Velnk,
Egytt,
Ki,
rtnk,
lt,
rtnk,
Ltezett,
S ma is,
Szvnkben,
Lelknkben l!
Lobogj!
 
//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1272403798_70.gif

Izzsod,
Legyen,
A mi,
Kvetnk!
Vidd hrl,
Velnk voltl,
Velnk vagy,
Velnk maradsz!
S velnk leszel rkk

 //lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1273480666_70.png
     
Naptr/ajnl
2025. Jlius
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1280499135_54.jpg

Wass Albert: Lthat az Isten

Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.

 

     



 

Fohsz

Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.

Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!

Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.

ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.

Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!

Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?

Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.


Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.

Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.

rta: Feketn Lendvai Katalin

 

 

     


Gyimesi Fohsz

desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!


     

     
him Naplja

Kajtor Bla Jnos,- Istenek nyomban… I.

 

 „Isten vjon, lednteni mindent, ami talmi.
 

Elegend tudnunk mi az, amin llunk.”

Emberprbl vllalkozs Isten nyomait keresni a dogmkra, tveszmkre, ncl filozfikra pl vilgunkban. Isten olyan ltalnos, archaikus, emberi megtapasztals, hogy ltezst ktsgbe vonni, legalbb annyira dresg, mint vilgi tulajdonsgokkal, formkkal val felruhzsa.
Isten kszni szpen, megvan minden belemagyarzott emberi akarat, rci nlkl. Isten van, de sajnos „fejldsnkkel” egyetembe, egyre inkbb elvesztjk a kzvetlen kapcsolat lehetsgt. Avagy nem marad ms, mint a lehet legmlyebbre snunk, az si forrsok megtallsnak remnyben.
Teht, fennklt himnuszok kutatsa helyett javaslom, az „z” sztvnk, annak bvtett alakjainak vizsglatt, jelentsk, a dallamm fond hangok zlelgetst. grem, nem fogunk csalatkozni, hangszernk, bels lnynk jelezni fogja a legkisebb, diszharmnit is.
Teht, mit is zen, mit „ad” neknk ez a picinyke sz? Egyrszt a „j s a rossz” megklnbztetsnek kpessgt, mint z-rzk, zls, zlels, msrszt a dolgok, a krlttnk lv vilg tagoldst, finom, apr rszekbl val sszettelt, s ezek szoros kapcsolatt, pl. z, zk, zelt, zlet. De az izgs, izg-mozg, izgalom, izom alakokban rezg, hullmz mozgsra enged kvetkeztetni, tovbb az izzs, izr, izz kifejezsekkel a tz fogalmt eleventi fel. St mi tbb, rokonsggal, vrvonallal, magval a vrrel is kapcsolatba hozhat, gymint; zig-vrig, z-rksg, egy zbl szrmaz. Vgl az egyik legelvontabb fogalmunk, az id meghatrozsban is segtsgnkre siet, pl. zibe, kt-, hrom zben.
Ezek utn tegyk fel a krdst: Mit jelent valjban az eredeti z szavunk? A vlasz meglehetsen rdekes, s meglep.
Az z szavunk apr rszecskket, idintervallumokat, mozgst jelent, ami, amik rezgsvel, hullmzsval, akr a legkemnyebb anyagot is izzs llapotba hozhatja. Az egsz lvilgunk zekbl pl fel, bennnk, emberekben, a vr kzvettsvel van jelen, s neki ksznhetjk a j s rossz fogalmt. Mindezt tetzenden el kell mondanunk, hogy seink hite szerint; kzvetlen a szem kzelben, az z-gdrben, a halntkon tallhat a f „lakhelye”, s a szbokor legkedvesebb szava az izike, ami kisdedet takar.
Mieltt mlyrehat kvetkeztetseket vonnnk le, nzzk meg a vele rokonthat szavainkat, kifejezseinket. Mindenkppen idesorolnm az izza, izsa, isa (bizony?), ismer, idz, igzet, igz, iga, g, g, s ezek „vonzatait”, mint iginyes, ignyes, egyenes, igen meghatrozsokat is.
Persze vg nlkl folytathatnnk a sort, de nem szeretnk az rtelmez sztr szerepben tetszelegni, inkbb foglalkozzunk az rdekesebb prhuzamok, megfeleltetsek lehetsgeivel. Ilyen a Halotti Beszdben is szerepel izsa, isa kifejezsnk, amelynek jelentst a mai napig nem tudjk, illetve egy, meglehetsen erltetett megoldsknt, a biza, bizony rtelemmel ruhztk fel. Amely megfejts, esetleg a bizonysg, bizonyossg tartalommal tnhet valsnak.
Hiszen, hogy is hangzik – szabad fordtsban – a mi Halotti Beszdnk?
„Bizony por s hamu vagyunk”
s hogyan nzne ki az iz, iza, isa rokonsgnak, azonossgnak felttelezse esetn?
„Llek (isteni mag) por s hamu vagyunk”
„Isa (isteni mag) s nem egy ember mlhatja ez vermet, Isa (isteni mag) mind ahhoz jrulk vagyunk.”
Igen, ezzel elrultam mit is gondolok az zrl, az isteni magrl, vilgunk legparnyibb rszecskjrl; a „trvny”, a „fonalak szvszke”, a Logosz, a Szentllek, az Atytl szrmaz, a Fi, mskppen az Ige, Isa, Isha. Nem kevesebbet lltunk ezzel, minthogy a Halotti Beszd, szerzje, fordtja –tudatosan, vagy tudatlanul- kzlte velnk Isten egyik, si nevt, ami keresztny rtelmezs szerint a Szentllek, netn a msodik isteni szemly, a Fi.
***
Emberprbl vllalkozs Isten nyomait keresni a dogmkra, tveszmkre, ncl filozfikra pl vilgunkban. Isten olyan ltalnos, archaikus, emberi megtapasztals, hogy ltezst ktsgbe vonni, legalbb annyira dresg, mint vilgi tulajdonsgokkal, formkkal val felruhzsa. Isten kszni szpen, megvan minden belemagyarzott emberi akarat, rci nlkl. Isten van, de sajnos „fejldsnkkel” egyetembe, egyre inkbb elvesztjk a kzvetlen kapcsolat lehetsgt. Avagy nem marad ms, mint a lehet legmlyebbre snunk, az si forrsok megtallsnak remnyben.
Fejtegetsnk elz fejezetben kzelebbrl megismerkedtnk Isten szavunk els rszvel, az iz-zel, de vajon mit rejthet a msik sszetev a ten?
Annyit tudunk, hogy eleink Isten nll megnevezseknt is hasznltk: „Ten adta, Ten veszi el” stb. Tovbb sok tallgats ltott mr napvilgot a krdses szt jelentsvel kapcsolatba, melyeknek tbbsge idegen nyelvekbl szrmaztatja, rtelmezi. gy gondolom, akkor jrunk el helyesen, ha maradunk az eddigi, jl bevlt ton, azaz anyanyelvnk segtsgvel, a kifejezs szerves krnyezetben, bvtmnyeiben, szsszetteleiben folytatjuk vizsgldsainkat.
A ten szavunk ismertebb „kpzdmnyei” a kvetkezk; tenger, tengely, tente, teng, tenmaga, tens-uram. Valban nem bvelkednk a ten „alkotta” kifejezsekben, de ebbl a kevske informcibl is levonhat nmi kvetkeztets.
Teht milyen tulajdonsgokat, meghatrozsokat takarnak a felsorolt szavaink?
Egyrszt utalnak nagysgra, nyugalomra a tenger, teng formkban. Br a tenger esetben nem szabad elvetnnk a Tentl-rad, ered rtelmezst sem, mivel a Ten, mint isteni fogalom mindenkppen kapcsolhat az ghez, a „belle” ered vzhez, az eshz. Ellenben a teng eredetileg mozdulatlansgra, vegetcira utalt. Nem kevsb erre enged kvetkeztetni a tente, nyugtatsra, alvsra biztat szcska, de btran gondolhatunk az egy, egyedli tartalomra is a tenmagad, vagy a tensuram esetben. Mindezekkel sszhangban van a tengely, ami mozg, forg szerkezetek egyedli, ll, nyugalomban lv rsze. s ebben az esetben kicsit tbbrl is van sz, mint egy ll dologrl; a tengely rendszerezi, teszi hasznoss, sszerv a klnfle energikat. A tengely a lelke, a kzpontja az „egsz mindensgnek”.
gy vlem, az eleve ltez, „egyedli” tengelyben talltuk meg azt a kapcsoldsi pontot, ami segt a rejtly megoldsban. A magyarsg vallsi, s vilgszemlletben kztudott jelentsggel br a Vilgfa, vagy letfa, hiszen a Vilgfa felptse, annak kt oldala, trzse, gai, s gykerei, mintegy lekpezik a mindensg felptst. Mondom a mindensget, hiszen a fa minden ga, vagy gykere, egy-egy kln vilgnak felel meg. Tovbb egyenslyba tartja a „kt oldal” erit, magba foglalja a lent, mint fent tant, az rk harmnia, a Szentkereszt. Csak csendesen jegyeznm meg; a Szentfa maga az Isten.
s ne feledjk, a nagy krforgsban kell lennie egy vezrl elvnek, Isten egyenesnek, egy tengelynek… az „Atynak”. Igen a tengely, ami krl tncot jrnak a vilgok, az g csillagai, a Nap, a Hold, az l s holtlelkek, a jelen, s a holnap. A Szentft pedig csak a tltos-papok - a beavatott, „tallkony”, tuds emberek - ismerhetik, akik rvlseik (hall-kzeli llapot) folyamn bejrjk annak minden gt s bogt. Ksznjk segtsgket!
Bzom benne, hogy egy apr lpssel ismt kzelebb kerltnk az igazsghoz.
***
Emberprbl vllalkozs Isten nyomait keresni a dogmkra, tveszmkre, ncl filozfikra pl vilgunkban. Isten olyan ltalnos, archaikus, emberi megtapasztals, hogy ltezst ktsgbe vonni, legalbb annyira dresg, mint vilgi tulajdonsgokkal, formkkal val felruhzsa. Isten kszni szpen, megvan minden belemagyarzott emberi akarat, rci nlkl. Isten van, de sajnos „fejldsnkkel” egyetemben, egyre inkbb elvesztjk a kzvetlen kapcsolat lehetsgt. Avagy nem marad ms, mint a lehet legmlyebbre snunk, az si forrsok megtallsnak remnyben. Miutn, az elz kt rszben „megfejtettk” Isten szavunk eredeti jelentst, lvezhetjk az elvgzett munka gymlcst, azaz knyelmesen htradlhetnk.
Vagy mgsem ez a helyzet?
Attl tartok mg nem jtt el a pihens ideje. Hatrozott hinyrzetem van, s gondolom, nem vagyok vele egyedl. Mivel az isteni hrmassg, szintn egy archaikus megtapasztals - ami vgigksri az emberisg spiritulis trtnelmt -, folytatnunk kell a kutatst. Egyszval, az z, ige, s a ten, vilgtengely melll hinyzik mg „valaki”, a harmadik isteni szemly. Egy befogad, szl, tpll, princpium, maga az ANYA. Ami a mi esetnkben megfelel, az „atomi lt” llapotban lv anyagnak, ha gy tetszik „pornak, agyagnak”. Igen, az anyag, amely egyarnt megjrta a „mennyet s a poklot”, hiszen a materializmus kveti szemben volt a „minden”, mg az idealizmus esetben a bn forrsa, az rdg felsgterlete.
Azt hiszem, megegyezhetnk abban, hogy mind a kt felfogs hinyos, s abszurd. Az egyik letagad, lealacsonyt egy isteni tnyezt, mg a msik csak ezt fogadja el, br hlbl megcsonktja, kimiskrolja a „lelkt”, a szenthrmassg egysgt.
De ideje munkhoz ltnunk, teht az anyag, anya szavunk elsdleges jelentse, az a „valami”, amibl minden vtetett, pldnak okrt; anya-g, anyafld, anyanyelv, anya-folyam, anyaorszg, stb.. A felsorolsbl kln kiemelend a fld, mivel „Porbl lettnk, s porr lesznk.”, vagyis tle szrmazik minden l s „lettelen”. A „fl-domborod” fl-d-bl, az anyafldbl, amelybe ugye, vissza is hull minden.
A Fld, vagy az anyag „szellemmel ldott” llapota, a szl, tpll, majd befogad volta kvetkeztben, az jjszlets, az isteni szellem rzkelhetv vlsnak szimblumv lett. Ezek utn, az lenne a csoda, ha nem alakultak volna ki Istenanya kultuszok, vallsok, ami nlunk, magyaroknl az Emese sanyakpben lttt testet. Emese eredeti sztve szerint, mint em, emelked rtelemben, termszetszerleg kthet a fldomborul, flemelked Fldhz, az anyag forrshoz, valamint az emes, emls, emse szavaink ltal, a vilgot tpllni ksz Istenanya fogalmhoz egyarnt. Egybknt nyugodtan asszocilhatunk, a tbb tucat emlvel brzolt Efzusi Artemiszre, vagy - minden rzelgsget flretve – a hasonl, kls tulajdonsgokkal br anyasertsre is. Megjegyeznm, hogy az ellentmonds csak ltszlagos, tudniillik az si kultrkban sokkal termszetesebb kapcsolatban voltak a teremtett vilggal, mint a mai, sterilizlt rtkrendszernk viszonyai kztt.
Egyszval, nagy valsznsggel a magyarok Emesje egy Istenanya, Fldanya. Hogy mennyire kzel jrunk az igazsghoz, bizonytja az ember megnevezsnk, ami semmi mst nem zenhet, minthogy embl-eredek, Em gyermekei vagyunk. Mondom ezt annak ellenre, miszerint a Turul legendban Emese, lmos anyjaknt szerepel. Meggyzdsem a trtnet sokkal rgebbi eredete, hiszen mi sem lehetett termszetesebb lmos, s nemzettsge rszrl, mint az si, isteni magtl val szrmazs feleleventse, amely kzzelfoghat tekintlyt klcsnztt a verseng trzsfk krben.
Az eddigieket sszegezvn, az igazi szenthromsg; IZ-TEN-ANYA (ANA, EM). Pontosabban, Iz az Ige, a Logosz, az isteni mag, melynek manifesztcijhoz, lthez szksges a befogad anya, Em, s kettjk, szent nszaknt szletend, „lelkes”, megformlt anyag, a valvilg. Amely vilgban a folyamatossgot, az rk krforgst Isten egyenese, a tengely, TEN biztostja.
Igen ez a sokat emlegetett Hierosz Gamosz, a hrom egysge, a „hrom a magyar igazsg”, a Vilgfa.
A Vilgfa, melynek napos (vilgos), holdas (sett) oldalai jelkpezik Izt s az Anyt, mg a Szentfa egsze a mindensget, magt Iz-Ten-Anyt.
De az „fellnzete”, a knai Jing-Jang, a vilgvallsok alapja, az EGY ISTEN.
s valban egy az Isten, attl fggetlenl, hogy mennyi, klnbz istenek nevben kiontott vrt kell mg a Fldanynak befogadnia.
***
Lerhat-e, a mag csodja? A fa rnya, virga, gymlcsnek ze, g s Fld tallkozsa, npek trzsnek elgazsa? Bizonyra nem. Ezrt van szksg regre, tncra s varzsra.
Fejtegetsnk els hrom rszvel lezrult egy fejezet, amelyben, szavaink, mint eredeti informcihordozk zenetbl vontunk le bizonyos kvetkeztetseket.
A msodik rszben, ha lehet sokkal nehezebb dolgunk lesz, hiszen az alaptzisek tovbbfejldtt, nem egyszer „leromlott” vltozatainak szimblum kavalkdjban illene eligazodnunk. Olyan terlet ez, ahol megvan a veszlye a szubjektv megtlseknek, az „amit szeretnnk” alap konzekvenciknak. Nem grhetem a megcfolhatatlan valsg kimondst, de gy vlem minden elmlet, s felttelezs kzelebb visz az igazsghoz. Az igazsghoz, ami – minden ellenkez hresztels ellenre – egy, s oszthatatlan.
Teht, kutakodsunk eredmnye nem tmasztotta al, a vallsok, istenhitek egyenes vonal fejldsnek elmlett. Sokkal inkbb krvonalazdni ltszik egy, meglehetsen fejlett, univerzlis vilgkppel, istenfogalommal br svalls, melynek elemei megjelennek a mai vallsok tanaiban, mindennapjainkban.gy gondolom, a tovbbiakban, rdemes mondinkban, hagyomnyainkban keresni az istenek rejtjelezett zeneteit, majd az esetlegesen felfedett kapcsolatokat ms nemzetek „tapasztalatainak” tkrben megvizsglni. Kezdjk mindjrt a Turul mondnkkal, amely szerint Emese Fldanyt lmban ltogatja meg, a Turulnak nevezett madr. Ennek a „ltogatsnak” kvetkezmnye lmos szletse. Ezt a trtnetet szoktk elleneink, mitolgiai krnyezetbl kiragadva emlegetni, mint a totemizmus megdnthetetlen bizonytkt. Mr rgtn az elejn megjegyeznm, egyltaln nem zavar a totemizmus, hiszen minden si npnek van hasonl eredetmondja, ltezik „totemllata”. Se szeri, se szma a medve, farkas, oroszln, sas, hal, kgy, bika, tehn, szarvas kpben megjelen sapknak, sanyknak, netn hroszoknak, isteneknek.
Pldul a zsid Talmud szerint, vt sem csak gymlcsevsre csbtotta el a kgy. Vagyis, ha totemizmus, akkor arra legynk bszkk!
Ellenben tvolrl sem illik vezredes emlkeket jelenkori rgzdseinktl vezrelve vizsglni, fleg megtlni, ugyanis meglehetsen torz kpet kaphatunk, amelyben eltnik a lnyeg. Amint azt mr rintettk, a Turul legenda nagy valsznsggel egy teremtsmtosz rsze, s mint ilyennek az egyszer emberek ltal rthet szimblumrendszerrel kellett rendelkeznie, mintegy lekpezvn egy magasabb rend vilg csodit. Egyszval hogyan magyarznnk az isteni mag anyagba, fldbe jutsnak krlmnyeit, egy olyan vilgban, ahol mg a Napot is szrnyakkal brzoljk? Termszetesen a Nap, s az g jelkpnek, egy madrnak a segtsgvel. De nem szeretnk tovbb kertelni, amennyiben az isteni mag az Iz, Ige, a Manasz, a Logosz, akkor a Turulmadr - egyltaln a madr - az isteni mag hordozja, a szellem, a tz, a fny megjelentje. Ezen archaikus impulzus kvetkezmnye a sumr Imdugud Ningirszu, az Anzu sas, Iana, Artemisz, vagy Izisz madarai, az sanyk szrnyas brzolsai. Ezt jelkpezi Attila slyma, az jgurok, mongolok szent madara, a szkta szrnyas istennk, vagy az sanyt, tojsval megtermkenyt, knai fecske. De „kzelebbi” pldval szolglva, az sem vletlen, hogy Zeusz hatty kpben termkenyti meg Ldt.
Egy sz, mint szz, a mi Turulunk mag-, llekhoz (viv) madr, amit a nagyszentmiklsi kincseken, vagy a rakamazi hajfonatkorongon lv brzolsok egyrtelmen altmasztanak.
Viszont mit jelenthet maga a Turul sz? Vannak akik, a tud szbl, vagy a trul, tdul szavakbl szrmaztatjk. Msok a sumr tur (megjuls), ul (isteni er) szgykkbl, ami egybknt, pontosan illeszkedik elmletnkhz. Mgis megemltenk egy viszonylag egyszer megoldst, ami a „tl-rul” kifejezsbl eredeztet, mint tlrl-jv rtelemben.
Igaz, nem a konkrt jelents a lnyeg, hanem a tartalom, amibl remlhetleg kitnik, mirt lett a Turul a magyarsg jelkpe, Szentmadara. Mindennek vetletben szomor, s elkesert az si, nemzeti szimblumaink alantas clokra val felhasznlsa, nem kevsb a – napjainkban tapasztalhat – piszkos politikai jtszmkban trtn lejratsa, ezzel msok rzelmeinek meggyalzsa.
***
Lerhat-e, a mag csodja? A fa rnya, virga, gymlcsnek ze, g s Fld tallkozsa, npek trzsnek elgazsa?
Bizonyra nem. Ezrt van szksg regre, tncra s varzsra.
Az elz rszt a Turul, Emes eredetmondnkkal fejeztk be. Clszer teht rtrni, a msik eredetmondnkra, a Csodaszarvas histrijra. Amiben - pontosabban a Turul trtnettl eltr voltban -, nem kevesen a magyarsg klnbz szrmazsnak bizonytkt ltjk. Csakhogy, a szarvast z ikerpr (Hunor s Magor), a ragadozk ltal ldztt szarvasn kzismert, korabeli motvumra vezethet vissza, tovbb a rgebbi leleteken, tbbnyire madr az ldz. Valamint tudnunk kell, hogy a pusztai npeknl a zskmny elejtse, az abbl trtn egyszeri jllaks szexulis tartalommal brt.
Mindezt sszevetve – amennyiben a szarvast sanyaknt vesszk figyelembe – visszaksznni ltszanak a Turul histria alapvet elemei. Teht knnyen elkpzelhet a kt monda azonos gykerekbl val szrmazsa.
Ez a bizonyos kzs eredet pedig nem lehet ms, mint maga a teremts, a kezdetek kezdete, pontosabban az els hrom rszben taglalt misztikus rksgnk. Aminek keletkezsi ideje meghatrozhatatlan, legalbbis vezredek tvolsgba vsz, s gy nem csoda, ha a szjrl-szjra tadott esemnysor vltozson, jelents talakulson ment t.
Nzzk mindjrt a Fldanyt, kinek szemlye a ksbbiekben inkbb vzhez, fldhz, dombhoz, hegyhez, vagy az ezekhez kthet llatok kpben jelenik meg, de nem ritka az anya, a madr, vagy az letfa kpzetnek sszeolvadsa sem. Ezen metamorfzisok vetletei az kori leletek korbban taglalt szrnyas istenn brzolsai mellett, a fatest Tefnut, a szrnyas zisz (az rk anya), vagy az „letft” magn hord szarvas. De ide sorolandak az ltalunk is ismert vilgkldke, fldkldke kifejezsek is. Persze bven tallhat az si formt hen megtart szimblum is, ilyen a vilgkzepn a Vilgfval elhelyezked nagy hegy, az jgurok szenthegye, az egyiptomi Nut-bl keletkezett „sdomb”, a tibeti Csomolungma, aminek fordtsa; a „Vilg Anyja”.
Azt hiszem, senkinek sem kell bizonygatnunk Vilgfa-kultusz, letszemllet jelentsgt a magyarsg rzelemvilgban.
s hol is tallhat ez a Szentfa? A vilg kzepn, egy nagy hegy (Emes, a vilg anyja) cscsn. Ezek utn az lenne az igazi csoda, hogyha a „Vilgft” szarvaival megjelent szarvas nem plt volna be reginkbe, hiedelmeinkbe, mint Magna Mater, minden l, s „lettelen” anyja.
J plda a hasonl trtnetek, az abban szereplk talakulsra, szarvasunk ksbbi transzformcii; a megszentelt hely, a haza kijellje, a gondoskod anya, „…ezer ga-bogn ezer g gyertya…”, „Szarvai kzt van a pirosan felkel Nap…”, „Homlokn van az aranyos hajnalcsillag…” „ a vilgmindensg.”. Termszetesen, az ilyen vltozsok jellemzek az egsz emberisg misztriumkincsre, pldnak okrt vegyk az aztk Quetzalcoate-t, ami megfelel a maya Itzamma-nak. A nagyhatalm Tollaskgynak, a legfbb istensgnek, aki ksbb, mr inkbb emberi tulajdonsgokkal felruhzvn, vrs keresztekkel dsztett kntsben tantja npt.
Igen, a Tollaskgy, amit kpzelet szlte lnynek, madr s kgy egyeslsnek tartanak. Mit is mondtunk, egyesls? Biztos, hogy csupn kpzeletbeli lnnyel llunk szembe, hasonlan a mesebeli srknyhoz? (Mr amennyire a srkny is az.) Nem lehetsges, a korbban trgyalt archaikus impulzus - a sugrz s a befogad princpium si nsza, a teremts – kvetkezmnye az „j Isten”, Quetzalcoate? gy vlem, lehetsges. Hiszen a madr, az z, az Ige hordozja egyesl, a kgyval, a sertssel, a szarvassal, magval a flddel, az anyaggal. s miv is vltozott az ANYA, a Csodaszarvas? „ a vilgmindensg”, maga az Isten. Ht igen, gy szletnek az istenek, s tbbszrsen talakult formban lnek tovbb. Csakgy, mint a mai, Mexik zszlajn lthat, kgyt ev sas, amely motvum egybknt aztk eredet. Pontosabban, a hossz vndorlsban elgytrt npnek, a kgybl lakmroz sas jelezte az elfoglaland, j haza helyt. Hogyan is trtnt ez a mi szarvasunkkal? Mit is mondtunk a ragadoz (madr) zskmnybl trtn evsrl? Az ldztt szarvas mutatta meg az j hazt, s a zskmnybl trtn egyszeri jllaks, a pusztai npek szexulis szimblumai kz tartozott. Teht, mindkt eset, a ragadoz, a sas (napszimblumok), az elejtett kgy, n (fldszimblumok) az sfogantatst, egyeslst jelentik meg. A Csodaszarvas pedig nem „degradldott” irnymutat llatt, hanem a „teremts” helyszne, a szrmazsi helye, a sokat keresett szent fldje az si tantst emlkezetkben megrz npeknek.
Hogy mindez a vletlen mve lenne? Aligha hiszem.
***
Lerhat-e, a mag csodja? A fa rnya, virga, gymlcsnek ze, g s Fld tallkozsa, npek trzsnek elgazsa?
Bizonyra nem. Ezrt van szksg regre, tncra s varzsra.
Emese utn, nzzk milyen jelek maradtak Iz, az Ige nyomban. Amint azt mr emltettk, Iz az isteni mag, felsbb, gi szubsztancia, nem ms, mint teremter, leter, maga a llek, melynek fldi vetletei a Nap, a fny, a tz, a mozgs, a titokzatos mag, a nvnyi mag, a szem, s a szem, mint ltszerv.
Az emltettek kapcsolatt felletesen vizsglva, knnyen alaki rokonsgra is gondolhatnnk, csakhogy az emberi-, nvnyi mag, a szemzs, a szemolts, a szemrem szaporodssal, nemi tartalommal brnak. s ne feledjk, „az Iz lakhelye a szem mellet, az zgdrben van”. Valamint az igzs (elbjols, elbvls) szemmel „kvethet el”, csakgy, mint a szemmel vers. Mindehhez csatlakozik mg, „a szem a llek tkre” mondsunk, amely csak megersti elkpzelseinket.
Magyarn nem lehet vletlen sem a nvazonossg, sem az azonos tartalom, sem az elvontabb megfeleltetsek lehetsge.
Mindennek birtokban, folytassuk tovbb sajtos kalandozsunkat, s prbljuk felkutatni a „Szent Szem” ltnek mg megtallhat jeleit.
A sumroknl nagy jelentsget tulajdontottak az „igi”-nek, vagyis a szemnek. Ezt bizonytja az ember-, istenbrzolsokon megfigyelhet arnytalanul nagy szemek, amelyek mintegy kihangslyozzk a szem jelentsgt.
Ea, vagy ms nven Dingir Nimin a mindent tud isten, az emberek bartja a „tiszta szemek ura”. St nhny nyelvkutat, egyenesen a „Szem-r npnek” hatrozza meg a sumrokat.
Az egyiptomi napisten, R szembl alkotta az embert, de mg Tefnut, a vizek istennje is (akit gyakran azonostottak az isteni szemmel) az „fnyessge”, szeme. Ettl mg eredetibb a Mindensg Ura, Atum trtnete, aki a harmadik szemnek knnyeivel „kelti letre” az emberisget, vagy a Horusz szemtl feltmad, „j erket” nyer Osiris mondja.
Igen, a szem fnye, a mag megfelel az egyiptomi „Ba”-nak, ami eleinte csak istenekbe, uralkodkba van jelen, s csak ksbb „kerl t” az egyszer emberekbe. s ugye nem hat a meglepets erejvel, hogy emberkez madrknt brzoltk? Azaz lelket hoz, tad madrknt.
Kiss ms idben s trben is tallhatunk pldkat, ilyen a vilgot fnnyel elraszt Sva szeme, vagy Allah szeme, s nem utolssorban a keresztny templomok timpanonba foglalt istenszem, galamb (mint llek-, maghoz madr) motvumai.
De mindennl beszdesebbek a kvetkez idzetek: „Isten sajt kpmsra teremtette az embereket; sajt szeme fnyt helyezte szvkbe…” (Sir 17, 1-14. Fejezet) „Ezt mondja Isten Fia, a kinek szemei olyanok, mint a tzlng,…” (Jel 2,18) Pontosabban Krisztus az Isten „szeme”, akinek tekintetbl elemi ervel sugrzik az isteni fny. Ezt a fnyt osztja meg velnk, emberekkel.
Ide soroland mg Quetzalcoatle, akinek szeme olyan fnyes volt, hogy „nem lehetett beletekinteni”. Vagy a maya teremtsmtosz, amelyben egyrtelmv vlik, a fldbl s sznbl gyrt ember lelknek fnytl val szrmazsa. Majd a fnyllek elvesztsrl a kvetkezkppen rnak: „ A vrs ember jl lt azon a fldn, ami mr nincs. Ura volt minden lthat s lthatatlan ernek. De a nagy tudst s hatalmat elvesztette, mert eltvolodott a fnytl, hogy belesllyedjen az nz, mindent magnak kvetel agyag s szalma testbe. Amikor alszllt a testbe, a „Napgyjtotta” fny lassan kialudt benne.”
Amint az a felvzoltakbl kiderlt, az isteni mag, az Ige besugrozta a vilg minden jelentsebb kultrjt, civilizcijt, annl nagyobb rmmre szolglt, hogy az isteni szem leghitelesebb brzolst egy magyar (ksei avar?) motvum rizte meg. Nevezetesen, a mrtlyi szjvgrl van sz, ahol a klnfle teremtmnyek kztt elhelyezked emberalak nyitott tenyerben van a szem, az isteni er, a „szellemi lts”, a kivlasztottsg jelkpe.
***
Lerhat-e, a mag csodja? A fa rnya, virga, gymlcsnek ze,g s Fld tallkozsa, npek trzsnek elgazsa?
Bizonyra nem. Ezrt van szksg regre, tncra s varzsra.
Az isteni szem emlkeinek felidzse utn, trjnk r annak „vilgi”formjra, a magra, amelybl csak a ksbbiek folyamn lett nvnyi-, emberimag, tojs, vagy az „isteni dolgok” nyilvnval tkrzdse, a Nap.
Br rsunk egszre rvnyes,mgis ennl a tmnl a legaktulisabb a kutatsi terlet leszktse, azarchaikusabb forrsok vizsglata. Hiszen trtnetnk minden emltettszerepljnek - a teljessg ignyvel trtn - elemzse tbb ktetnyi terjedelmet ignyelne.
Egyszval az isteni mag klnbz formi minden kultrban, vallsbanmegtallhatak, legyen az a Nap, a vilgtojs, nvnyi mag, vagy egyszeren asperma. Itt jegyeznm meg, mennyire kifejezbb, a valsgot jobban megkzeltaz „z” szavunk, ami a „j s a rossz” megklnbztetsnek kpessgt, a vilgfinom tagoldst, rezg hullmz mozgst, a szembl rad delejt, a tzet, a vrt,s az idt jelenti meg.
De nzzk, hogyan emlkeznek msok erre az si tapasztalatra.
Egyiptomban a teremtst a vilgcenba esett, Atum magjnak egycseppjtl (ben) eredeztetik. A piramisok, az obeliszkek cscsa a benbenet,azaz „ragyogva ragyog”. Ennek okn aranyoztk be a Kheposz gla, vagy anapvros, Junu oszlopainak tetejt. Amiket idszakonknt (tbb szz v) jra,s jra megltogat a keletrl rkez bennu, a Phoenix madr, aki„begyrben” hozza a megjulst, a feltltdst az anyagba zrt isteni magnak,az egsz vilgnak.
Igen, gy gondolom ez mindennek az alapja; a tlrl rkez, IZ-,Igehoz madr megtermkenyti AMA-t, EMES-t, az atomi lt bklyiban tengdFldanyt, majd sszefondva jrjk vget nem r nsztncukat, TEN, a vilgtengelykrl.
Az egy msik krds, hogy az tadott tuds hanyatlsval, miknt lesz aPhoenix madr Napp, illetleg a napisten, R ltal kikeltett teremtmny,tovbb az isteni mag, Ahura Mazda „gondolatv”, a vdk Hiranjagarbhja(aranymag) tojss, Brahma Hamszvatrr, „hattyistenn”, vagy a zsidk zerkodese (szent mag) Izraell.
A klnbz transzformcik kzl ki kell emelnnk a mag, Nappaltrtn megfeleltetst, hiszen se szeri, se szma a Napot atyaknt, a fldmegtermkenytjeknt tisztel mondknak, himnuszoknak, napisteneknek, aszrnyas, vagy fut napkorong brzolsoknak, napkereszteknek. Az uralkodkelszeretettel hasznltk sajt szimblumknt a Napot, st – emlkezvn azisteni magra – mint isteni st szerepeltetik feljegyzseikben. De egsz npekis hittek a Naptl val szrmazsukban, tbbek kztt ilyenek voltak az inkk,s a hunok. (A hun megfelel a gun trk sznak, ami napotjelent.)
s vajon mi magyarok, hogyan llunk a nap-, vagy magkultusszal?
Termszetesennlunk is megtallhat a Nap, vagy a tz tisztelete, de sokkal meghatrozbbnaktnik a „szellemszikra”, az isteni mag emlke. Elvgre benne van az Istenszavunkban, tovbb a magtl kapta nevt a „maghoz” mad-r, st mi tbb, mimagunk is, mint „mag-r”, azaz a magbl rad, ered. Nincs ebben semmifantasztikus, mivel „totemllatunk”, a „tlrul” jv Turul madr, amihezhasonlatosat, vagy a tle eredt „mag-r”-nak, madrnak s magarnak,madarnak,madzsarnak,medzsernek,megyernek,magyarnakillik nevezni.
smivel az „z” az eredetre, rokonsgra, vrre is utal, lsd „zig-vrig”,egszen ms rtelmet nyer a vrszerzds, s a „Mtl kezdve mind magyarokvagytok” kijelents is. Igen, a Szent Magot tartalmaz vr befogadjban letreklt az isteni fny, a tz, az ige. Teht magtl eredkk, szrmazkk,magyarokk vltak.
Azazbennnk van az si mag, csak vigyzzunk kell r, hogy „ne tvolodjunk el afnytl, ne sllyedjnk bele a mindent magnak kvetel, agyag s szalmatestnkbe.”
 

***
Lerhat-e, a mag csodja? A fa rnya, virga, gymlcsnek ze, g s Fld tallkozsa, npek trzsnek elgazsa?

 

Bizonyra nem. Ezrt van szksg regre, tncra s varzsra.

Emberprbl vllalkozs Isten nyomait keresni a dogmkra, tveszmkre, ncl filozfikra pl vilgunkban. Isten olyan ltalnos, archaikus, emberi megtapasztals, hogy ltezst ktsgbe vonni, legalbb annyira dresg, mint vilgi tulajdonsgokkal, formkkal val felruhzsa. Isten kszni szpen, megvan minden belemagyarzott emberi akarat, rci nlkl. Isten van, de sajnos „fejldsnkkel” egyetembe, egyre inkbb elvesztjk a kzvetlen kapcsolat lehetsgt. Avagy nem marad ms, mint a lehet legmlyebbre snunk, az si forrsok megtallsnak remnyben.

A kisded
Fennklt himnuszok, dk kutatsa helyett javaslom, az „z” sztvnk, annak bvtett alakjainak vizsglatt, jelentsk, a dallamm fond hangok zlelgetst. grem, nem fogunk csalatkozni, hangszernk, bels lnynk jelezni fogja a legkisebb diszharmnit is.
Teht, mit zen, mit „ad” neknk ez a picinyke sz? Egyrszt a „j s a rossz” megklnbztetsnek kpessgt, mint z-rzk, zls, zlels, msrszt a dolgok, a krlttnk lv vilg tagoldst, finom, apr rszekbl val sszettelt, s ezek szoros kapcsolatt, pl. z, zk, zelt, zlet. De az izgs, izg-mozg, izgalom, izom alakokban rezg, hullmz mozgsra enged kvetkeztetni, tovbb az izzs, izr, izz kifejezsekkel a tz fogalmt eleventi fel. St mi tbb, rokonsggal, vrvonallal, magval a vrrel is kapcsolatba hozhat, gymint; zig-vrig, z-rksg, egy zbl szrmaz. Vgl az egyik legelvontabb fogalmunk, az id meghatrozsban is segtsgnkre siet, pl. zibe, kt-, hrom zben.
Ezek utn tegyk fel a krdst: Mit jelent valjban az eredeti z szavunk? A vlasz meglehetsen rdekes, s meglep.
Az zszavunk apr rszecskket, idintervallumokat, mozgst jelent, ami, amik rezgsvel, hullmzsval, akr a legkemnyebb anyagot is izzs llapotba hozhatja. Az egsz lvilgunk zekbl pl fel, bennnk, emberekben, a vr kzvettsvel van jelen, s neki ksznhetjk a j s rossz fogalmt. Mindezt tetzenden el kell mondanunk, hogy seink hite szerint; a f „lakhelye” kzvetlen a szem kzelben, az z-gdrben (vakszem!), a halntkon tallhat, valamint a szbokor legkedvesebb szava az izike,ami kisdedet takar.
Mieltt mlyrehat kvetkeztetseket vonnnk le, nzzk meg a vele rokonthat szavainkat, kifejezseinket. Mindenkppen idesorolnm az izza, izsa, isa, ismer, idz, igzet, igz, iga, g, g, s ezek „vonzatait”, mint iginyes, ignyes, egyenes, igen meghatrozsokat is.
Persze vg nlkl folytathatnnk a sort, de nem szeretnk az rtelmez sztr szerepben tetszelegni, inkbb foglalkozzunk az rdekesebb prhuzamok, megfeleltetsek lehetsgeivel. Ilyen a halotti beszdben is szerepel isa , (izsa) kifejezsnk, amelynek jelentst a mai napig nem tudjk, illetve egy, meglehetsen erltetett megoldsknt, me, bizony rtelemmel ruhztk fel. Amely megfejts tbbrtelmsge kvetkeztben, meglehetsen gyenge lbakon ll.
 

Hiszen, hogy is hangzik – szabad fordtsban – a mi halotti beszdnk?
„…me por s hamu vagyunk.”
„Bizony egy ember sem kerlheti el ez vermet, bizony mind ahhoz jr vagyunk.”
s hogyan nzne ki, az iz, iza izsa, isa rokonsgnak, azonossgnak felttelezse esetn?
„Isa (isteni mag) por s hamu vagyunk”
„Isa (isteni mag) s nem egy ember mlhatja ez vermet, Isa (isteni mag) mind ahhoz jrulk vagyunk.”
Termszetesen mindez nmagban nem bizonytja az egyrtelm megfeleltetst, csupn a rokonts lehetsgt. Valamint az igazsghoz az is hozztartozik, hogy ltezik olyan szvegkrnyezet rtelmezs is, amelyben az eddigi megfejtsek egyike sem igazn alkalmazhat. Csakhogy mi is lehet „az gyimilcs”? gy tudjuk az alma, aminek egyik f tulajdonsga a magbsge. De nem szeretnk tovbb kertelni; az „alma” maga az „iz”, a tuds, az letfjnak gymlcse, a mozgs, a tuds, az is-meret forrsa, a ciklikussg, az id hordozja, az jjszlets, s a hallnak halla. Azaz a paradicsomi kizetsnk, az „aranymag” befogadsnak kvetkezmnye. Nem szaportanm a szt, lnyeg az, hogy ebben a formban „rtelmezhetv” vlik a halotti beszd minden rszlete.
Persze ezzel elrultam mit is gondolok az zrl, az isteni magrl, vilgunk legparnyibb rszecskjrl; az isteni fny, a Logosz, a Szentllek, az Atytl szrmaz, a Fi, mskppen az Iz, Ige, Isa, (Isha?). Befejezskppen a kvetkez, gynyr, bibliai idzettel bcszom:

„Kezdetben vala az Ige, s az Ige Istennl vala, s az Isten vala az Ige.”

A tengely
Fejtegetsnk elz fejezetben kzelebbrl megismerkedtnk Isten szavunk els rszvel, az iz-zel, de vajon mit rejthet a msik sszetev, a ten?
Annyit tudunk, hogy eleink Isten nll megnevezseknt is hasznltk: „Ten adta, Ten veszi el” stb. Tovbb sok tallgats ltott mr napvilgot a krdses szt jelentsvel kapcsolatba, melyeknek dnt tbbsge idegen nyelvekbl szrmaztatja, rtelmezi. gy gondolom, akkor jrunk el helyesen, ha maradunk az eddigi, jl bevlt ton, azaz anyanyelvnk segtsgvel, a kifejezs szerves krnyezetben, bvtmnyeiben, szsszetteleiben folytatjuk vizsgldsainkat.
A ten szavunk ismertebb „kpzdmnyei” a kvetkezk; tenger, tengely, tente, teng, tenmaga, tens-uram. Valba nem bvelkednk a ten „alkotta” kifejezsekben, de ebbl a kevske informcibl is levonhat nmi kvetkeztets.
Teht milyen tulajdonsgokat, meghatrozsokat takarnak a felsorolt szavaink?
Egyrszt utalnak nagysgra, nyugalomra a tenger, teng formkban. Br a tenger esetben nem szabad elvetnnk a Tentl rad, ered rtelmezst sem, mivel a Ten, mint isteni fogalom mindenkppen kapcsolhat az ghez, a „belle” ered vzhez, az eshz. Ellenben a teng eredetileg mozdulatlansgra, vegetcira utalt. Nem kevsb erre enged kvetkeztetni a tente, nyugtatsra, alvsra biztat szcska, de btran gondolhatunk az egy, egyedli tartalomra is a tenmagad, vagy a tensuram esetben. Mindezekkel sszhangban van a tengely, ami mozg, forg szerkezetek egyedli, ll, nyugalomban lv rsze. De ebben az esetben kicsit tbbrl is van sz, mint egy ll dologrl; a tengely rendszerezi, teszi hasznoss, sszerv a klnfle energikat. A tengely a lelke, a kzpontja az „egsz mindensgnek”.
gy vlem, az egy, eleve ltez, tengelyben talltuk meg azt a kapcsoldsi pontot, ami segt a rejtly megoldsban. Ugyanis a magyarsg vallsi, s vilgszemlletben, kztudottan nagy jelentsggel br a Vilgfa, vagy letfa, hiszen a Vilgfa felptse, annak kt oldala, trzse, gai, s gykerei, mintegy lekpezik a mindensg felptst. Mondom a mindensget, hiszen a fa egy-egy ga, vagy gykere, „egy-egy, kln birodalomnak” (vilg) felel meg. Tovbb egyenslyba tartja a „kt oldal” erit, magba foglalja a lent, mint fent tant, az rk harmnia, a Szentkereszt. Csak csendesen jegyeznm meg; a Szentfa maga az Isten.
A nagy krforgsban pedig kell lennie egy vezrl elvnek, Isten egyenesnek, egy tengelynek… az „Atynak”. Igen a tengely, ami krl tncot jrnak a vilgok, az g csillagai, a Nap, a Hold, az l s holtlelkek, a jelen, s a holnap. A Szentft pedig csak a tltos-papok - a beavatott, „tallkony”, tuds emberek - ismerhetik, akik rvlseik (hall-kzeli llapot) folyamn bejrjk annak minden gt s bogt.
Bzom benne, hogy egy apr lpssel ismt kzelebb kerltnk az igazsg megismershez.

Az anya
Miutn, az elz kt rszben „megfejtettk” Isten szavunk eredeti jelentst, lvezhetjk az elvgzett munka gymlcst, azaz knyelmesen htradlhetnk.
Vagy mgsem ez a helyzet?
Attl tartok mg nem jtt el a pihens ideje. Hatrozott hinyrzetem van, s gondolom, nem vagyok vele egyedl. Mivel az isteni hrmassg, szintn egy archaikus megtapasztals - ami vgigksri az emberisg spiritulis trtnelmt -, folytatnunk kell a kutatst. Egyszval, az z, ige, s a ten, vilgtengely melll hinyzik mg „valaki”, a harmadik isteni szemly. Egy befogad, szl, tpll, princpium, maga az ANYA. Ami a mi esetnkben megfelel, az „atomi lt” llapotban lv anyagnak, ha gy tetszik „pornak, agyagnak”. Igen, az anyag, amely egyarnt megjrta a „mennyet s a poklot”, hiszen a materializmus kveti szemben volt a „minden”, mg a „tkletessgre”, kizrlagossgra trekv vallsok esetben a bn forrsa, az rdg felsgterlete.
Azt hiszem, megegyezhetnk abban, hogy mind a kt felfogs hinyos, s abszurd. Az egyik letagad, lealacsonyt egy isteni tnyezt, mg a msik csak ezt fogadja el, br hlbl megcsonktja, kimiskrolja a „lelkt”, a szenthrmassg egysgt.
De ideje munkhoz ltnunk, teht az anyag, anya szavunk elsdleges jelentse, az a „valami”, amibl minden vtetett, pldnak okrt; anya-g, anyafld, anyanyelv, anya-folyam, anyaorszg, stb.. A felsorolsbl kln kiemelend a fld, mivel „Porbl lettnk, s porr lesznk.”, vagyis tle szrmazik minden l s „lettelen”. A „fl-domborod” fl-d-bl, az anyafldbl, amelybe ugye, vissza is hull minden.
A Fld, vagy az anyag „szellemmel ldott” llapota, a szl, tpll, majd befogad volta kvetkeztben, az jjszlets, az isteni szellem rzkelhetv vlsnak szimblumv lett. Ezek utn, az lenne a csoda, ha nem alakultak volna ki Istenanya kultuszok, vallsok, ami nlunk, magyaroknl az Emese sanya kpben lttt testet. Emese eredeti sztve szerint, mint em, emelked rtelemben, termszetszerleg kthet a fldomborul, flemelked Fldhz, az anyag forrshoz, valamint az emes, emls, emse szavaink ltal, a vilgot tpllni ksz Istenanya fogalmhoz egyarnt. Egybknt nyugodtan asszocilhatunk, a tbb tucat emlvel brzolt Efzusi Artemiszre, vagy - minden rzelgsget flretve – a hasonl, kls tulajdonsgokkal br anyasertsre is. Megjegyeznm, hogy az ellentmonds csak ltszlagos, tudniillik az si kultrkban sokkal termszetesebb kapcsolatban voltak a teremtett vilggal, mint a mai, sterilizlt rtkrendszernk viszonyai kztt.
Egyszval, nagy valsznsggel a magyarok Emesje egy Istenanya, Fldanya. Hogy mennyire kzel jrunk az igazsghoz, bizonytja az ember megnevezsnk, ami semmi mst nem zenhet, minthogy embl-eredek, Em , a Fld gyermekei vagyunk. Mondom ezt annak ellenre, miszerint a Turul legendban Emese, lmos anyjaknt szerepel. Meggyzdsem a trtnet sokkal rgebbi eredete, elvgre mi sem lehetett termszetesebb lmos, s nemzettsge rszrl, mint az si, isteni magtl val szrmazs feleleventse, amely kzzelfoghat tekintlyt klcsnztt a verseng trzsfk krben.
Az eddigieket sszegezvn, az igazi szenthromsg; IZ-TEN-ANYA (ANA, EM). Pontosabban, Iz az Ige, a Logosz, az isteni mag, melynek manifesztcijhoz, lthez szksges a befogad anya, Em, s kettjk, szent nszaknt szletend, „lelkes”, megformlt anyag, a valvilg. Amely vilgban a folyamatossgot, az rk krforgst Isten egyenese, a tengely, TEN biztostja.
Igen ez a sokat emlegetett Hierosz Gamosz, a hrom egysge, a „hrom a magyar igazsg”, a Vilgfa.
A Vilgfa, melynek napos (vilgos), holdas (sett) oldalai jelkpezik Izt s az Anyt, mg a Szentfa egsze a mindensget, magt Iz-Ten-Anyt.
De az „fellnzete”, a knai Jing-Jang, a vilgvallsok alapja, az EGY ISTEN.
Valban egy az Isten, attl fggetlenl, hogy mennyi, klnbz istenek nevben kiontott vrt kell mg a Fldanynak befogadnia.

A madr
Fejtegetsnk els hrom rszvel lezrult egy fejezet, amelyben, szavaink, mint eredeti informcihordozk zenetbl vontunk le bizonyos kvetkeztetseket. A msodik fejezetben, ha lehet sokkal nehezebb dolgunk lesz, hiszen az alaptzisek tovbbfejldtt, nem egyszer „leromlott” vltozatainak szimblum kavalkdjban illene eligazodnunk. Olyan terlet ez, ahol megvan a veszlye a szubjektv megtlseknek, az „amit szeretnnk” alap konzekvenciknak. Nem grhetem a megcfolhatatlan valsg kimondst, de gy vlem minden elmlet, s felttelezs kzelebb visz az igazsghoz. Az igazsghoz, ami – minden ellenkez hresztels ellenre – egy, s oszthatatlan.
Teht, kutakodsunk eredmnye nem tmasztotta al, a vallsok, istenhitek egyenes vonal fejldsnek elmlett. Sokkal inkbb krvonalazdni ltszik egy, meglehetsen fejlett, univerzlis vilgkppel, istenfogalommal br svalls, melynek elemei megjelennek a mai vallsok tanaiban, mindennapjainkban.
gy gondolom, a tovbbiakban, rdemes mondinkban, hagyomnyainkban keresni az istenek rejtjelezett zeneteit, majd az esetlegesen felfedett kapcsolatokat ms nemzetek „tapasztalatainak” tkrben vizsglni.
Kezdjk mindjrt a Turul mondnkkal, amely szerint Emese Fldanyt lmban ltogatja meg, a Turulnak nevezett madr. Ennek a „ltogatsnak” kvetkezmnye lmos szletse. Ezt a trtnetet szoktk elleneink, mitolgiai krnyezetbl kiragadva emlegetni, mint a totemizmus megdnthetetlen bizonytkt.
Mr rgtn az elejn megjegyeznm, egyltaln nem zavar a totemizmus, hiszen minden si npnek van hasonl eredetmondja, ltezik „totemllata”. Se szeri, se szma a medve, farkas, oroszln, sas, hal, kgy, bika, tehn, szarvas kpben megjelen sapknak, sanyknak, netn hroszoknak, isteneknek.
Pldul a zsid Talmud szerint, vt sem csak gymlcsevsre csbtotta el a kgy. Vagyis, ha totemizmus, akkor arra legynk bszkk!
Ellenben tvolrl sem illik vezredes emlkeket jelenkori rgzdseinktl vezrelve vizsglni, fleg megtlni, ugyanis meglehetsen torzkpet kaphatunk, amelyben eltnik a lnyeg. Amint azt mr rintettk, a Turul legenda nagy valsznsggel egy teremtsmtosz rsze, s mint ilyennek az egyszer emberek ltal rthet szimblumrendszerrel kellett rendelkeznie, mintegy lekpezvn egy magasabb rend vilg csodit. Egyszval hogyan magyarznnk az isteni mag anyagba, fldbe jutsnak krlmnyeit, egy olyan vilgban, ahol mg a Napot is szrnyakkal brzoljk? Termszetesen a Nap, s az g jelkpnek, egy madrnak a segtsgvel. De nem szeretnk tovbb kertelni, amennyiben az isteni mag az Iz, Ige, a Manasz, a Logosz, akkor a Turulmadr - egyltaln a madr - az isteni mag hordozja, a szellem, a tz, a fny megjelentje. Ezen archaikus impulzus kvetkezmnye a sumr Imdugud Ningirszu, az Anzu sas, Iana, Artemisz, vagy Izisz madarai, az sanyk szrnyas brzolsai. Ezt jelkpezi Attila slyma, az jgurok, mongolok szent madara, a szkta szrnyas istennk, vagy az sanyt, tojsval megtermkenyt, knai, hsvt-szigeteki fecske. De „kzelebbi” pldval szolglva, az sem vletlen, hogy Zeusz hatty kpben termkenyti meg Ldt.
Egy sz, mint szz, a mi Turulunk mag-, llekhoz (viv) madr, amit a nagyszentmiklsi kincseken, vagy a rakamazi hajfonatkorongon lv brzolsok egyrtelmen altmasztanak.
Viszont mit jelenthet maga a Turul sz?
Vannak akik, a tud szbl, vagy a trul, tdul szavakbl szrmaztatjk, msok a sumr tur (megjuls), ul (isteni er) szgykkbl. Ugyan, az utbbi rtelmezs tkletesen kiszolglja elmletnket, mgis megemltenk egy viszonylag egyszer megoldst, ami a „tl-rul” kifejezsbl eredeztet, mint tlrl-jv rtelemben.
Igaz, nem a konkrt jelents a lnyeg, hanem a tartalom, amibl remlhetleg kitnik, mirt lett a Turul a magyarsg jelkpe, Szentmadara. Mindennek vetletben szomor, s elkesert az si, nemzeti szimblumaink alantas clokra val felhasznlsa, nem kevsb a – napjainkban tapasztalhat – piszkos politikai jtszmkban trtn lejratsa, ezzel msok rzelmeinek meggyalzsa.

A szarvas
Az elz rsunkat a Turul, Emes eredetmondnkkal fejeztk be. Clszer teht rtrni, a msik eredetmondnkra, a Csodaszarvas histrijra. Amiben - pontosabban a Turul trtnettl eltr voltban -, nem kevesen a magyarsg klnbz szrmazsnak bizonytkt ltjk. Csakhogy, a szarvast z ikerpr (Hunor s Magor), a ragadozk ltal ldztt szarvasn kzismert, korabeli motvumra vezethet vissza, tovbb a rgebbi leleteken, tbbnyire madr az ldz. Valamint tudnunk kell, hogy a pusztai npeknl a zskmny elejtse, az abbl trtn egyszeri jllaks szexulis tartalommal brt.
Mindezt sszevetve – amennyiben a szarvast sanyaknt vesszk figyelembe – visszaksznni ltszanak a Turul histria alapvet elemei. Teht knnyen elkpzelhet a kt monda azonos gykerekbl val szrmazsa.
Ez a bizonyos kzs eredet pedig nem lehet ms, mint maga a teremts, a kezdetek kezdete, pontosabban az els hrom rszben taglalt misztikus rksgnk. Aminek keletkezsi ideje meghatrozhatatlan, legalbbis vezredek tvolsgba vsz, s gy nem csoda, ha a szjrl-szjra tadott esemnysor vltozson, jelents talakulson ment t.
Nzzk mindjrt a Fldanyt, kinek szemlye a ksbbiekben inkbb vzhez, fldhz, dombhoz, hegyhez, vagy az ezekhez kthet llatok kpben jelenik meg, de nem ritka az anya, a madr, vagy az letfa kpzetnek sszeolvadsa sem. Ezen metamorfzisok vetletei az kori leletek korbban taglalt szrnyas istenn brzolsai mellett, a fatest Tefnut, a szrnyas zisz (az rk anya), vagy az „letft” magn hord szarvas. De ide sorolandak az ltalunk is ismert vilgkldke, fldkldke kifejezsek is. Persze bven tallhat az si formt hen megtart szimblum is, ilyen a vilgkzepn a Vilgfval elhelyezked nagy hegy, az jgurok szenthegye, az egyiptomi Nut-bl keletkezett „sdomb”, a tibeti Csomolungma, aminek fordtsa; a „Vilg Anyja”.
Azt hiszem, senkinek sem kell bizonygatnunk Vilgfa-kultusz, letszemllet jelentsgt a magyarsg rzelemvilgban.
Hol is tallhat ez a Szentfa? A vilg kzepn, egy nagy hegy (Emes, a vilg anyja) cscsn. Ezek utn az lenne az igazi csoda, hogyha a „Vilgft” szarvaival megjelent szarvas nem plt volna be reginkbe, hiedelmeinkbe, mint Magna Mater, minden l, s „lettelen” anyja.
J plda a hasonl trtnetek, az abban szereplk talakulsra, szarvasunk ksbbi transzformcii; a megszentelt hely, a haza kijellje, a gondoskod anya, „…ezer ga-bogn ezer g gyertya…”, „Szarvai kzt van a pirosan felkel Nap…”, „Homlokn van az aranyos hajnalcsillag…” „ a vilgmindensg.”. Termszetesen, az ilyen vltozsok jellemzek az egsz emberisg misztriumkincsre, pldnak okrt vegyk az aztk Quetzalcoate-t, ami megfelel a maya Itzamma-nak. A nagyhatalm Tollaskgynak, a legfbb istensgnek, aki ksbb, mr inkbb emberi tulajdonsgokkal felruhzvn, vrs keresztekkel dsztett kntsben tantja npt.
Igen, a Tollaskgy, amit kpzelet szlte lnynek, madr s kgy egyeslsnek tartanak. Mit is mondtunk, egyesls? Biztos, hogy csupn kpzeletbeli lnnyel llunk szembe, hasonlan a mesebeli srknyhoz? (Mr amennyire a srkny is az.) Nem lehetsges, a korbban trgyalt archaikus impulzus - a sugrz s a befogad princpium si nsza, a teremts – kvetkezmnye az „j Isten”, Quetzalcoate? gy vlem, lehetsges. Hiszen a madr, az z, az Ige hordozja egyesl, a kgyval, a sertssel, a szarvassal, magval a flddel, az anyaggal. De miv is vltozott az ANYA, a Csodaszarvas? „ a vilgmindensg”, maga az Isten. Ht igen, gy szletnek az istenek, s tbbszrsen talakult formban lnek tovbb. Csakgy, mint a mai, Mexik zszlajn lthat, kgyt ev sas, amely motvum egybknt aztk eredet. Pontosabban, a hossz vndorlsban elgytrt npnek, a kgybl lakmroz sas jelezte az elfoglaland, j haza helyt. Hogyan is trtnt ez a mi szarvasunkkal? Mit is mondtunk a ragadoz (madr) zskmnybl trtn evsrl? Az ldztt szarvas mutatta meg az j hazt, s a zskmnybl trtn egyszeri jllaks, a pusztai npek szexulis szimblumai kz tartozott. Teht, mindkt eset, a ragadoz, a sas (napszimblumok), az elejtett kgy, n (fldszimblumok) az sfogantatst, egyeslst jelentik meg. A Csodaszarvas pedig nem „degradldott” irnymutat llatt, hanem a „teremts” helyszne, a szrmazsi helye, a sokat keresett szent fldje, dene az si tantst emlkezetkben megrz npeknek.
Hogy mindez a vletlen mve lenne? Aligha hiszem.

A szem
Emese utn, nzzk milyen jelek maradtak Iz, az Ige nyomban. Amint azt mr emltettk, Iz az isteni mag, felsbb, gi szubsztancia, nem ms, mint teremter, leter, maga a llek, melynek fldi vetletei a Nap, a fny, a tz, a mozgs, a titokzatos mag, a nvnyi mag, a szem, s a szem, mint ltszerv.
Az emltettek kapcsolatt felletesen vizsglva, knnyen alaki rokonsgra is gondolhatnnk, csakhogy az emberi-, nvnyi mag, a szemzs, a szemolts, a szemrem szaporodssal, nemi tartalommal brnak. Azon kvl ne feledjk, „az Iz lakhelye a szem mellet, az z-gdrben (vakszem!) van”. Valamint az igzs (elbjols, elbvls) szemmel „kvethet el”, csakgy, mint a szemmel vers. Mindehhez csatlakozik mg, „a szem a llek tkre” mondsunk, amely csak megersti elkpzelseinket.
Magyarn nem lehet vletlen sem a nvazonossg, sem az azonos tartalom, sem az elvontabb megfeleltetsek lehetsge.
Mindennek birtokban, folytassuk tovbb sajtos kalandozsunkat, s prbljuk felkutatni a „Szentszem” ltnek mg megtallhat jeleit.
A sumroknl nagy jelentsget tulajdontottak az „igi”-nek, vagyis a szemnek. Ezt bizonytja az ember-, istenbrzolsokon megfigyelhet arnytalanul nagy szemek, amelyek mintegy kihangslyozzk a szem jelentsgt. (Nem kevsb a Hsvt-szigeteken.)
Ea, vagy ms nven Dingir Nimin a mindent tud isten, az emberek bartja a „tiszta szemek ura”. St nhny nyelvkutat, egyenesen a „Szem-r npnek” hatrozza meg a sumrokat.
Az egyiptomi napisten, R szembl alkotta az embert, de mg Tefnut, a vizek istennje is (akit gyakran azonostottak az isteni szemmel) az „fnyessge”, szeme. Ettl mg eredetibb a Mindensg Ura, Atum trtnete, aki a harmadik szemnek knnyeivel „kelti letre” az emberisget, vagy a Horusz szemtl feltmad, „j erket” nyer Osiris mondja.
Igen, a szem fnye, a mag megfelel az egyiptomi „Ba”-nak, ami eleinte csak istenekbe, uralkodkba van jelen, s csak ksbb „kerl t” az egyszer emberekbe. Gondolom az sem hat a meglepets erejvel, hogy emberkez madrknt brzoltk? Azaz lelket hoz, tad madrknt.
Kiss ms idben s trben is tallhatunk pldkat, ilyen a vilgot fnnyel elraszt Sva szeme, vagy Allah szeme, s nem utolssorban a keresztny templomok timpanonba foglalt istenszem, galamb (mint llek-, maghoz madr) motvumai.
De mindennl beszdesebbek a kvetkez idzetek: „Isten sajt kpmsra teremtette az embereket; sajt szeme fnyt helyezte szvkbe…” (Sir 17, 1-14. Fejezet) „Ezt mondja Isten Fia, a kinek szemei olyanok, mint a tzlng,…” (Jel 2,18) Pontosabban Krisztus az Isten „szeme”, akinek tekintetbl elemi ervel sugrzik az isteni fny. Ezt a fnyt osztja meg velnk, emberekkel.
Ide soroland mg Quetzalcoatle, akinek szeme olyan fnyes volt, hogy „nem lehetett beletekinteni”. Vagy a maya teremtsmtosz, amelyben egyrtelmv vlik, a fldbl s sznbl gyrt ember lelknek fnytl val szrmazsa. Majd a fnyllek elvesztsrl a kvetkezkppen rnak: „ A vrs ember jl lt azon a fldn, ami mr nincs. Ura volt minden lthat s lthatatlan ernek. De a nagy tudst s hatalmat elvesztette, mert eltvolodott a fnytl, hogy belesllyedjen az nz, mindent magnak kvetel agyag s szalma testbe. Amikor alszllt a testbe, a „Napgyjtotta” fny lassan kialudt benne.”
Amint az a felvzoltakbl kiderlt, az isteni mag, az Ige besugrozta a vilg minden jelentsebb kultrjt, civilizcijt, annl nagyobb rmmre szolglt, hogy az isteni szem leghitelesebb brzolst egy magyar (ksei avar?) motvum rizte meg. Nevezetesen, a mrtlyi szjvgrl van sz, ahol a klnfle teremtmnyek kztt elhelyezked emberalak nyitott tenyerben van a szem, az isteni er, a „szellemi lts”, a kivlasztottsg jelkpe.

 
 
 
 
 
 
2010.06.07. 14:45, lendvaikati Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
     



https://2.bp.blogspot.com/-NPLSVfk-LNw/WCq6FCEzPJI/AAAAAAAAPGQ/-H6PotNHN04sulPuLVg25gFysxqAG5vKwCLcB/s1600/001.JPG
Szokolai- Lendvai Katalin: MAGYAR LOM
http://lendvaykati.blogspot.hu/2016/11/magyar-alom.html

brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin



 

     
2016
     


     
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
     
2015 rsaim, Kzvettseim
     


     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1267201134_56.jpg

     
2014 KZVETTSEIM,RSAIM
     
2013 KZVETTSEIM,- rsaim
     


//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1263913661_13.jpg  

 

  SI INTELEM
Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban. 
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.


HA ZENT AKARSZ 
HALLGATNI

Meditcis zenk
 Angyal zene
Oliver Shanti
Robert Haig Coxon
Shaina Noll
Mennyei szfrk zenje
Meditcis zene
Secret Garden
Robert Haig Coxon
Secret Garden
Gygyt Delfinek
Szvemnek Temploma
Zene az cenrl
Zen Meditci
Knai Relax
Szomjaz Ltusz 
 Om Mani Padme Hum
 Pihentet, nyugtat zene
Relax Musiki I.
Relax Musik II.
 Oliver Shanti I.
Olviver Shanti II:
RELAX MUSIK MEDITCI
OM mantra

     
2012 KZVETTSEIM,- RSAIM
     
2011 KZVETTSEIM- RSAIM
     

http://image.hotdog.hu/user/GITTA2/magazin/angyal_057.jpg

Louise L. Hay: ld az leted!

A gygyts j tudomnya,- Az l Matrix 

Fjdalomtest


Szellemi valsg

 

 

     
Llekgygyts
     
Magyarsgrl szl rsaim
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1284226359_05.jpg

Magyarsggal kapcsolatos rgebbi rsaim
megtallhatak:
(Klikk) rsaim - Gondolataim 2010
(Klikk) - Magyarsg

     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1290355703_49.jpg

     
A SZV zenete
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1266047311_56.jpg

     
Bels HANG ltal lejegyeztem
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1294227665_92.jpg

Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.
Folytats

Mi a NK dolga?

NI Er

Szakrlis N

Boldogasszony,-Aranyasszony 

 

     
NKNEK
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1283851596_93.jpg

     
j Kezdet-Angyal Napl Emberangyal kiteljesedse
     
JZUS zenete
     
KZVETTSEIM- rsaim
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1264841383_38.jpg

     
Ember-Angyall vls tja
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1287691877_03.jpg

Hajnalhozk,- A Plejdok Tantsai


LlekVilg

ADAMUSSAINGERMAIN
 

     
Msok zenetei-rsai
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1267201922_26.jpg

" A Fny gyermeke vagyok.
Szeretem a Fnyt.
Szolglom a Fnyt.
Fnyben lek.
A Fny vezet, gygyt,
talakt s megvilgt.
ldom a Fnyt.
A Fny bennem van.
Egy vagyok a Fnnyel.
A Fny n magam vagyok!"

 

 

     
Szmll
Induls: 2010-01-10
     
Ahonnan ltogatjk az oldalt

 

     
Idjrs
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1267724023_94.jpg

Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
 
 
 
 

 

     

 

Magyarok Istene nzz renk!
 

Magyarok Istene, nzz renk!
  Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.

reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.

j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
 

rta: himr
Feketn Lendvai Katalin

 

     

 http://www.magyarnok.eoldal.hu/img/portrait.1.1361174737.jpeg

Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)

HITVALLS

Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.

Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.

Szeretnm harsogni ktkedk flbe,
Szeretnm getni reszketk lelkbe,
Lngbetkkel rni vres magyar gre:

Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.

E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.

Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.

Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.

Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.

Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!

Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.

Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.

Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.

Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.

Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:

Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!

 

 

Szkely Miatynk

Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!

 

 

     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1275592387_41.jpg


Wass Albert: Hontalansg hitvallsa

Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
     

//lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1270104146_40.bmp

si Fohsz

(Minden nap fnyestsd t eltte tested)



Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!

Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!

lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!

Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.

G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.

Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett:
- Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!

himr

 //lendvaykati.gportal.hu/portal/lendvaykati/image/gallery/1264608783_40.gif

 

 

 


 


     
Tartalom

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints