Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
„Csak lelkeddel tudod felfogni a magot. Mit slyomszrnyon hordoznak csillml, gi dallamok."
Clkitzseinkkel sszhangban elkezdjk a j okkal felttelezett, ez idig ismeretlen civilizcik tmentett tantsainak feldertst az emberisg vallsi szvegeiben, mondakincsben. Az indulshoz idelis terepnek, knlkozik az si Egyiptom els nekirugaszkodsra tarka kavalkdnak tn, elvont istenkpekkel, ftisizmussal, halott-, s llattisztelettel tsztt hitvilga. Hely, id, s egyb lehetsgeink hjn nincs mdunk az egyiptomi valls tfog boncolgatsra. Annyit azonban megllapthatunk, hogy az emltett ftisizmus, s llattisztelet, gyanthatan csak az tvett elmletek rthetsgt szolglta. Azaz, a korbbi hit egyes elemeinek felhasznlsa, mintegy magyarzatknt segtette a kzemberek azonosulst az aprdonknt bevezetend „j” valls alapelveivel. Mgis, hogyan jtszdhatott ez le a gyakorlatban?
Ttelezzk fel, hogy a kzvettett ismeretek egyik alaptzise a kvetkez volt; „Isten maga a vilgegyetem.”
Nos, a tbbek kztt bikaistent is imd, egyszer kori ember szmra ez egy felfoghatatlan, s elfogadhatatlan ttelt jelentett. Azonban, mindjrt rtelmezhetv, hasznlhatv vlt a „fnytl szrmaz”, a csillagos gboltot foltjaiban megjelent, homlokn napkorongot tart Hpi (pisz) bika segedelmvel. Klnben, hasonl mdon keletkezhetett az oldaln holdat, szarvai kzt felkel napot, ezer ga-bogn csillagokat tart szarvas, a mi csodaszarvasunk kpzete is.
Igen, brmilyen fantasztikusnak is tnik, „minden, mindennel sszefgg”.
Teht, az llatjelkpek effle megjelensei kzel sem elsdleges jellegek, sokkal inkbb az elvont elmletek „kzzttelbl” add msodlagos kellkek, jobban mondva bizonyos fok hanyatlsrl, „romlsrl” szlnak.
De hagyjuk a tovbbi „felttelezseket”, trjnk t a lnyegre, a teremtsmtoszokra.
Miszerint, a Mindensg Urnak, Atumnak az scenba esett magjbl, spermjbl (benben), vagy nylbl, kpetbl keletkezik az let. Vilgos a kplet, az egyiptomiak nyilvn ezen a mdon rjk krl a naturalisztikus si nsz trtnseit. – mondhatnnk megknnyebblten. Termszetesen nem errl van sz, ez is a „magyarzatok” kategrijba tartozik, hiszen ms forrsokban Atum harmadik, vagy „vndorl” szemvel, pontosabban annak knnyeivel „kelti letre” az embereket. Egyszval, nem eshetnk abba a hibba, hogy csupn a knnyebb rthetssg kedvrt fldi kntsbe csomagoljunk egy magasabb rend vilg trtnseit. Netaln, Atumot, a teremtistent egy „perverz”, sz, reg atyaistenknt brzoljuk.
Brmennyire is tiltakozik a dimenzik kalodjba szortott elmnk, el kell fogadnunk a kezdettelen-vgtelen fogalmt, ilyenformn nem egy maszturbl, nmagt ltrehoz, hanem az „rkltez” teremt defincijt is. Igen, egy a mi anyagi vilgunkban kzvetlenl nem rzkelhet „szuperintelligencirl” van sz, „akinek” ltezik egy a teremtsben rsztvev magja, szeme, gondolata, szava. Vagyis, termszetnek rsze egy sugrz, mindent that, termkenyt princpium.
Melynek evilgi vetletei kz tartozik a Nap, a fny, a szeretet, a „tiszta” tekintet, dallam, rm, a krforgs, az rk harmnia. Ez a „valami” az shullm, a vilgunkat mozgsban tart mlyizzs, a soha ki nem huny teremtrezonancia forrsa, maga a szentmag. Ennek a sajtos isteni termszetnek ksznhet Su istensg s Tefnut istenn „szletse”, az „gi” polarits kialakulsa. Su s Tefnut nsza” pedig, az anyagi vilgra vetti az „gi” viszonyokat, vagyis az „egy” ltrejttvel megtrtnik a „fldi” polarits megteremtse, Geb a Fld, s Nut az g sztvlasztsa. Mindennek szimbolikus altmasztst, megrtst hivatott elsegteni a „Lthatr Hegyei”, vagy „Ahet” (horizont) hieroglifa, ahol a sztvlst kt „ikerhegy” jelenti meg. Kztk - nem kevsb beszdesen – a szentmag, azaz a Nap s/vagy az „let Kulcsa”, az Ankh kapott helyet.
Tovbbra is a jelkpek vilgban maradva, nzznk egy pldt az egyiptomi szimblumok erejrl. Iru-to az skgy, Atum egyik „helyettestje”, megjelensi formja gy szl a Piramis szvegek 1146. fejezetben:
„ n vagyok az si rads kimlse, aki a vizekbl bukott fel. n vagyok a Megklnbztetst hordoz kgy a sok-sok gyrmmel, n vagyok az rs az gi Knyvbl, ami elmondja mi lett, s befolysolja, ami leend. „
Eszerint, innen a korokat tvel, „tudst hordoz kgy” skpe. Innen az den kgyja, a megklnbztets kpessgnek „ajndkozja”. Aki nem ms, mint Isten „egyik megjelensi formja”. (A fonl tovbbfzse csak az „ersebb idegzeteknek” ajnlott.) No, mieltt tlsgosan magval ragadna minket a hv, trjnk vissza a szentmag ltal induklt kori szvegekhez.
Az Ozirisz-Hrusz mondkban zisz, a Szth ltal sztszaggatott, hmtag nlkli (nemzkptelen) Ozirisztl, egy „arany pnisz” (arany-mag!) kzvettsvel kerl ldott llapotba. Ennek a sajtsgos nsznak, a szznemzsnek gymlcse lesz Hrusz, az isteni gyermek. A szentmag energijbl kiemelked, anyagi, de fknt isteni termszettel megldott lny, tallbban „fnylny”.
s valban, Hrusz eredeti neve Horpaheredzs, a „kiemelked gyermek”, valamint a Piramisszvegek 606. szerint;
„Megersdtem, s hatalmasra nttem, hogy klnbzv vljak a fnysugarak tbbi lakjtl, akik velem egytt keltek letre, s lettem az Isteni Slyom.”
Azaz, egy slyom formban testet lttt fnylny. Persze, itt is csnjn kell bnnunk a klnfle szimbolikus megjelentsekkel, knnyen lehet, hogy a slyom, az elzekben emltett „istenkapcsols”, illetve az isteni kvet, a maghoz madr archaikus impulzusnak kvetkezmnye. Hiszen, ebben az esetben is meg kellett rtetni a szentmag mindent that, az alvilgot is bejr tulajdonsgt. S mi lett volna alkalmasabb erre a feladatra, mint egy madr?
Ezt igazolandan, Hrusz, mint Atum kpviselje leszll az alvilgba, s szemvel, annak erejvel letre kelti Oziriszt. No halld meg atymfia, jra a szem! Atum utn Hrusz is a szemnek mgikus kisugrzst hasznlja, azzal tmasztja fel az „anyagbasllyedt”, halott Oziriszt. Hovatovbb, ksbb „apja” gyilkosval Szth-el (a kosz, a szt-szrtsg kpviseljvel) folytatott dz kzdelmben Hrusz a szemt, mg Szth a herjt veszejti el.
Nem sok ez kiss a szem-mag prhuzamokbl?
Mit akarnak zenni ezzel a feleds homlyba simult eldk?
Taln nem mst, mint az isteni er „szemnkbe” helyezst, a kp-zeletnk, teremt-kp-essgt.
Mindenesetre, az emltett mag-szem megfeleltetst tmogatja a kt sz magyarnyelvben trtn szinonim hasznlata is. A szem s a mag kapcsolatt felletesen vizsglva, knnyen a nvnyi magra szktett alaki rokonsgra gondolhatnnk. Csakhogy, a szemzs, a szemolts, a szemrem, a szaporods az emberi maghoz hasonlatosan nemi tartalommal is brnak. Valamint, az igzs, a csbts (elbjols, elbvls), elssorban szemmel kvethet el. Tovbb a megtermkenytett tojsnak is „szeme van”. Ide csatlakozik mg, „a szem a llek tkre” mondsunk, mely az isteni-mag, fnyben csak megersti elkpzelseinket. Nem beszlve a szem, a tekintett erejt kihangslyoz „szemmel vers” kifejezsnkrl. Azaz, nem lehet vletlen mve a nvazonossg, a helyenknti azonos tartalom, illetleg az elvontabb megfeleltetsek lehetsge sem.
A korbbiakat sszegezvn elmondhatjuk; az egyiptomi teremtsmtoszok a szentmag energijnak testet ltst, az anyag ltrejttt, mg Hrusz harcai, tettei az anyagba sllyeds, a „sztszrds” megakadlyozst, az let, a krforgs fenntartst szemlltetik. Ezen histrik „tovbbfejlesztett” vltozata a Fnixmadr legendja, amint 500 venknt - nmaga felldozsa rn - isteni energival ltja el az emberisget. Majd a megjuls, a vgtelen jjszlets elvnek megfelelen hamvaibl j erket nyerve feltmad. De nem szlnak msrl Egyiptom rejtlyes szimblumai, az si Ankh, a „fleskereszt”, valamint az sszetevibl felptett, „megfoghatbb” vltozata a hres „Hrusz Szem”.
Mindkett a szentmag, isteni szem stilizlt megjelentsi formja. Avagy az letkulcsa, az isteni sugrzs. gy mr rthet mirt tartjk a frak jobb kezkben az gi Ankh-ot, mg bal kzben a „uasz-t” (villsfark, stilizlt Szth fejjel elltott aranyozott faplca), az anyagi er megjelentjt. Ezzel fejezvn ki a kirly isteni (Hrusztl val) szrmazst, az gtl kapott hatalmnak fldi gyakorlst.
Nem szltunk mg Egyiptom trtnelmnek egy rpke, de annl rdekesebb fejezetrl, Ekhnaton fra uralkodsrl, az Amarna korrl. Arrl a 17 vrl, aminek emlkt ugyan tzzel, vassal prbltk irtani, mgis az egyik legjelentsebb hatst gyakorolta a ksbbi korokra, az emberisg fejldsre.
Mirl is volt itt sz?
Ekhnaton, az „eretnekfra”, „minden elzmny nlkl” eltrli az llattiszteletet, a ftisizmust, a szmtalan isten hatalmt, s bevezeti az egyistenhitet, illetve Aton, a Napkorong tisztelett. Ekhnaton uralkodsnak tdik vben megvlik az Amenhotep, „mon elgedett” nevtl, s az Ekhnaton, „Aki dvs Atonnak” nevet veszi fel. A felttelezett (nincs r rdemleges utals) ellenlls kvetkeztben otthagyja mon szent vrosg Thbt, s egy teljesen j fvrost, Ahet-Aton-t („Aton fnyhegye”) pti fel. Ksbb besznteti a rgi istenek tisztelett, mg a nevket is kitrlteti. Kivtelt kpez az Atonnal egylnyeg R napisten, valamint az „igazsg” jelentssel br Maat istenn.
Aton nemzetek felettisgbl addan (tudniillik; szeretett a napsugarakhoz hasonlan kiterjeszti minden npre) nem indt hdt hborkat, csak az orszg terleti psgt kzvetlenl veszlyeztet esetekben avatkozik be. A szeretetre alapul pacifizmusa a kor s krnyezet tkrben vlik igazn izgalmass.
Pldnak okrt lljon itt egy-kt rszlet Assurbanapli ksbbi „dicshimnuszaibl”:
„Katonit leszrtam, 4x3600-at, akik letben maradtak kzlk, megvaktottam…”
„Holttestket oszlopokra akasztvn, krlvettem velk a vrost.”
„gsknek fstjvel, mint valamely hatalmas viharral, a tgas g boltozatt bebortottam.”
„Nyakukat, mint birkt elvgtam.”
„Vrket a szles fldre csorgattam. „
„Heriket levgvn, mint az uborka termst rs idejn …”
Sztdarabolt hsukat a kutykkal etettem fel …
gy gondolom, jobban jrunk, ha gyorsan visszatrnk Ekhnatonhoz. Uralkodsnak alkonyrl, hallrl nem tudunk semmi bizonyosat. Tbben a lzad mon papsg kezt ltjk a korai hallban, az Aton-kultusz buksban.
Nosza, kezdjnk el ktelkedni.
Elszr is – minden korbbi elmlkedsnket figyelmen kvl hagyva - Aton nem egy j isten, mr tbb dinasztival Ehknaton eltt, I. Amenemhat korban is nagy tisztelettel rnak rla. Azonkvl, a napisten „fnye” a kezdetektl tszvi az egsz egyiptomi hitvilgot. Szinte minden fistent napknt, vagy a nappal egyetemben brzoltak. Nem beszlve R Napistenrl, akit mg Ehknaton is a „trnusn hagy”. Teht, Eknaton csupn a „mozgsukat beszntet”, nem mozg, nem l (l) isteneket tvoltja el, s a napkorong kpben mr rgen jelenlv, aktv, az let, a teremts folyamatossgt biztost, Egy l Isten tisztelett hagyja meg.
Mondjuk; a napkorong kpben megjelentett istenrl van sz, hiszen Ekhnaton s a magas csillagszati ismeretekkel rendelkez beavatottak is tisztban voltak vele, hogy a Nap nem ms, mint az Egy l Isten fldi vetlete, annak tkrzdse, amely termszetesen gmb formban ltezik. Mindennek igazolsaknt olvassuk el a Naphimnusz nhny rszlett:
„Ott vagy az emberek arcban, mozdulataid mgis lthatatlanok”.
„Te nveszted ki a frfiak magvt az asszonyokban; letre hvod a fit anyja mhben, megnyugtatod t, letrld knnyeit; dajklod t mr a testben, Te, ki az let llegzett adod mindannak, mit teremtettl, s eljn anyja testbl, hogy llegezni kezdjen szletse napjn, megnyitod az szjt, s lelmet adsz neki. A fika mr a tojshjban felcsipog, Te adsz neki llegzetet odabenn, hogy ljen; Te adsz neki ert, hogy kitrjn a tojsbl, s eljn, s kt lbn stl.”
„Milyen sokflk a Te mveid: az ember szeme eltt rejtve maradnak. Te vagy az egyetlen isten, kihez senki sem hasonl.”
„Megteremtetted a tvoli eget, hogy benne ragyogj, s lss mindent, mit ltrehoztl, Te egyedl, klnbz alakjaidban l Atonknt ragyog, fnyesen felragyog, egyszerre tvoli s kzeli. Formk milliit teremtettl magadbl, vrosokat s falvakat, fldeket, utakat s folykat.”
„Senki nincs, ki ismer tged, kivve fiadat, Noferheprur-waenrt. Te adtad neki a kpessget, hogy ismerje gondolataidat s erdet.”
(Egyiptomibl angolra fordtotta: Sir Alan Gardiner. Angolrl magyarra az eredeti szveg egybevetsvel fordtotta: Meritaton Isetnofret)
Igen, mr ebbl is lthat, hogy tbbrl van itt sz, mint a napkorongrl.
De lpjnk tovbb, lnyeges momentumnak tnik, hogy mr Ehknaton apja, III. Amenhotep is elkvet egypr szentsgtrst. Jelesl, nem kirlyi vrbl szrmaz nt vlaszt felesgl, hanem az ismeretlen szrmazs Tejt veszi el.
Pldjt fia is kveti, aki szintn az „ismeretlen szrmazs” Nofertitit vlasztja hitvesl. „me, a szerelem hatalma!”- mondjk a szentimentalizmusra hajlamos Ekhnaton rajongk. Csakhogy, az egyszer emberek, s az egsz egyiptomi trsadalom minden perct, minden lpst a hagyomnyok tisztelete, betartsa hatrozta meg. Tbbek kztt ennek a mentalitsnak, s a mr-mr fanatizmusba torkol nacionalizmusuknak ksznhettk tbb vezredes fennmaradsukat. Hovatovbb, a frak tbbnejsge, gyasainak tucatjai, sajt lnyaik felesgl vtelnek szoksa eleve kizrja a szerelmi hzassg puszta megemltst is. Nem beszlve az istenek „vrvonalt” a hercegnk mhbe ltet uralkodi nsz hitrl. (Flrerthetetlenl kimondva, az egyesls alkalmval Isten a fra kpben termkenyti meg a nemesi szrmazs hercegnt.)
Egyszval a szokatlan prvlasztsok, s az egsz „vallsvlts” sem kpzelhet el a nagy befolys papsg, a hadvezrek hallgatlagos cinkossga nlkl.
Avagy, „keresd a nt”!
Honnan jtt Nofertiti? Nem tudjuk, a nevbl is csak az derl ki, hogy „A gynyr n megrkezett”.
s valban – a rnk maradt mellszobor tansga szerint – gynyr volt.
Egy „idegen szrmazs”, gynyr, titokzatos, s az egyiptomi kirllyal egyenrang n. „No, ilyen csak a mesbe, vagy a Marson fordulhat el.” – mondhatnnk, s van, aki mondja is. Konkrtan az eddig ismertetettekre, valamint a szokatlan, kiss nylt koponyaformjra alapozvn „fldnkvlinek” tartjk. (Sokan idesoroljk, a „haltest” Ekhnatont is, br kzel sem a szpsge, sokkal inkbb szokatlan alkata miatt.)
Mi se kerlgessk tovbb a forrkst, s mondjuk el, mit gondolunk valjban.
Tej, III. Amenhotep felesge, s Nofertiti egyarnt a korbbi, „elsllyedt” civilizcik katasztrfjt tll emberek maroknyi csoportjhoz tartozott. Az uralkodhzba trtn behzastsukkal, a beavatottak gy gondoltk, hogy megrett az id az tadott tanok kzkincs ttelre, a „barbr korokbl” magyarzatknt rrakdott sallangok levlasztsra, az „Igaz Isten” szolglatra. Ezzel elrevettvn a hlgyek meghatroz szerept a ksbbi trtnsekben.
Az vatos reformok, mr III. Amenhotep idejben elkezddtek (pl.: egyre gyakrabban fordul el Aton neve, s Tije kirlyhoz ill brzolsa), majd a „vegyes hzassgbl” szrmaz fia s Nofertiti idejben teljesedtek ki. Az reg kirly a cl elrse rdekben id eltt tadja – a flig „idegen” szrmazs - finak a hatalmat, majd Thbba maradvn a httrbl tmogatja t tervei megvalstsban. A kzemberek lzadstl tart, kivrsra berendezkedett papsg javaslatra, a Szentmag helyett, annak fldi vetlett, a „kzzelfoghatbb” Napkorongot, Atont helyezik a kzpontba. (Sajnos, mon papjainak igaza lett, nagy valsznsggel az egyiptomi np mg nem volt elgg felkszlve egy ilyen horderej vltozsra, s lzadsa vethetett vget ennek a csodlatos ksrletnek.)
A Szentmag s Aton azonossgnak bizonytka a mr emltett „Horizont” hieroglifa mintjra trtn Amarnai ptkezsek, az osztdst, az let beindulst jelkpez sziklahegyek, a hasonl templomkialaktsok, a kztk felkel Nap, illetve a Szentmag jelnek, az Ankhnak lpten, nyomon trtn megjelentse.
Tovbb, nem zen mst Nofertiti egy berlini mzeumban rztt szobra sem.
Ugyanis, az egsz alkots az Ekhnaton alatt virgz naturalisztikus stlusban kszlt, bre termszetes sznekben pompzik, szja egszsgesen pirosas-barna. Csak a szemeivel nincs rendben valami, jobbszeme kristlybl kszlt, mg balszeme teljesen hinyzik. (Micsoda kontraszt!) Igen, a mag, a szem, az letet ad Atum szem, a Hrusz-szem, az Isteni Slyom kivjt szeme, a kirlyok homlokn lv, harmadik szemet jelkpez kobra, s most pedig Nofertiti hinyos kristlyszeme.
„Valamit ltnotok kellene emberek!” – kiltjk felnk az istenek.
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!