Isten hozta a Honlapomra Kedves Olvas! ANAHITblogomon folyamatos aktulis bejegyzsekkel vrom nket.
NKnek ajnlom a Magyar Lenyok Asszonyok cm blogomat
ldott napokat kvnok Mindenkinek!
Fnyvrosok Krpt- medencben fenn van a Facebookon. A magyarsg egy emberi tartalom a sz igazi rtelmben
,ami bennnk kdolva van s mkdsbe lp,
ha ezt befele fordulva megnyitjuk Mag-unkban. A tisztasg s a j szndk vezreljen bennnket magunk s mindenki javra!
A magyarsg s minden ember rdeke,
hogy fejldjn lelkileg,szellemileg s hasznlja ki azt a nem tl hossz idt,ami mg rendelkezsnkre ll,
hogy azok legynk,akik valjban legbell vagyunk.
Merjnk igaz emberekk vlni s akkor az egysg magtl megolddik, mert mkdnek az egyetemes trvnyek.
Wass Albert
Minden hnap 8.-n IMANAP a Nemzetrt. Fnylncban 19 rakor kapcsoldunk ssze. teljes zenet itt
Fben, virgban, dalban, fban,
szletsben s elmlsban,
mosolyban, knnyben, porban, kincsben,
ahol stt van, ahol fny g,
nincs oly magassg, nincs oly mlysg,
amiben benne nincsen.
Arasznyi letnk alatt
nincs egy csalka pillanat,
mikor ne lenne lthat az Isten.
De jaj annak, ki megltsra vak,
s szeme el a fny korltja ntt.
Az csak olyankor ltja t,
mikor leszllni fl az lom:
tletes, Zivataros,
villm-vilgos jszakkon.
Fohsz
Boldogasszony Anynk,
Fnyes tekinteteddel nzzl le renk.
Hozzd knyrgnk, Tged krnk,
Magyar nemzetnk megmentsben,
Adj segtsget nknk.
Boldogasszony Anynk nzzl le renk
Magyarokra,
Kik, Hozzd knyrgnek,
Benned remlnek.
Adj jobb sorsot e Nemzetnek!
Add, hogy feltmadjon ez az Orszg
s jra visszatalljon Hozzd!
Adj neknk Remnyt, Bkessget
s soha el nem fogy bizalmat Benned.
Boldogasszony Anynk, tekintsl le renk.
ldott kezeidet nyjtsd segtsgl nknk,
Hogy sorsunkat ne szenvedjk,
Hanem rmdben leljk.
Boldogasszony Anynk,
add nknk vissza Koronnk Szentsgt!
Engedd, hogy jra felragyogjon,
s minket Fnyvel bebortson!
Krptok brcein felcsendl az nek,
Vigad a bs magyar...
Lesz-e lds, ldoms,
vagy rsznknt mr csak a nyomor marad?
Srva vigad a magyar…
Knnyei vgig peregnek arcn,
Lelke sajog, fjdalom jrja t…
gy tudni, ki az Igaz Magyar,
Ki ment s nem veszejt Hazjt.
Boldogasszony Anynk, nzzl le renk.
Hallgasd meg bs knyrgsnket…
Minket Magyarokat, soha ne hagyjl el!
ld meg ezt a Hazt,
Segts, hogy jjszlethessen!
Npednek add vissza e Szentsget.
Add, hogy jra EGY legyen az Orszg,
s a MAGYAROK ISTENE kormnyozza Orszgt!
men.
rta: Feketn Lendvai Katalin
Gyimesi Fohsz
desanyja, Nagyasszonya
Igaz magyar fiaknak,
Ptrnja, Prtfogja
Rgi magyar haznknak!
Tehozzd jrulunk,
srva leborulunk,
Lgy anyja fiaidnak!
Renk tekints, mert senki sincs,
ki sorsunk boldogtsa!
Igaz szvt s j szemt
Aki renk fordtsa.
Sok vres sebnket,
panaszos gynket
Aki elbbmozdtsa.
Mindenfel nyomorsg
szorongatja npnket,
Majd szraz g, majd zpor,
jg veri el termsnket.
Most szvnk szomor, fl,
hogy lesz hbor,
Ktsg gytr bennnket.
Bkessgben, csendessgben
tartsd meg h szolgidat,
Becsletben s bsgben
rks Orszgodat!
Sznd meg, J Anya,
Magyarok Asszonya,
H magyar jobbgyodat!
J hrnvnek, magyar vrnek
gerjeszd vidm jultt,
Kirlyrt, hazjrt
vitz vre buzdultt!
Engedd, hogy hs karja
mindig fltarthassa
Az ellensg lndzsjt!
gy zokogunk, gy hdolunk,
Mria, szent nevednek;
gy remlnk, halunk s lnk
j anyai szvednek.
A magyar Szent Hazt
s Angyali Koront
Ajnld fl az egeknek!
Nem vagyunk egyedl. Fldnk nem kizrlagos hordozja az letnek s az intelligencinak. Lteznek a minknl fejlettebb civilizcik, melyek nem a ltrt val kzdelem, a szenvedly, a munka s az anyagi gyarapods mentn formljk kultrjukat s alaktjk. Fejldsi trekvseik lnyege a magasabbrend tudatossg megvalstsban, a durva fizikai, testi nazonosts meghaladsban van. vezredek ta segtenek, inspirlnak minket, blcsessgkkel beoltva emberi civilizcinkat. Mig fllelhet nyomokat hagytak pldul az egyiptomi kultra trgyi s szellemi hagyatkban. Most elrkezett az id, hogy az emberisg annyi gytrelmes vezred utn ismt elrbb, fejebb lphessen s ennek rdekben tadjk neknk megfontoland, letnket szokatlan, mgis hiteles szempontbl megvilgt zeneteiket.
Hathorok
A Forrs, a Teremt kettsgektl mentes, se nem frfi, se nem n.
Ez a Vgs Forrs hozott mozgsba tbb rezgstartomnyt, amelyek klnbz vilgokban s klnbz dimenzikban nyilvnultak meg.
Ezek a rezgstartomnyok mg mindig rezegnek, mert ha nem tennk tovbb az Egy akarata szerint, minden megsznne ltezni.
Ezrt Isten kegybl ltezik minden.
Ezeken a rezgstartomnyokon bell sok klnbz tudat jtt ltre.
Ezek a tudatok ms-ms szinteken llnak, s az Egy kegyelmbl szabad akarattal rendelkeznek. Ezekben a birodalmakban sok klnfle ltformban lnek lnyek, amelyek szabad akaratuk szerint kpesek cselekedni. jra csak az idzett "amint fenn, gy lenn" tkrzi vissza az Egy teremt folyamatt. Ebben a folyamatban minden tudatosan ber lny kpes az Egyhez hasonlatosan teremteni.
Semmit sem lehet tenni Isten hatalma nlkl, mert teremti meg s tartja fenn az sszes birodalmat. Ugyanakkor mindenki szabad akarata szerint megtehet bizonyos tpus cselekedeteket azon a szinten amit elr, ahov belpett. Vgs soron Isten hajt vgre mindent. Minden birodalmon bell, ahol a lnyeknek vlasztsi lehetsgk van, megtapasztaljk teremtsk eredmnyt, legyen az j vagy rossz. Az egynnek szksge van erre.
Ez trtnik a Fld birodalmban. Az embereknek lehetsgk van teremtsk gymlcseit a gondolatok, rzsek egyttesn s leterejkn keresztl, amely a prna testtel van sszefggsben. Ebben a flelmetesen nagy teremtsben vgtelen szm kisebb teremt van, aki vilgokat, st univerzumokat hoz ltre. Ezek a kisebb hatalm Istenek szintn szabad akarattal s vlasztssal rendelkeznek. s az gy folytatdik vg nlkl mindrkk. Minden ntudattal rendelkez lny teremt is egyben.
A tudat, ahogy a kifejlds fel halad a finom birodalmakban s a hromdimenzis Fldn, a prna testen keresztl kering prnikus energiv vagy leterv vlik.
(Forrs: Tom Kenyon - Virginia Essene: A Hathorok zenetei a Fld szmra.)
Hathor (Hwt-Hr) neve sz szerint azt jelenti, hogy "Hrusz hza".
Az egyiptomi mitolgiban az g istennje.
Az archaikus korban a Napot megszl gi Tehnknt tiszteltk. Fejn tehnflet vagy tehnszarvat visel n alakjban jelentettk meg, aki szarvai kzt a Napot tartja. Helyenknt megriztk tehn jellegt, ilyenkor Mehet-veretnek nevezik.
Hathor jelvnyei a tehnfl s ktarc, fejt tart oszlop (a legrgebbi korban tehnfejjel) s malchit. Tiszteletnek kzppontja Dendara vros volt (jelzje: "Dendara rnje"), de kultusza egsz Egyiptomban, valamint Nbiban, Bbloszban, Puntban is elterjedt.
A behdeti Hrusznak volt a felesge, Hrusz-szematauinak az anyja. Kzs gyermekknek tartottk Ihit, a zene istent. Memphiszben olykor Ptahot neveztk a frjnek.
ZISZ
Nevnek jelentse " aki bkt knl ". Blcs s tuds volt a Kr. e. III. vezredben uralkod Dzsszer fra udvarban. Kivl ptsz s csillagsz volt. tervezte az els piramisokat. A korbbi frakat egyszeren fld alatti srkamrba temettk. Imhotep szakkarai lpcss piramisa volt a vilg els monumentlis kptmnye. A legenda szerint egy ht vig tart hnsg gy rt vget, hogy Imhotep tancsra ldozatot mutattak be Hnumnl, aki a Nlus radst szablyoz istensg volt. A mr letben is csodlt Imhotepet halla utn istenknt kezdtk tisztelni. Egyesek szerint egyenesen Ptah isten fia volt. Az rnokok vdelmezjeknt ltalban borotvlt fejjel, papi ltzkben brzoltk. vdelmezte az orvosokat is. Csodlatos gygytsokat tulajdontottak neki.
ZISZ
Az egyiptomi mitolgiban a termkenysg, a vz s a szl istennje, a niessg, a csaldi hsg, a tengerhajzs istennje. zisz kultusza nagy npszersgnek rvendett Egyiptomban s messze Egyiptom hatrain tl, klnsen a hellenizmus korban. A grg-rmai korban "ezerszemnek" neveztk. zisz szlei Geb s Nut, mg Ozirisz, Nepthsz (Nehebhut) s Szth a testvrei. Ozirisz felesge s Hrusz anyja is egyben. A rla szl legtbb elbeszls sszefondik Ozirisz mtoszval. A mtoszokban zisz ltalban, mint hsges s odaad hitves szerepel. Amikor Szth megli Oziriszt, zisz megkeresi frje hottestt, eltemeti s halott frjtl megtermkenylve fit szl, Hruszt, akinek majd bosszt kell llnia Szthen. A mtoszok rszletesen elbeszlik zisz lett a Nlus-delta mocsarai kzt, ahol Szth ell rejtzkdve felneveli Hruszt. Egyszer tvolltben egy mrges kgy megmarta a "a gynyr, drga, rtatlan csecsemt. Mozdulatlanul fekdt, alig vert a szve". (Rszletaz n. Metternich-sztln lv szvegbl). zisz kiltozott, segtsgl hvott isteneket, embereket. Thot, a blcsessg istene megnyugtatta a szerencstlen anyt s rolvasssal meggygytotta Hruszt. Amikor a fi felntt, zisz megjelent vele a kilenc isten brsga eltt s Hrusznak, mint Ozirisz trvnyes finak kvetelte a kirlyi trnt. Szth kvetelsre zisz nem vehetett rszt a trgyalsakon. Az isten-brk sszegyltek a Bels-szigeten, s szigoran megtiltottk Nemti rvsznek, hogy tvigye oda ziszt. De a blcs istenn tljrt Szth eszn: regasszonynak ltzve, egy aranygyr segtsgvel megvesztegette a rvszt, aki tvitte a tiltott szigetre. Ott szp lenny vltozott s elmondott Szthnek egy kitallt trtnetet, miszerint egy idegen megrabolta egy psztornak fit: eltulajdontotta meghalt apjnak a nyjait. Szth felhborodott a trvnytelen tettem, kiablva kvetelte az idegen megbotozst. Ezzel nkntelenl eltlte sajt magt, beismerte, hogy az apai rksg a fit illeti meg.
Hrusz s Szth vitjban s sszetzseiben zisz tovbbra is segtett a finak. Amikor Szth letereje thatolt Hrusz karjba s megtlttte mreggel, zisz kitpte a kart s egszsgessel ptolta. Vgl elrte, hogy Szthet eltljk s az fit ismerjk el Egyiptom kirlynak.
zisz nevvel tallkozunk majdnem minden Oziriszrl szl vallsos szvegben. Sz van rla a Hrusz s Szth vitjt ler mtoszban (Chester Beatty Papirusz I.). Nhny mtoszvltozatban ( a Rrl s a kgyrl keletkezett mtoszban, illetve a Kheopsz (Hufu) frarl meg a varzslrl szl mesben). zisz teljesen nllan szerepel, Oziriszt nem is emltik.
A Metternich-sztl mgikus szvegei zisszel ellenttben csak mellkesen emltik Oziriszt (ld. Hrusz s zisz Delta mocsarai kzt). Az Ozirisz hallt s letre keltst eljtsz misztriumokban Ozirisz nma szerepl (szobor helyettesti, amelyet felemelnek, letesznek, megfordtanak). zisz s t segt nvre, Nepthsz viszont hossz beszdekben sratjk el Oziriszt (ld. zisz s Nehebhut knyrgsei). zisz magatartst Ozrisszel s Hrusszal szemben erny mintakpnek tekintettk. Eredetileg azonban nem ilyennek rtelmeztk az alakjt. A messzi mltbl olyan emlkek is maradtak rla, hogy pl. Szthnek, frje s fia gonosz ellensgnek a prtjt fogta. Ennek a kvetkez a magyarzata: amikor zisz, a fia rdekeirt harcolva, szigonyt beledfi Szthbe, az gy kilt fel: "Mit tettem n ellened, zisz nvrem?! Szlj a szigonyodnak, eresszen el, hiszen anyai gon a fivred vagyok!" Majd azzal folytatja, hogy Hrusz zisznek idegen (vagyis nem az , hanem apja nemzetsghez tartozik). zisz erre zavarba esik, visszahvja szigonyt. Hrusz ezt rulsnak veszi s levgja anyja fejt- Ez a mtoszvltozat nagyon si. zisz itt az anyajog normi szerint cselekszik, amikor is az anyagon val fivr ll hozz a legkzelebb. Hrusz, mint az istenek j nemzedknek kpviselje, mr az apajog normi szerint lp fel. Szorosabban kapcsoldik az apjhoz, az anyja viszont kedvesebb neki, mint az destestvr.
A mtosznak ezen si vltozatt ksbb mesterklten beleszttk a Hrusz s Szth vitjt elbeszl mtosz jrafogalmazsba, br egyltaln nem illik bele a trtnet ltalnos tendencijba.
A Rrl s a kgyrl szl mtoszban zisz, mint gonosz varzsl szerepel. Ltrehoz egy mrges kgyt s rkldi R fistenre.
A megmart isten krleli a "nagy varzsl" ziszt, hogy gygytsa meg, de zisz csak akkor tesz eleget a krsnek, amikor R elrulja neki az igazi nevt. Ezutn zisz mgikus hatalmat nyert az istenek kirlya felett.
A babilniai Istr istennhz hasonlan zisz fokozatosan vlik gonosz istennbl - aki Rvel harcol a hatalomrt, st a sajt fival, Hrusszal is ellensgeskedik - jsgos s jtkony uralkodnv. Ltrejn klasszikus alakja: a szeret felesg s anya, a frje s a fia jogairt skraszll n.
Kezdetben ziszt a Nlus-delta szaki rszn tiszteltk, But vros volt kultusznak kzppontja. Valsznleg az eget szemlyestette meg s mag a neve (Iszet = "trnus", "hely") finak, a napisten Hrusznak a szletsre cloz. Fleg a But krnykn lak halszok krben volt kultusza. Amikor Hruszt megmarta a kgy, a mtosz szerint k siettek elsknt a segtsgre. Az g istennjeknt tehn vagy tehnszarv n kpben brzoltk. Ksbb (a hliupoliszi panteon, az n. nagy enneda ltrejtte utn) zisz anyja, Nut istenn lett az g uralkodnje, zisz pedig mr Ozirisz hitveseknt s segtjnek az alakjban szerepel. ziszt mshol a szl istennjnek tiszteltk, aki szrnyai csapkodsval idzte el a szelet. Ennek megfelelen, ahogyan Nehebhutot, t is slym vagy szrnyas n kpben brzoltk. Nehebhuttal, valamint Heket istennvel egytt, mint a szl nk oltalmazjt is tiszteltk, aki megknnyti a szlst s meghatrozza az jszltt kirlyok sorst. zisz, mint hitves tveszi Ozirisz funkcit. Diodrsz, az egyiptomi hagyomnyokat kutat grg trtnsz kzlse szerint zisz megtantotta az embereket aratni, magot rlni. A grgk Dmtr istennvel azonostottk.
A fldmvel funkcit azonban ltalban Ozirisz ltta el. Az egyik elkpzels szerint a Nlus vize Ozirisz testbl folyik ki, mg egy msik szerint megtelik a frjt sirat zisz knnyeivel. Az antik hagyomnyokbl tlve zisz nemcsak a folyvz, hanem a tengerek vize felett is uralkodott s vdelmezte a tengerszeket. Ez a kpzet valsznleg az si egyiptomi hitvilgbl ered. Fennmaradtak olyan brzolsok is, amelyeken zisz csnakot tart a kezben.
HERU-UR
Hrusz (Hr, a "magassg", az "g") az egyiptomi mitolgiban slyom a megtestestje. Slyom, slyomfej ember, akit szrnyas Nap alakjban brzoltak. Kiterjesztett szrny napkorong a szimbluma. Egyiptom sok vidkn rgen elterjedt a slyomistenek kultusza, akik klnfle, de rendszerint az ggel s a nappal kapcsolatos nevet viseltek. Kezdetben Hruszt, mint a vadszat ragadoz istent tiszteltk, aki karmait belevjja a zskmnyba. A dinasztikus idszakban vgbemegy a klnfle slyomistensgek egyeslsekt egymssal szoros kapcsolatban ll Hrusz-hiposztziss: zisz fia Hrussz (egyiptomi Hr-sza-Iszet) s behdeti Hrussz. Utbbi Hathor frje s Hrusz-Szemataui apja. ltalban mint a sttsg erivel harcol vilgossgisten szerepel. Szemei a Hold s a Nap. zisz-fia Hrusz tevkenysge elssorban abban merl ki, hogy skra szll apjrt, Oziriszrt. Mindketten az uralkodi hatalmat prtfogoltk. A frak Hrusz szolgi, hatalmnak rksei Egyiptomban. Hrusz a szrnyaival vdi az uralkodt (Kheprn fra szobrn a tark mgtt ll slyom a szrnyaival betakarja ktoldalt a fejet). Hrusz neve a fra ttag cmnek elmaradhatatlan rsze lett.
A mtosz szerint behdeti Hrusz csnakon ksri a Nlusban sz apjt, a napisten Rt s agyonveri R krokodill s vzilv vltozott ellensgeit, lkn a mindefle szrnyet megtestesr Szthtel. A mtosz a Hrusz tiszteletre vgzett misztrium szvegben maradt rnk a fels-egyiptomi Edfu vros (egyiptomi Behdet) templomnak a faln, ugyanis idekerlt t a Nlus deltjban fekv, Behdetben keletkezett behdeti Hrusz-kultusz). A templom szveget ksr reliefjein behdeti Hrusz R eltt ll a csnakban, kezben tartva a szigonyt, mellyel ledfi a krokodilokat. Ebben a mtoszban Hrusz nemcsak R fiaknt szerepel, hanem Rknt is, egy istensgg, R-Harahtiv egyeslve vele (a Hrahuti, Harahti jelentse : "mindkt horizont Hrusza" vagy a "fny birodalombl val Hrusz"). Behdeti Hrusz alakja sszefondik zisz-fia Hrusz alakjval, aki ugyancsak rszt vesz a Szth s a tbbi szrny elleni harcban. A fenti mtosznak a templom msik falra vsett vltozatban behdeti Hrusz tnylegesen is ott ll zisz-fia Hrusz mellett, aki vele egytt harcol a Szth alakjban megtesteslt Nap-ellensgekkel. Felttelezhet, hogy a behdeti Hrusznak s zisz-fia Hrusznak az ellensgekkel vvott harcai iiletve harcainak epizdjai az i. e. IV s III. vezred hatrn Egyiptom egyestsrt folytatott kzdelmet tkrztk. Dl gyzelmt Hrusz gyzelmnek, Hruszt pedig az orszg urnak kpzeltk. A msik hiposztzis, Hrusz-Szemataui mindkt fldnek (Als- s Fels-Egyiptom) az egyestje.
Az zisz-fia Hruszrl szl mtosz szerint zisz a halott Ozirisztl esett teherbe, akit fivre Szth lnokul meggyilkolt. zisz elvonult a Nlus deltjnak ingovnyba, s ott szlte meg s nevelte fel a gyermekt. Amikor Hrusz frfiv lett, az istenek brsga a Szthtel folytatott vitjban t ismerte el Ozirisz egyetlen rksnek. Szthtel vvott prviadalban Hrusz elszr veresget szenved s Szth kivjja a szemt, de aztn hossz harc rn Hrusz legyzi Szthtet s megfosztja frfiassgtl. Az alvetettsg jell Szth fejre teszi Ozirisz sarujt. Kivjt szemt pedig megeteti Ozrisszel, mire letre kel. A feltmadt Ozirisz tadja egyiptomi trnjt Hrusznak (ami sszefondik a behdeti Hruszrl alkotott kpzetekkel), maga pedig az alvilg uralkodja lesz.
Hrusz kevsb jelents hiposztzisai: Hr-ahuti, a Rvel kapcsolatban ll reggeli Nap, valamint a (XVIII.dinasztia kortl, az i. e. 16-14. szzadtl) a nyugati s keleti horizontok istene. Harahti ("Hrusz a horizonton") napistensg, R-Harahtihoz hasonl. r-ur ("idsb Hr"), akit Plutarkhosz zisz s Ozirisz fivrnek mond (abbl kvetkeztetvem hogy az "ur" sznak "ers", "nagy" jelentse is volt, "nagy Hrnak" tisztelhettk.
Amon is azonosult Hrusszal (Amon-R-Harahti) s tbb klnfle slyomisten is (a Szthtel vvott harc rsztvevi: Nemti, Szopdu, Henti-Heti s msok). Hruszt Nbiban is tiszteltk. Hrodotosz Apollnhoz hasonltja.
OSIRIS
Ozirisz az egyiptomi Uszir, Wsir grgstett alakja. A termszet termerinek istene, a tlvilg uralkodja. Plutarkhosz szerint a fldisten (Geb) s az gistenn (Nut) idsebb fia. Testvrei: zisz, Nepthsz (Nehebhut), Szth. zisztl szletett fia Hrusz. volt a legsibb idkben uralkod istenek sorjban a negyedik. Ddapja R, nagyapja Su s apja Geb hatalmt rklte. Egyiptom uralkodjaknt leszoktatta az embereket a vad letmdrl, az emberevsrl. Megatntotta ket a gabonaflk (rpa, tnklybza) termesztsre, szlteleptsre, kenyrstsre, sr- s borksztsre s bevezette nluk az istenek tisztelett. ccse Szth, a sivatag gonosz istene, t akarta venni a hatalmt, ezrt elhatrozta, hogy megli Oziriszt. Ozirisz gyzelmes zsiai hadjratrl haztrve lakomt rendezett. 72 cinkostrsval Szth is megjelent a lakomn, amelyre egy dszes ldt (nyilvn szarkofg) vitetett, modnvn annak ajndkozza, akinek a mrethez illik. Amikor a prbnl Oziriszra kerlt a sor, belefekdt a pontosan az mretre szabott ldba, az sszeskvk rcsaptk a fedelt, lommal leforrasztottk s beledobtk a Nlusba. A vz parta sodorta ldt, amely fennakadt a hangabokrok gykereiben.zisz, Ozirisz hsges hitvese megtallta frje holttestt, csods mdin kivltotta belle megmaradt leterejt s a halott Ozirisz fit nemzett neki. Ezutn zisz eltemette Oziriszt, majd elvonult a Nlus-delta mocsarai kz, ahol megszlte s felnevelte fit, Hruszt.
Amikor Hrusz felntt, harcba indult Szth ellen. Elszr veresget szenvedett, st egyik szemt - Varzsszemt - is elvesztette, de aztn hozz prtolt a szerencse. Legyzte Szthet, visszavette tle kivjt szemt s lenyelette halott apjval. Ozirisz letre kelt, de nem akart a fldn maradni, fldi trnjt tadta Hrusznak, maga pedig tkltztt az alvilgba, ahol uralkodott s tlkezett. Egy msik mtoszvltozat szerint Szth nem ldba zrta Oziriszt, hanem 14 rszre darabolta a testt s sztszrta Egyiptom egsz terletn. zisz sszeszedte s sszeillesztette a testrszeket, amjd eltemette a holttestet. A 14 testrszrl szl mtoszvltozat valsznleg azrt keletkezett, mert magyarzat kellett arra, hogy mirt is van Egyiptom tbb vrosban is Ozirisz-srkamra. Az isten testnek teht csak egy-egy rsze nyugodott mindegyikben. Ennek a magyarzatnak nmileg ellentmond az az elbeszls, mely szerint zisz sszeszedte Ozirisz phalloszn kvl (ezt egy hal lenyelte) minden testrszt s eltemette Abdoszban. Plutarkhosz zisz s Ozirisz cm rtkezsben mind a kt vltozatot lerja: Szth ktszer vgez Ozrisszal. Nmely vltozat szerint nem Hrusz, hanem zisz egyedl vagy nvre Nepthsz segtsgvel kelti letre Oziriszt. Ozirisz eltemetst hol zisznek, hol Anubisznak tulajdontjk.
A nemzetsgi szervezet korban, amikor Ozirisz kultusza keltkezett, a termszet termerit megszemlyest istenknt tiszteltk t. A termszettel val kapcsolata megmardat Egyiptom egsz trtente folyamn. ltalban a fk kztt lve vagy szlindkkal tszve brzoltk alakjt. A testt mindig zldre festettk. Azt tartottk, hogy a nvnyekhez hasonlan mindig vben meghal, majd j letre kel, mindig, mg holtban is - megmaradt benne az leter. A sremlkek brzoltain Ozirisz ft nveszt vagy az Ozirisz-mmibl kalszok nnek, amelyeket egy pap locsol. Nha a srokra rmra kifesztett vsznat helyeztek, azon kiformltk Ozirisz alakjt s tnklybzamagot vagy rpamagot vetettek bele: ha Ozirisz fldtestn kizldl a nvny - j letre kel a halott. Ozirisz eleinte csak az elhunyt uralkodkkal azonosult. A Piramiszvegekben a frak halluk utn Oziriszhoz hasonultak, Ozirisz a nevk jelzje lett. A Kzpbirodalom kortl kezdve minden meghalt egyiptomi ember azonosult Ozrisszal (vagyis azt tartottk, hogy az elhunyt, Oziriszhoz hasonlan, halla utn letre kel s minden ksbbi halotti szvegben Ozirisz ll az elhunyt neve eltt). Mint a holtak istene a tlvilg legfbb bri tisztt is betlttte. A hiedelem szerint eltte jelenik meg a zelhunyt, amikor rteszik szvt a mrlegre, amelynek msik serpenyjben Maat istenn szobrocskja az ellensly. Ha az elhunyt igaznak bizonyult, a "paradicsomi-mezkre" (Jaru-fld) kerlt, vezte az rk letet.
Kezdetben Ozirisz alighanem csak helyi isten volt Dzseduban, a Nlus-delta keleti rszben. Amikor azonosult a vros msik istenvel, annak jelkpeivel (jogarral s korbccsal) mutattk, ezek ksbb minden brzolsban megjelentek. Miutn az uralkodi kultuszban elfoglalta ezt a kzponzi helyet, klnsen Abdoszban, a frak temetkezsi helyn tiszteltk, ahol felvltotta Anubiszt, a holtak istent, aki ti- s segttrsa lett. Mint a fldisten Geb fit, aki halla utn lement a fld al, a fld mlynek isteneknt is tiszteltk: az vllain nyugszik a vilgmindensg s karjnak vertkbl ered a Nlus. Az jbirodalom vgtl sszekapcsoldtak R istennel (R-Ozirisz), s napkoronggal a fejn brzoltk. A hellenisztikus korban kultusza sszeolvadt pisznak, a szent biknak kultuszval ls az isten j sszetett alakja, amely a Szarapisz nevet kapta (Ozirisz-pisz), az orszg hatrain tl is szles krben ismertt vlt. Ozirisz kultusza az Egyiptom meghdtotta Ksban (az kori Nbiban) s ms orszgokban is elterjedt. A grg-rmai korban kultusza (ms grg s keleti, a ermszet elhalst s jjledst szimbolizl isteneknek: Attisz, Adnisz, Tamnz - kultuszhoz hasonlan) szles krben elterjedt Nyugat-zsiban, Eurpban s a Fekete-tenger szaki rszn is.
RA
R az egyiptomi mitolgijban napisten. Kultuszkzpontja Hliupolisz
(az egyiptomi Junu). Mint sok ms napisten, slyom alakjban testeslt meg (nha Nagy Kandr). ltalban slyomfej embernek brzoltk, napkoronggal a fejn. Jelvnye a Benben obeliszk (Benunak is ez a jelvnye, az V.dinasztia korban ptett R-templom ngyoldal obeliszkformt kapott). Sok szveg a dli Napnak emlti (ellenttben Atummal, aki az esti nap s Heperrel, a reggeli Nappal). A piramisszvegekben R gy szerepel, mint az elhunyt uralkod istene. Ksbb a halottkultuszban kiszortotta t Ozirisz, de tovbbra os fontos szerepet jtszott a tlvilgon: tagja volt a tlvilgi brsgnak, meleget s fnyt adott a holtaknak, akik nappal kijrnak a srjukbl, hogy lssuk t. Amikor az birodalom (i.e.26-25 sz.) Hliupoliszbl szrmaz V. dinasztija lpett trnra, R a panteon fistene lett s kultusza elterjedt egyiptomban, majd Nbiban is.
Kiszortotta a jval sibb hliupoliszi demiurgoszt, Atumot s azonosulva vele (R-Atum), a nagy isten kilencsgnek (Ennda) az lre kerlt. A vilg s az emberek teremtjeknt (az emberek a knnybl keletkeztek), az istenek s a frak atyjaknt tiszteltk, ami a frak titulusban is ltszik: "Szah-R" vagyis "R fia". R azonosult Hrusszal (R-Harahti), amonnal (Amon-R, aki az jbirodalom idszakban is fisten maradt), Ptahhal, Ozrisszel, Hnummal, Heperrel. Sok ms istensg kapcsolatba llt Rvel.
Thot holdistent azrt teremti meg, hogy legyen jszakai helyettese.
Thot R szveknt is szerepel. R Bja (lelke) pisz s Benu "kzvettje annak, aki elmondja igazsgot Atumnak. Re lenya Szelket, aki segt ellensgeit legyzni. R szemeknt tiszteltk Szahmetet, Tefnutot s Hathort. Vdelmezje Ut, a tzokd kgy.
A mtosz szerint R nappal az gi Nluson hajzik Mandzset brkn s megvilgtja a fldet. Este tszll a Meszektet brkba, leereszkedik az alvilgba, ahol tizenkt kapun halad t. Megkzd a sttsg erivel s reggel jra megjelenik a horizonton. Ms mtoszok szerint Nut minden este felfalja Rt, majd reggel jjszi vagy R abbl a ltuszvirgbl keletkezik ismtelten, amely az svzbl (Nun) kemelked sdombon ll. A Piramiszvegek Rt "aranyborjnak" is emltik, akit az gi Tehn szlt. Ismernk olyan mtoszt is, amely szerint R tzes szigetbl keletkezett, amely ert adott neki ahhoz, hogy megsemmistse a koszt s a sttsget, megteremtse az igazsgon alapul rendet a vilgban. Az igazsgot lenya, Maat testesti meg, aki a brka orrban ll. R a fraokhoz hasonlan kormnyozza a vilgot. A brkjbl figyeli, mi trtnik a fldn. Elbrlja a panaszokat. Hu, a Sz istene s Szia, a blcsessgisten ltal tovbbtja rendelkezseit. Thot pedig, a legmagasabb mltsg viselje. Lerja a parancsait, lezrja a leveleket. Mtoszciklusok beszlik el R harct a sttsg erivel (ld. Apphisz). Tbb Rrl szl mtosz foglalkozik az vszakok vltakozsrl alkotott kpzetekkel.
rdekessg mg, hogy zisz megmaratta egy kgyval s kiszedte belle a titkos nevt s gy vlt nagy hatalm istennv. Az kori grgk Hliosszal azonostottk
brenlt s lom hatrnl vagyunk. Egy olyan vilg l bennnk, melynek meglmodsa csakis rajtunk mlik.
Mltn rizzk-e magyarsgunk szellemt? Vllaljuk-e a rnk tornyosul feladatokat, s ennek tkrben nyugodtan lomra hajtjuk a fejnket? Megszlt-e szvnk a szra, mely a Hazrt remeg? A MAGYAR LOM selyemkpem beavatkdokat tartalmaz.
Egy msik Vilgba avat be. Ha nyitott vagy r s tettreksz, brmikor belphetsz ebbe a Napfnyes vilgba melynek megvalstsa csakis rajtunk mlik. A Napbrkn utazva rkeznk meg a Fny Orszgba, s ez a brka mint egy virg kelyhe oltalmazn krbelel minket.
A kpemen ez a kehely a Szent Csaldot leli krbe, melynek minsgt seink hagytak renk. A Szent sz alatt n most azt a letisztult si minsget rtem, aki megtesteslt a vilgunkban. Aki magba lmodta s magban hordozta a Napot. A NAP mg mindig st rnk, s utunkat egyengeti. Vllaljuk-e nMAGunkat, a magyarsgunkat? Magunkhoz vesszk-e a si hitnket? Megnyitjuk-e vele a Fny Orszgt, s tetteinkkel ide a Krpt -medencbe helyezzk? Eljtt az id, s most van. bredjekek MAGOK! Alkossunk Egysget, Egy Clt, s Egy Akaratot! lds!
Szokolai- Lendvai Katalin
SI INTELEM Egyszer egy reg tltos gy szlt egy hitehagyott, megkeseredett magyar emberhez:
- Azrt szlettl, hogy adj s nem azrt, hogy megadd magad! Egymst emelve mindenki tegye sten adta dolgt, s nem lesz baj.
sten trvnye seink szellemben Eleve l.
Trj vissza seid szellemhez, s lehull az rmny, mint elsrgult, sszeszradt falevl az szi szell fvsban.
Ha egyetlen ernyed van csak s ez az embersg, minden ernyt hordozol.
Adj hlt minden reggel, s este a Teremtnek, hogy visszasegtse szellemed, eredeted fel.
S ldd t minden nap folyamatosan ahnyszor csak tudod, mert csak gy kapcsoldhatsz ssze si erddel.
Az j Vilg bekszntvel, eljtt az ideje,
hogy nk megtalljk nmagukban az eredend ni minsgket, azt a minsget amit a kezdetektl fogva kpviselnek.
A sajt rtkrendeinket magunkbl kell elhvnunk,
nem pedig a trsadalmi elvrsok kell megfelelnnk.
Mi nk sokan hordozunk magukban,
olyan srelmeket, fjdalmakat, elnyomsokat,
amelyeknek kitiszttsa s gygytsa, lettele,
most mr nagyon idszerv vlt.
Hossz vszzadokon keresztl cipeltnk magunkkal
klnbz mintkat s beidegzdseket,
amelyek nem bellnk fakadnak hanem szleink, csaldtagjaink, a trsadalom beidegzdst,
szemlletmdjt vittnk tovbb s adtuk t mi is gyermekeinknek.Folytats
" A Fny gyermeke vagyok. Szeretem a Fnyt. Szolglom a Fnyt. Fnyben lek. A Fny vezet, gygyt, talakt s megvilgt. ldom a Fnyt. A Fny bennem van. Egy vagyok a Fnnyel. A Fny n magam vagyok!"
Szmll
Induls: 2010-01-10
Ahonnan ltogatjk az oldalt
Idjrs
Minden embernek kell valami hitvallsa legyen. Valami elintzni val feladata ezen a fldn. Amg van feladata, addig l, amikor nincsen tbb, akkor meghal.
Wass Albert
(Ember az orszgt szln)
Magyarok Istene nzz renk!
Magyarok Istene, nzz renk!
Mi tiszta szvvel lbad el leborulunk.
Krnk Tged, emelj fel minket!
S hoz j Jvt e Nemzedknek!
Minden szvdobbanssal Tged szolglunk.
rted zeng a szavunk,
Magyarok vagyunk.
reg Isten nzz le mirnk!
Ne hagyd elveszni azt a sorsot,
Amit szabtl Te rnk.
Teljesedjen be a jv.
ldott legyen az j, mely elj.
j Hazt, j Sorsot runk.
Ez viszi elre a magyart.
ldott legyen kinek neve, MAGYAR!
rta: himr
Feketn Lendvai Katalin
Papp-Vry Elemrn
(Sziklay Szerna)
HITVALLS
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban.
Ez az n vallsom, ez az n letem,
Ezrt a keresztet vllaimra veszem,
Ezrt magamat is re feszttetem.
Ez a hit a fegyver, hatalom s let,
Ezzel porba zzod minden ellensged,
Ezzel megvlthatod minden szenvedsed.
E jelszt, ha rod lobogd selymre,
Ezt, ha belevsed kardod pengjbe,
Halottak orszgt feltmasztod vle.
Harcos, ki ezt hiszed, csatdat megnyerted,
Munks, ki ennek lsz, boldog jvd veted,
Asszony, ki tantod, ldott lesz a neved.
Frfi, ki ennek lsz, dicssget vettl,
Polgr, ki ezzel klsz, j hazt szereztl,
Magyar, e szent hittel mindent visszanyertl.
Mert a hit az er, mert aki hisz, gyztt,
Mert az minden hall s krhozat fltt
Az let Urval szvetsget kttt.
Annak nincs tbb rm, mitl megijedjen,
Annak vas a szve minden vsszel szemben,
Minden pokol ellen, mert vle az Isten!
Annak lba nyomn zldl a temet,
Virgdszbe borul az eltiport mez,
des madrdaltl hangos lesz az erd.
Napsugrtl fnyes lesz a hzatja,
Mzes a kenyere, boldogsg tanyja,
Minden nemzetsgn az Isten ldsa.
Magyar! te most rva, elhagyott, veszend,
Minden nemzetek kzt lenn a fldn fekv,
Magyar legyen hited s tied a jvend.
Magyar, legyen hited s lszen orszgod,
Minden nemzetek kzt az els, az ldott,
Isten amit nked cmeredbe vgott.
Szved is dobogja, szavad is hirdesse,
Ajkad ezt rebegje, reggel, dlben, este,
Vredd hogy vljon az ige, az eszme:
Hiszek egy Istenben, hiszek egy hazban,
Hiszek egy isteni rk igazsgban,
Hiszek Magyarorszg feltmadsban!
Szkely Miatynk
Miatynk,ki a mennyekben vagy,kitl jn let s hall,
Hiv szavunk Tehozzd szrnyal,s vigaszra csk ott tall.
Nagyobbak voltunk minden npnl,s ha meghalunk is gy halunk,
Hogy az egsz fld minden npe,megknnyezi ravatalunk.
A Te neved megszenteltessk!
E np mindig benned bizott.
Te szkely Isten,flnk Tged,br sjtva sjt az ostorod.
Atynk,br itt van a hallunk,bszke lelknk nem kesereg.
Br sorsunk meg nem rdemeltk,megszenteltessk a Neved.
h,jjjn el a Te orszgod,add,hogy mg boldogok legynk.
Add,hogy mg egyszer renk nzzen,a mi szent Hargita hegynk!
Add,hogy mg egyszer legyen boldog,Szkelyhon minden h fia,
Add,hogy mg felvirradjon egyszer,ez a bs gyszos jszaka.
A Te akaratod legyen meg,hogyha mr minket elhagyl,
Ha a fohszunk mr meg nem hallod ,s ha a sorsunk egy hs hall;
De engedd meg,hogy kisfinknak,kirt a szivnk vrezett,
Virradjon Erdly hegyein,mg egy dics szkely kikelet!
Ne vigy minket a kisrtsbe,ne higgyk,hogy hiba volt,
Hogy annyi szrny tkzetben,mindig csak szkely vre folyt.
Ne add,hogy benned is csaldjunk,ne add,hogy ne higgynk Neked,
Nem lehet az Istennk,hogy Te cserbenhagytad a npedet.
Tied lett hatalom,dicssg,ki belnk oltd a hitet,
Amely belnk mltunkban biz,s jvt szl remnyt vetett.
A mi lelknk nemesebb,bszkbb?
Merszebb mint ms npek?
Vllaljuk ami lehetetlen,mert felnznk a Nap fel.
Tanuljatok ti fldi npek!rezntek csak egyszer azt,
Ami most elgytrt lelknkbl,sir szln is remnyt fakaszt.
rezntek a szent hitet,mit minden h szkely sziv dobog,
rezntek,s megrtentek,hogy a szkely csak gyzni fog.
Gyznk!Ha nem mi,unokink.S mi szpen csendben meghalunk.
Mert tudjuk,egyszer mg felharsan Erdly szent hegyein dalunk!
S br mi szivnk szent keservvel,egy jgvirgban megfagyunk,
Hisznk most,s hisznk mindrkk
MEN! MI SZKELYEK VAGYUNK!
Wass Albert: Hontalansg hitvallsa
Hontalan vagyok,
mert vallom, hogy a gondolat szabad,
mert hazm ott van a Krptok alatt
s npem a magyar.
Hontalan vagyok
mert hirdetem, hogy testvr minden ember
s hogy egymsra kell, leljen vgre egyszer
mindenki, aki jt akar.
Hontalan vagyok
mert hiszek a jban, igazban, szpben.
Minden vallsban s minden npben
s Istenben, ki a diadal.
Hontalan vagyok
de vallom rendletlenl, hogy Õ az t s az let
s maradok ez ton, mg csak lek
tretlen hittel ember s magyar.
1947
si Fohsz
(Minden nap fnyestsd t eltte tested)
Krisztus krlek, teljestsd ki testemet!
Fnyestsd fel Szellemem!
Lelkem jrd t a bkessg Fnyvel,
Krisztus szent erejvel!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
Vdelmez a gonosztl, a rontstl, az rmnytl!
gy legyen! gy legyen!
gy lesz!
lds, bkessg a Magyar Npre, minden emberre!
A Krisztusi utat kvetem, azt soha el nem vetem.
lds, bkessg!
Fldanya tisztellek s becsllek, szvemben szent helyre helyezlek.
Add meg szmomra az let kenyert, a blcsessg tzt.
Ne engedj hinyt szenvedni semmiben, gondoskodj ltemrl, holtomrl!
Gykereimet jtsd meg, erstsd meg.
Engedd, hogy az si tuds jjledjen bennem.
G Atya FLD Anya egyesljetek bennem!
Kltzzk bkessg a szvembe, Krisztus szent Szvvel egyeslve.
Vdelem a rossztl, vdelem a gonosztl mit ember teremtett: - Krlek Istenem, ne engedd, hogy ezek a teremtnyek hatssal legyenek rm,
rt szndkkal kzeltsenek felm!
Krisztusi blcsdben vdve vagyok,
ldott vagyok, mert TE munklsz a szvemben s az egsz lnyemben.
Emberi rosszakarat messzire elkerl engem,
Isten tenyern hord engem.
Bsg s teljes let rszem, mi Istentl megadatott,
s ezrt nki n hlt mondok.
ldott legyen az R!
ldott legyen a Teremt!
Dicssg az Angyalainak s Udvartartsinak.
Krisztus lgy ldott, a dicssg fnye vezzen!
Hozz ldst a Fldn minden emberre, vdelmezd ket Szent Szellemeddel!
ldott legyen minden ember, aki magba fogadja ezt az imt!